Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1919
Hei, er det noen som vet hvordan det er med skatting av pokergevinster?
10.000 kroner skattefritt
Spillegevinster fra utlandet er normalt skattefrie for inntil 10.000 kroner pr gevinst. Dersom du vinner mer må du skatte 28% av hele gevinsten ifølge norsk lov.

Reglene sier også at du kan vinne et ubegrenset antall gevinster på under 10.000 kroner og slippe unna skatt. Men du kan ikke «dele opp» en større gevinst i flere smågevinster.

Regler for nettpoker
Nettpokergevinster skal rapporteres for hver gang du spiller, ikke for hele året samlet.

Ved turneringsspill er det gevinsten for turneringen som gjelder, ved cashgame (enkeltpotter) er det gevinsten pr hånd som gjelder, ifølge en ny uttalelse fra Skatteetaten.

Innsatsen til gevinstpotten, samt startkontingent ol skal trekkes fra før 10.000 kroners-grensen vurderes. (Men altså ikke alle innsatser.) Når gevinsten er over 10.000 kroner, skal hele gevinsten rapporteres.

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=166695

Annette Obrestad må skatte 3,2 millioner av gevinsten i WSOP.
Sist endret av Sjanten; 20. september 2007 kl. 09:15.
Du må skatte av alle enkeltgevinster over 9999... Dvs alle potter også, skal du slippe unna må du dokumentere pottenes størrelse med screenshots..

Skattereglene er meget uklare med tanke på pokergevinster her i landet, noe som gjør at de færreste betaler skatt.. Fks om du vinner 50 000, for så å tape pengene 3 minutter etterpå må du fremdeles skatte av gevinsten du har tapt:O

Tar du ut 9999 2-3 ganger i måneden slipper du nok unna som oss andre.Et godt tips er å bruke utenlandske betalingsformidlinger som neteller, eller moneybookers.

Send meg en PM om du har ytterlige spørsmål, lykke til.

Mvh

torek1
Trådstarter
3 0
Pent akkurat slike svar jeg var ute etter
En ting til bare, vil jeg kunne "skjule" gevinstene mine hvis jeg tar ut igjennom moneybookers eller neteller?
Sist endret av mojo; 20. september 2007 kl. 10:12.
Vel, det som er sagt her vil jeg si er delvis korrekt.

Det mange har utelatt er at det som er nevnt her er hovedreglen etter § 5-50.

I noen tilfeller kan det faktisk hende at pokerspillet ditt blir sett på som virksomhet og ikke tilfeldig gevinst, slik at da vil ligningsmyndighetene skatte deg etter § 5- 10.

Hvis du er så uheldig å bli skattet etter § 5-10 (som virksomhet), må du betale skatt av alt fra første krone. Men bit deg merke i at dette er kun et unntak.

Kan lese mer her: http://www.skatteetaten.no/Templates...epslanguage=NO
Sitat av mojo
Pent akkurat slike svar jeg var ute etter
En ting til bare, vil jeg kunne "skjule" gevinstene mine hvis jeg tar ut igjennom moneybookers eller neteller?
Vis hele sitatet...
Er riktig det som KVTL sier.. Også, i norge er det en lov som faktisk sier at det er forbudt å gjøre seg inntekt eller tjene penger på "lykkespill" lol ! Som poker er definert som her i landet..Alle som bedriver slike aktiviteter kan straffes med fengsel.

Nå er det ingen som har fått fengsel eller bøter for vanlig nettpoker, så dette trenger du ikke bekymre deg for.

Ang Neteller: Man kan bestille et kort fra dem som du kan bruke som vanlig visa nesten..Gjøre uttak i minibanker osv , med litt gebyr selvsagt. Dette kortet anbefaler jeg på det sterkeste, det vil da være opp i mot komplett umulig for den norske stat å finne ut hva du tjener på pokeren.

Og uansett om du har kort eller ikke, neteller og moneybookers er de mest brukte betalingstjenestene på internett..Så det er ingen direkte kobling her til nettpoker..

Fører du til din vanlige bank konto derimot, så rapportere jo bankene til ligningsmyndighetene ved unormal bruk eller ved store summer..Dette skjer iallfall i forkant av at du skal levere selvmeldingen/skatteoppgjøret..

Som sagt, det er liten sjanse for å bli tatt om du gjør som beskrevet i denne tråden.
Sist endret av torek1; 20. september 2007 kl. 11:42.
Trådstarter
3 0
Neteller sier at du er nødt til å registrere bank kontoen din, vil ikke dette føre til en videreformidlig av opplysninger igjennom min bank?
Nei, du kan bare slappe av.. Er 250 000 nettpoker spillere i norge og flertallet av de som lever av dette gjør det akkurat slik