Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  115 16051
I går fikk jeg et brev om at det var en barne overgriper som har flyttet til mitt nabolag i en komunal leilighet i nærheten.

I brevet stod navnet og adressen til fyren og at det var en underskrifts kampanje for å få han fort vekk!, hvordan kan staten sette en overgriper i ett nabolag med barnefamilier ? og er det lovlig å levere sånne brev ?
Give the guy a chance

Nabolager med barnefamilier er omtrent overalt
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Utrolig at vi i Norge praktiserer den slags stigmatisering. Trodde målet med det norske rettsystemet var å gjøre straffedømte til en del av samfunnet igjen etter endt soning. Hvordan i all verden skal denne mannen integreres igjen dersom han skal hetses og utelukkes? Jeg misliker overgrep like mye som alle andre, men har ikke mannen sonet sin straff og gjort opp for seg?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Sumpen Vis innlegg
Hvordan i all verden skal denne mannen integreres igjen dersom han skal hetses og utelukkes? Jeg misliker overgrep like mye som alle andre, men har ikke mannen sonet sin straff og gjort opp for seg?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vil vi det, men jeg forstår trådstarter VELDIG godt. Selv om en fyr blir bustet for å ha drevet med heroin, og soner sin straff og gjør opp for seg, så skal jeg love deg at om du setter han i ett rom fullt i hero, så gjør han det igjen. Folk har vanskelig for å forandre seg.

Hadde jeg hatt barn/kone, hadde jeg lett skrevet meg på, slikt vil jeg ikke ha i nærhetene av mine kjære. Han kan være så snill han bare vil, men man tar ikke unødige sjanser når det gjelder dem man elsker.
Sitat av Sumpen Vis innlegg
Utrolig at vi i Norge praktiserer den slags stigmatisering. Trodde målet med det norske rettsystemet var å gjøre straffedømte til en del av samfunnet igjen etter endt soning. Hvordan i all verden skal denne mannen integreres igjen dersom han skal hetses og utelukkes? Jeg misliker overgrep like mye som alle andre, men har ikke mannen sonet sin straff og gjort opp for seg?
Vis hele sitatet...
Hadde du hatt unger eller småsøsken, som jeg antar du ikke har, så hadde du tenkt helt annerledes.

Det siste jeg vil er at en jævel overgriper seg på lillesøstra mi.
Vanskelig sak dette. Hvordan vet du at det som står i brevet er sant ? Kan jo godt være en sværtekampanje satt i gang fordi noen vil hevne seg på han. Uansett så må jo mannen bo et sted, og som nevnt så er det veldig få boligområder som ikke har barnefamilier.
Hva hindrer mannen i å oppsøke nabolaget ditt om han hadde bodd et annet sted ?
Trodde slik idioti bare var mulig i USA.
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
Selvfølgelig vil vi det, men jeg forstår trådstarter VELDIG godt. Selv om en fyr blir bustet for å ha drevet med heroin, og soner sin straff og gjør opp for seg, så skal jeg love deg at om du setter han i ett rom fullt i hero, så gjør han det igjen. Folk har vanskelig for å forandre seg.

Hadde jeg hatt barn/kone, hadde jeg lett skrevet meg på, slikt vil jeg ikke ha i nærhetene av mine kjære. Han kan være så snill han bare vil, men man tar ikke unødige sjanser når det gjelder dem man elsker.
Vis hele sitatet...
Med den logikken er jo faktisk livstid eller dødsstraff være eneste alternativ for drapsmenn ettersom de visstnok vil drepe på nytt dersom de settes i et samfunn med mennesker. Litt forskjell på harde fysiske abstinenser og en psykisk tiltrekning.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
og er det lovlig å levere sånne brev ?
Vis hele sitatet...
Hvem er det som har skrevet under og sendt brevet?
Så forbanna idiotisk!
Norge på sitt beste! Tenker rett tilbake til "mokkamann saken" med en gang jeg..

Har han sittet inne og sonet dommen sin?
La nå denne mannen få være i fred da !
hvorfor ikke bare følge med extra de første ukene/månedene og gi fyren en sjanse. jeg syns virkelig synd til han fordi han sikkert kommer til og oppleve utstøting og misshandling hvis alle i nabolaget ditt har fått et slikt brev.

men skrive under på og få han vekk? hva faen?! hurra for norge...

for alt du vet så kan dommen hans være feil. at han ikke har gjort noe galt. så personen kan være skikkelig grei.
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
Hadde du hatt unger eller småsøsken, som jeg antar du ikke har, så hadde du tenkt helt annerledes.

