Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2913
The Merciful One
mr5050's Avatar
Hei Freaks.

har kommet over en laptop som jeg gjerne skulle brukt uten og måtte formatere harddisken og legge inn nytt operativsystem.

er det noen som veit hvordan jeg kan klare dette ?
ophcrack

Du kan prøve dette programmet.
Sist endret av Fuzzybossen; 5. mars 2012 kl. 21:49.
The Merciful One
mr5050's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
ophcrack

Du kan prøve dette programmet.
Vis hele sitatet...
åssen bruker jeg det ? er helt blond når det gjelder sånn ting
Guide - Dinside.no

Kan hende det har forandret seg litt siden artikkelen ble laget, men prinsippet er nok det samme.
hirens boot cd, wingate.
Sikkerhetsklarert
ERD Commander gjør også dette enkelt og greit.

Er det tjuvgods du skal inn på ?
knopix kan vel brukes og da formatere fra ui der
Kan du bruke et skrujern burde vell dette fungere
http://freak.no/forum/showthread.php?t=176944
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Kons boot cd
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Eller det latterlig simple programmet her som aldri svikter meg: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Nevnt det flere ganger her på freak, ytterst få som får det med seg
De programmene som ernevnt over her kan de brukes for finne brukers passord for Windows Vista eller Windows XP
Det som er bakgrunne for spørsmålet mitt er at en venn av meg døde i januar og kona har da ikke passordet til hans stasjonære PC så hun kommer ikke inn der for å ta ut informasjon som hundeklubben vi er medlem av trenger - han satt som kasserer. Hun kommer heller ikke inn der for å hente ut bilder og annet som hun mener kan være nyttig for henne.
Om disse programmene er sikre så kan vi nok prøve å hjelpe henne, men hvis ikke det går kan man levere pc inn for å få hjelp til å hente ut passord? Eller er det da helt håpløst? Dama er 70 år gammel så er ikke så greit med økonomien heller om det å levere den inn viser seg å bli en dyr affære. Håper noen vil svare meg :-) Så vi kan hjelpe henne (og oss ) til å få tilgang til PC
Jeg har kun erfaring med ophcrack, men det er så enkelt at enhver kan gjøre det.
Du laster bare ned varianten du trenger. Basert på operativsystemet du skal inn på.
http://ophcrack.sourceforge.net/down...hp?type=livecd

Brenner isoen på en cd for så å starte maskinen med cd`n i. Så er resten så intuitivt at det forklarer seg seg selv.
Dette finner de fleste lette passord, mens lengre og vanskeligere passord er det litt verre med.
alle de metodene som er nevnt over er gode og fungerer dog jeg ville ikke brukt den med knopix for og formatere da du "mister" alt data lagret på den, kan også levere den inn til "proffe" folk men da koster det deretter også
Hvis du bare er ute etter data'en som ligger på disken, så kan man jo bruke en live-CD(f.eks Knoppix eller Slax) og kopiere innholdet over på en ekstern HDD.
Konboot, Ophcrack eller Hirens boot CD. Enkle og gode valg.
Takk til alle som har kommet med svar her. Da vet jeg hva helgen skal brukes til :-)