Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4240
Har vært så retard og ikke sjekka passet mitt og det har selvfølgelig gått ut, tillater amsterdam nødpass? og får man nødpass på dagen? skal nemlig reise på torsdag..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av ksw Vis innlegg
Har vært så retard og ikke sjekka passet mitt og det har selvfølgelig gått ut, tillater amsterdam nødpass? og får man nødpass på dagen? skal nemlig reise på torsdag..
Vis hele sitatet...
Nødpass brukes kun til å komme seg hjem fra utlandet. Det brukes ikke til å reise TIL utlandet.
Sitat av nso Vis innlegg
Nødpass brukes kun til å komme seg hjem fra utlandet. Det brukes ikke til å reise TIL utlandet.
Vis hele sitatet...
Jo, nødpass kan brukes begge veier på en reise. Ette at reisen er over må man levere passet på politistasjonen (evt tar de det imot på Gardemoen). Ta kontakt med ditt lokale politikontor og forklar situasjonen. Jeg fikk selv nødpass dagen før jeg skulle reise til Irland, da jeg hadde glemt at mitt originale pass var hos den indiske ambassaden for visumgodkjenning.
ksw
Trådstarter
8 0
Sitat av nso Vis innlegg
Nødpass brukes kun til å komme seg hjem fra utlandet. Det brukes ikke til å reise TIL utlandet.
Vis hele sitatet...
Det kan da ikke stemme, da kan ikke passkontoret ha tilbudt nødpass?
Sist endret av ksw; 10. februar 2015 kl. 17:54.
Kompisen min fikk nødpass på timen da vi skulle til Amsterdam!
Ring og hør.

Forøvrig er det vel ikke egentlig nødvendig med pass til Nederland mtp. Schengen?
ksw
Trådstarter
8 0
Sitat av alexanderev Vis innlegg
Jo, nødpass kan brukes begge veier på en reise. Ette at reisen er over må man levere passet på politistasjonen (evt tar de det imot på Gardemoen). Ta kontakt med ditt lokale politikontor og forklar situasjonen. Jeg fikk selv nødpass dagen før jeg skulle reise til Irland, da jeg hadde glemt at mitt originale pass var hos den indiske ambassaden for visumgodkjenning.
Vis hele sitatet...
Ja skal dra til passkontoret i morgen og fikse det, men er helt stressa nå! hehe er derfor jeg må spørre for og roe meg litt ned! håper dette ordner seg!
Sitat av Lyra Vis innlegg
Kompisen min fikk nødpass på timen da vi skulle til Amsterdam!
Ring og hør.

Forøvrig er det vel ikke egentlig nødvendig med pass til Nederland mtp. Schengen?
Vis hele sitatet...
Tviler på at det er nødvendig med pass vist du har f.eks førerkort du kan ta med deg, jeg kan vertfall ikke huske å ha vist passet mitt på flyplassen i Nederland før.
Sitat av Lyra Vis innlegg
Kompisen min fikk nødpass på timen da vi skulle til Amsterdam!
Ring og hør.

Forøvrig er det vel ikke egentlig nødvendig med pass til Nederland mtp. Schengen?
Vis hele sitatet...
Schengenavtalen gjør bare slik at man ikke behøver å vise pass ved grensepasseringer, men flyselskapene krever det derimot.

Politi.no
VG
Nødpass kan brukes ved utreise av landet. (funket sånn i fjor sommer værtfall)
Nødpass får du også kun samme dagen du drar. (Det er de fortalte meg på politistasjonen)
Ekspert på påstander
Ville påpeke at det er viktig å ha med pass, hvis du vil inn på coffeshop'ene. De godtar kun pass som legitimasjon.

Måtte selv vise pass til alle coffeshopene som jeg var på i amsterdam!

Ville påpeke at det er viktig å ha med pass, hvis du vil inn på coffeshop'ene. De godtar kun pass som legitimasjon.

Måtte selv vise pass til alle coffeshopene som jeg var på i amsterdam!
Sist endret av IRead; 10. februar 2015 kl. 18:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du trenger strengt tatt ikke pass for å reise til Amsterdam (med mindre du flyr via england eller noe annet utenfor schengen), men det kan bli litt krøll å få sjekket inn på hotell uten.
Sitat av IRead Vis innlegg
Ville påpeke at det er viktig å ha med pass, hvis du vil inn på coffeshop'ene. De godtar kun pass som legitimasjon.

Måtte selv vise pass til alle coffeshopene som jeg var på i amsterdam!

Ville påpeke at det er viktig å ha med pass, hvis du vil inn på coffeshop'ene. De godtar kun pass som legitimasjon.

Måtte selv vise pass til alle coffeshopene som jeg var på i amsterdam!
Vis hele sitatet...
Førerkort fungerer også fint på coffeshops
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Du trenger strengt tatt ikke pass for å reise til Amsterdam (med mindre du flyr via england eller noe annet utenfor schengen), men det kan bli litt krøll å få sjekket inn på hotell uten.
Vis hele sitatet...
Gjelder bare kjøring innenfor schengen, annerledes å fly. Mener jeg.

Tips: Vær grei når du spør om nødpass, ikke nevn at du skal til Amsterdam. Nødpass er ikke bare noe de gir ut her og der, vertfall det de sa til meg. Men sjarmerte politi-damene i senk, så endte med å få
Sitat av IRead Vis innlegg
Ville påpeke at det er viktig å ha med pass, hvis du vil inn på coffeshop'ene. De godtar kun pass som legitimasjon.

Måtte selv vise pass til alle coffeshopene som jeg var på i amsterdam!

Ville påpeke at det er viktig å ha med pass, hvis du vil inn på coffeshop'ene. De godtar kun pass som legitimasjon.


Måtte selv vise pass til alle coffeshopene som jeg var på i amsterdam!
Vis hele sitatet...
Det spørs litt på hvilke shops du er innom. Alle jeg var innom godtok førerkort uten problemer. Bankkort derimot var ingen keen på
Sitat av Grass Vis innlegg
Gjelder bare kjøring innenfor schengen, annerledes å fly. Mener jeg.

Tips: Vær grei når du spør om nødpass, ikke nevn at du skal til Amsterdam. Nødpass er ikke bare noe de gir ut her og der, vertfall det de sa til meg. Men sjarmerte politi-damene i senk, så endte med å få
Vis hele sitatet...
Går vanligvis helt fint uten pass, har gjort det flere ganger, vanligvis sjekker de bare billett når du går på flyet. Bare fått problem med det 1 gang, da var det en litt kranglete innsjekkingsdame som absolutt ville ha pass da jeg skulle sjekke inn.. ordnet seg fint det også.

Hotell derimot tror jeg kan bli trøblete uten pass
Jeg var i Amsterdam for en uke siden, viste ingen legitimasjon på cofeeshops.
En gang jeg skulle til London kunne jeg ikke finne passet, fikk nødpass på flyplassen på Sola den gangen.
Klem fra Betty
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hadde nøyaktig samme problem som trådstarter. Fikk beskjed om at nødpass fikk jeg i løpet av de siste 24 timene om de ikke rakk og lage det vanlige.
jamen yolo da.
luni's Avatar
For sent for trådstarter, men til andre i samme situasjon så er det verdt å merke seg at det tar veldig kort tid å få vanlig pass mange steder i landet nå. I hvertfall hvis du har bestilt time hos passkontoret.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Nødpass kan brukes ved utreise av landet. (funket sånn i fjor sommer værtfall)
Nødpass får du også kun samme dagen du drar. (Det er de fortalte meg på politistasjonen)
Vis hele sitatet...
Jeg fikk nødpass 3 dager før jeg skulle reise.