Det siste jeg vil er at en jævel overgriper seg på lillesøstra mi.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner selvsagt det, men tror du en voldtektsmann klarer å endre sine striper dersom alle rundt skal stemple ham som en voldtektsmann? Man klarer ikke forlate sin fortid dersom alle rundt deg bidrar til å knytte den til deg for alltid.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Trodde slik idioti bare var mulig i USA.
Vis hele sitatet...
Der jeg kommer fra er slik idioti straffbart. Man har imidlertid et vel fungerende politi, i motsetning til Norge.
ærlig talt, fyren har nå allerede blitt svartmalt av hele nabolaget sitt, la han i alle fall vise at han har forandret seg før dere henter fakler og høygaffler!

Jeg mener selvsagt ikke at jeg hadde likt om en overgriper bosatte seg like ved mine barn, men hva jeg hadde likt og ikke likt har lite å si når vi skal følge loven. Jeg trodde faktisk ikke det kunne være lov å sende ut slike brev jeg? Nå som alle uansett vet det blir han jo garantert holdt under ganske nøye oppsyn av alle i bygda, så det burde være lett å se om han har forandret seg eller ikke.
Sist endret av Membranplan; 6. mars 2012 kl. 10:50.
Det er jo veldig trist at en person som faktisk har sonet straffen sin skal straffes mer når man faktisk kommer ut. Syntes dere ihvertfall skal gi personen en sjangse. Om han har forandret seg vet ingen, kanskje han overgriper seg på et barn igjen, men igjen det er fremtiden, og den kan ingen spå. Gi nå mannen en sjangse. Litt trist at man skal bli stemplet ute når man faktisk har sonet straffen sin og har lyst til å starte et nytt liv.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Er enig med resten her, selvom jeg er VELDIG imot overgripere så burde dere gi fyren en sjangse siden han har fullført sin straff.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Jeg er enig i at dere burde gi fyren en sjanse, har han forgrepet seg på barn, ikke slipp han i nærheten av DEM, hold kona unna om det er damer han har forgrepet seg på osv...

Men snakk med fyren, prøv å bli kjent (under forholdsregler, ettersom man aldri vet, men IKKE frys han ut).

Hvis alle utstøter han for noe har gjorde kanskje bare EN gang så kan det fort være kontraproduktivt...
"Alle her hater meg for noe som skjedde EN gang! Jeg kan like gjerne gjøre det igjen! Hva han jeg å tape liksom?!"
Er brevet sendt ut av noen du stoler på? Hvis ikke, ta det som det det er, nemlig bullshit.
Mange som har sonet med han her ser jeg. Siden dere vet at han har sonet sin straff..
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Mange som har sonet med han her ser jeg. Siden dere vet at han har sonet sin straff..
Vis hele sitatet...
Han har jo fått en dom ettersom han er en overgriper. Dersom han ikke har blitt dømt er han heller ikke skyldig før det er bevist.
Sitat av Sumpen Vis innlegg
Han har jo fått en dom ettersom han er en overgriper. Dersom han ikke har blitt dømt er han heller ikke skyldig før det er bevist.
Vis hele sitatet...

Så hvis jeg skriver et brev til alle naboene dine om at du er en overgriper, så stemmer det?
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
hvordan kan staten sette en overgriper i et nabolag med barnefamilier ?
Vis hele sitatet...
Hvilket nabolag har ikke barnefamilier? Barn finnes overalt. Alternativet er å dømme alle til livstid eller bygge en ghetto for straffedømte i skogen. Det er nettopp på grunn av hendelser som dette at slike registre ikke bør offentliggjøres, så lenge vi satser på at mennesker skal integreres tilbake i samfunnet og bli en velfungerende ressurs igjen.


Sitat av Choobe Vis innlegg
Men snakk med fyren, prøv å bli kjent (under forholdsregler, ettersom man aldri vet, men IKKE frys han ut).

