Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1902
Jeg har pleid å bruke TP-link wn823n v2 usb wifi adapter som har fungert fint både i VM med kali og på en rpi med kali.

Dette gikk i stykker her om dagen og jeg kjøpte nytt på teknikmagasinet (hvor jeg kjøpte v2) , det nye er v5 og jeg sliter med å få det til å virke i kali, nærmere bestemt i AP modus. Jeg har søkt litt rundt og det virker som det er flere som har problemer med v5.

Er det noen som kan anbefale ett WiFi usb adapter som er å få kjøpt over disk som fungerer greit i Linux med monitor og AP modus og som samtidig er grei på pris?

Dersom noen her inne befinner seg i Kristiansand og har ett adapter de vil selge så send meg gjerne en PM da jeg helst skulle hatt det allerede i går.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg er ikke veldig bevandret innen cracking av WiFi, men å kjøre noe i monitor mode (passiv lytting) og AP mode (sette opp et hotspot) samtidig høres ut som en umulighet. Hvis du sliter med å sette opp SoftAP så ville jeg gjette at du bruker feil drivere, det er ikke akkurat avansert funksjonalitet.

Du vil ikke finne det du har lyst på over disk, rett og slett fordi de bruker gamle chipset som er relativt trege. Ingen vil ha dem til normalt bruk. Det er lister på nettet med chipset som er støttet fult ut, men jeg vet at veldig mange sverger til Atheros AR9271 fra Alfa.