Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1913
Hei!

Fant en fyr som selger pcen sin med følgende spesifikasjoner for 15k.

Spesifikasjoner:
Svive Luna S700 Mid Tower
Corsair TX750M
Intel Core i7-8086K
Corsair Hydro Series H55 CPU
Ballistix Sport LT DDR4 16GB
MSI Z370 Gaming Pro Carbon, Socket-1151
ASUS GeForce GTX 1080Ti Turbo
Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD
Seagate Barracuda 1TB 3.5" HDD
Windows 10 Home

Tilbehør

SteelSeries QCK XXL Gaming Musmatte
Logitech G502 Proteus Spectrum RGB Gamingmus
Logitech G513 Carbon RGB Gaming Tastatur
Logitech G633 Gaming Headset.

Er ute etter en gaming pc, mener dette er en steal og at jeg burde gå gå for det umiddelbart. Tanker??
Om ikke ting er slitt eller skadet, så er vel ikke det så altfor ille
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Du kan jo bygge pc ny med omtrent samme specs til ca samme pris.

Dette er jo nå forrige generasjon HW. 1080ti kom i mars 2017.

Jeg ville ikke betalt så mye, kanskje rundt 8k
Trådstarter
23 0
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Om ikke ting er slitt eller skadet, så er vel ikke det så altfor ille
Vis hele sitatet...
Alt i alt er verdien på utstyret 24,000.- og han har "brukt den mindre enn 20 timer". Så verken slitt eller skadet.

Sitat av Lima Vis innlegg
Du kan jo bygge pc ny med omtrent samme specs til ca samme pris.

Dette er jo nå forrige generasjon HW. 1080ti kom i mars 2017.

Jeg ville ikke betalt så mye, kanskje rundt 8k
Vis hele sitatet...
Samme specs? Hva snakker du om? Langt ifra... gtx 1080ti tilsvarer rtx 2080 som allerede tar opp 10,000 av budsjettet.
Sist endret av student9; 4. mars 2019 kl. 15:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
1080 ti er fortsatt et bra grafikkort, kjører de aller fleste spill på høy grafikk og 60 fps+++, det han andre fyren sier om at den er verdt 8k er bare tull.
Sist endret av Pillfreak; 4. mars 2019 kl. 15:13.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av student9 Vis innlegg
Alt i alt er verdien på utstyret 24,000.- og han har "brukt den mindre enn 20 timer". Så verken slitt eller skadet.



Samme specs? Hva snakker du om? Langt ifra... gtx 1080ti tilsvarer rtx 2080 som allerede tar opp 10,000 av budsjettet.
Vis hele sitatet...
Hvis du uansett skal kjøpe brukt hvorfor betale så svimlende mye? Brukt 1080ti får du jo ned i 5000kr. Og hvordan kan du vite at den kun er brukt under 20 timer?
Uansett har det lite og si da du betaler blodpris for brukt hardware.

Sitat av Pillfreak Vis innlegg
1080 ti er fortsatt et bra grafikkort, kjører de aller fleste spill på høy grafikk og 60 fps+++, det han andre fyren sier om at den er verdt 8k er bare tull.
Vis hele sitatet...
Har ikke sagt at kortet ikke er bra? Jeg snakker om alderen på et brukt elektronisk produkt. Brukt elektronikk er jo det som taper seg mest i verdi. Og det er ikke så rart. Men det har tydeligvis dere ikke fått med dere.
Sist endret av Lima; 4. mars 2019 kl. 18:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er enig med Lima.

Det er brukt og du sier ikke noe om når den er bygd, hvor lenge har du garanti på denne pcen?

Det er faktisk bedre å rive i nytt utstyr enn å kjøpe brukt til nesten ny pris, du kan heller spare en måned ekstra og kjøpe de specsa du vil ha og få helt fersk garanti på ditt eget navn.

Mener det er ran å selge brukt hardware til 15k, uansett hvor lite brukt selger sier det er, jeg hadde heller ikke likt tanken på å ta i bruk mus og tastatur som runkefingrene til selger har vært på.
Trådstarter
23 0
Greit, skjønner poenga! Eg har satt sammen dette her, mangler bare skjerm nå! Hva synes dere?

https://www.komplett.no/wishlist/sha...f-645e2ac2f7dd