Hvis alle utstøter han for noe har gjorde kanskje bare EN gang så kan det fort være kontraproduktivt...
"Alle her hater meg for noe som skjedde EN gang! Jeg kan like gjerne gjøre det igjen! Hva han jeg å tape liksom?!"
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men hvor vanlig og viktig er slike naboforhold i det urbane samfunnet i dag? Jeg er kanskje på hils med de nærmeste naboene men ikke noe mer enn det. Det er vel ikke så vanlig i det samfunnet vi har i Norge i dag å forvente nye vennskap hos naboene, som tatt ut av en amerikansk film? Hvis en starter på blank ark uten å kjenne noen som helst, så oppsøker en vel heller barer og deltar på ulike organiserte fritidssysler, fremfor å mase på de nærmeste naboene og være avhengig av dem for å føle seg velkommen i samfunnet. Men blir selvfølgelig noe annet hvis naboene aktivt trakasserer deg.
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Så hvis jeg skriver et brev til alle naboene dine om at du er en overgriper, så stemmer det?
Vis hele sitatet...
Nei, men dersom det er tilfellet blir saken bare mer og mer latterlig, og styrker min påstand om at slike brev er dårlig ide.
Er det lommemannen mon tro.. han har vel penger til å kjøpe seg ut av fengsel :P
Husker det var en mann som ble hengt ut på samme måte. Fikk ikke bli gymlærer pga hans bakgrunn som overgrepsmann. Ingen ville ha noe med han å gjøre i nabolaget slik som her. Tingen var at han hadde hatt sex med en kjæreste som var 15 år når han var 16-17 år og hadde blitt annmeldt og dømt av foreldrene til jenta. Etter mange høringer osv fikk han endelig bli gymlærer når han begynte å nærme seg 30. Ting er ikke bare svart og hvitt her i verden. Har mannen serievoldtatt småunger eller er det noe annet? Å du har sikkert en par-tre overgripere i byen din som aldri har blitt dømt og går fritt rundt. Det er heller de jeg hadde vært redd for.

Skal vi ha et rettsystem som har behandling og rehab som mål må vi også kunne gi folk en ny sjangse. Hvis ikke kan vi like godt bygge en konsentresjonsleir oppe i finnmarka. Vi er jo allerede flinke til å marsjere i tog og vifte med flagg...
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvem er det som har skrevet under og sendt brevet?
Vis hele sitatet...
noen mødre i nabolaget som ikke jeg kjenner så godt, vel jeg har ikke skrevet under brevet heller,

det jeg synes er rart er at han har fått en komunal leilighet, og jeg er nok for gammel til at han tafser på meg
et ord. BYGD.

En finner ikke en bedre groplass for fordommer, som sagt tidligere i tråden, så er all info'en du har er fra dette brevet. Så det kan like gjerne være bullshit (noe det mest sannsynlig er.)
Har faktisk samme problem her jeg bor.
Ikke alt for lenge siden han slapp ut men han står fortsatt å ser på småbarn.
Karen har fått juling utallige ganger av foreldrene til barna ettersom han ikke hører når du ber han stikke.
Jeg tror jeg rett og slett hadde tatt en prat med fyren. Prøvd å se hvor han står og si klart ifra at han får en sjanse av meg, men at han må skjønne at folk er skeptiske, noe han nok gjør. Si at han får en sjanse, men at dersom noe skjer så kommer han til å dø.

Dette er bare hva jeg selv ville gjort, men er for at folk skal få en ny sjanse i de fleste tilfeller. Overgrep mot barn er i utgangspunktet noe jeg reagerer veldig sterkt på, men når han først er utplassert der og vurdert "frisk" av legene, så ville jeg gitt ham en varsom sjanse. Vært på vakt, ikke latt barna komme for nært på ham, men akseptert at han var der og kanskje tilogmed være hyggelig og grei mot ham.
Bodde vel et år ilag med dama på loftleiligheten til min mormor og morfar,der ringte det på døra en kveld, da var nabolaget samla og kom og lurte på om det virkelig var sant at det bodde en pedofil på loftet,hoho!

Nå er saken slik at dattera til han som leide der før meg hadde ringt til naboer og fortalt hvilken type hennes far var i forkant og de var ikke klar over at han var flytte ut. Men fikk selv litt bakoversveis av naboene som kom samlet, manglet faktisk bare høygaffler og fakkler så kunne det vært tatt ut av en film fra 1600tallet.

Send han et anonymt brev og forklar hva som skjer i gata,plutselig stikker han frivillig winwin.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
det jeg synes er rart er at han har fått en komunal leilighet
Vis hele sitatet...
Hvis han nylig har sluppet ut av fengsel for overgrep er det mulig at det er nettopp dette som er årsaken.
Ved løslatelse etter soning har man krav på et sted å bo og NAV er behjelpelige med dette ved at de disponerer kommunale boliger til forskjellige formål.
Det kan være boliger ment for nylig løslatte fengselsfugler, uføretrygdede, personer med spesielle behov pga. narkomani eller psykiske problemer, unge mennesker som ikke kan bo hos foreldrene sine av diverse årsaker osv.

Kort sagt deles slike leiligheter ut til personer som er vanskeligere stilt enn andre, enten fordi de befinner seg i en overgangsfase eller av mer permanente årsaker, om man nå kan formulere det slik.
Sist endret av Knask; 6. mars 2012 kl. 18:14.
Kan skjønne angsten i å ta kontakt med mannen og bli kjent med ham. Hvem vil vel være kjent som "Han som henger med pedoen"? Fort gjort å få et ufint stempel selv da. Sier ikke at han er/er ikke skyldig/uskyldig, men om så er tilfelle at mannen har en snuskete fortid, kan du banne på at han kommer til å snuske til framtiden sin. Studier viser at de som faktisk er skyldige i slike handlinger, ikke kommer til å "rehabiliteres", men tvert imot kommer til å falle tilbake til gamle mønstre, dog noe smartere og erfaringsmessig flinkere til å ikke bli tatt.

Selv har jeg null tro på "Fengselssystemts rehabiliterende egenskaper", og spesielt når det kommer til slike ting. Dette dreier seg ikke om mangel på penger, hevndrap, svindel pga grådighet etc, men en direkte psykisk lidelse, som per dags dato ikke kan helbredes. Medisinering kan brukes til å senke testosteronnivået og dermed dempe seksualdriften, men på bunnlinjen vil det forstatt stå "Barnemisbruker".

Men som sagt, jeg kjenner ikke mannen, så hva vet vel jeg?
Ja! Gi han en sjanse... Når han har ødelagt enda et liv kan man lage en underskriftkampanje! Sånne folk burde få et eget overvåket boligfelt. Å sone for seg for noe sånt er så langt ifra å gjøre opp for seg..
Nemlig! Tviler STERKT på at et stk ungt offer føler seg så forbannet mye bedre fordi "Den slemme mannen ble tatt av Politimester Bastian i 3 år"...
Sitat av PairADice Vis innlegg
Nemlig! Tviler STERKT på at et stk ungt offer føler seg så forbannet mye bedre fordi "Den slemme mannen ble tatt av Politimester Bastian i 3 år"...
Vis hele sitatet...
Tror du offeret føler seg mindre misbrukt ved at mannen blir kjeppjaget fra byggefelt til byggefelt da?
Sitat av PairADice Vis innlegg
Kan skjønne angsten i å ta kontakt med mannen og bli kjent med ham. Hvem vil vel være kjent som "Han som henger med pedoen"? Fort gjort å få et ufint stempel selv da. Sier ikke at han er/er ikke skyldig/uskyldig, men om så er tilfelle at mannen har en snuskete fortid, kan du banne på at han kommer til å snuske til framtiden sin. Studier viser at de som faktisk er skyldige i slike handlinger, ikke kommer til å "rehabiliteres", men tvert imot kommer til å falle tilbake til gamle mønstre, dog noe smartere og erfaringsmessig flinkere til å ikke bli tatt.

Selv har jeg null tro på "Fengselssystemts rehabiliterende egenskaper", og spesielt når det kommer til slike ting. Dette dreier seg ikke om mangel på penger, hevndrap, svindel pga grådighet etc, men en direkte psykisk lidelse, som per dags dato ikke kan helbredes. Medisinering kan brukes til å senke testosteronnivået og dermed dempe seksualdriften, men på bunnlinjen vil det forstatt stå "Barnemisbruker".

Men som sagt, jeg kjenner ikke mannen, så hva vet vel jeg?
Vis hele sitatet...
Synes du kommer med mange påstander og synsing som kanskje burde holdes tilbake før vi faktisk har litt informasjon. Du har allerede stemplet mannen som pedofil og psykisk syk, uten å ha en anelse om hans fortid eller forbrytelse. I tillegg til å definere pedofili som en psykisk sykdom, men det er en annen diskusjon.

Til trådstarter, så hadde jeg personlig funnet personen ansvarlig bak brevet og snakket med vedkommende at slik oppførsel ikke er akseptabelt. Er du fortsatt veldig usikker, snakk med vedkommende og finn ut hva slags overgrepsforbrytelse han har begått, og hvor han står idag. For alt du vet er det er rehabilitert person som har lært av sine feil, og kanskje en meget hyggelig person.
Sitat av Knask Vis innlegg
Tror du offeret føler seg mindre misbrukt ved at mannen blir kjeppjaget fra byggefelt til byggefelt da?
Vis hele sitatet...
Av førstehånds erfaring så skal jeg love deg at henne føler at det finnes et snev av rettferdighet i denne verden.

Det som er provoserende for offerene er at overgriperen går glisende ut av rettsalen etter dommen sin. Pr. i dag får du ca 1-2 år for 2 års overgrep av et barn. Samfunnet bryr seg verken om overgripere eller de missbrukte. Men utøyaofrene derimot får økt offerstøtte-loven og hjelp innen et par måndter, mens andre barn sitter igjen med ikke en dritt annet enn en evig kamp mot prosessmølla, med psykiske belastninger som ikke akkurat gjør prosessen og ventetiden mye bedre.
Sitat av Kugie Vis innlegg
Synes du kommer med mange påstander og synsing som kanskje burde holdes tilbake før vi faktisk har litt informasjon. Du har allerede stemplet mannen som pedofil og psykisk syk, uten å ha en anelse om hans fortid eller forbrytelse. I tillegg til å definere pedofili som en psykisk sykdom, men det er en annen diskusjon.
Vis hele sitatet...
Sitat av PairADice
men om så er tilfelle at mannen har en snuskete fortid
Vis hele sitatet...
Skulle tro dette gjorde det klart at DERSOM mannen var skyldig, men tydligvis ikke...

Ang pedofili som psykisk lidelse:
International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems, eller Den internasjonale statistiske klassifikasjonen av sykdommer og beslektede helseproblemer som det heter på norsk, er et klassifikasjons- og diagnosesystem som er utgitt av WHO (Verdens helseorganisasjon). Der blir pedofili definert som psykisk lidelse. Men hva vet vel de som lager slike system? År med psyk-utdanning har sikkert ingen innspilling.

Beklager dobbelpost, men følte jeg burde bruke mer troverdige kilder en Wiki her, og brukte lengre enn 5 min, så edit går ikke.

UANSETT:
ICD-10 Kapittel V (F00-F99) Psykiske lidelser og atferdsforstyrrelser, Avsnitt F65.4: Pedofili
Sitat av løkpølsa Vis innlegg
Av førstehånds erfaring så skal jeg love deg at henne føler at det finnes et snev av rettferdighet i denne verden.

Det som er provoserende for offerene er at overgriperen går glisende ut av rettsalen etter dommen sin. Pr. i dag får du ca 1-2 år for 2 års overgrep av et barn. Samfunnet bryr seg verken om overgripere eller de missbrukte. Men utøyaofrene derimot får økt offerstøtte-loven og hjelp innen et par måndter, mens andre barn sitter igjen med ikke en dritt annet enn en evig kamp mot prosessmølla, med psykiske belastninger som ikke akkurat gjør prosessen og ventetiden mye bedre.
Vis hele sitatet...
Sånn blir det selvfølgelig når det var AP-spirer som har blitt utsatt for handlingene.
Hvor vil du at han skal bo da?
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
I går fikk jeg et brev om at det var en barne overgriper som har flyttet til mitt nabolag i en komunal leilighet i nærheten.

I brevet stod navnet og adressen til fyren og at det var en underskrifts kampanje for å få han fort vekk!, hvordan kan staten sette en overgriper i ett nabolag med barnefamilier ? og er det lovlig å levere sånne brev ?
Vis hele sitatet...
'


Synes du burde ofre en liten tanke for mennesker i resten av verden...
Ta for eksempel sør-afrika. I 2009 ble det rapportert over 63 000 voldtekter og nærmere 17 000 mord. Mange lever i absolutt fattigdom og har det så ille at få ord kan beskrive det. Kvinner og barn eier ingen rett, funksjonshemmede (bl.a) blir misbrukt. Mange må skaffe vann med livet som innsats, andre går dag ut og dag inn på en fordømt søppeldynge for å finne verdimateriale til livets opphold. Få har tilgang og råd til skole.

Allikevel sitter vi her oppe i Norge og klager på hver minste lille ting...

Ta en titt på denne kortfilmen til National Geographic...
Sitat av løkpølsa Vis innlegg
Av førstehånds erfaring så skal jeg love deg at henne føler at det finnes et snev av rettferdighet i denne verden.

Det som er provoserende for offerene er at overgriperen går glisende ut av rettsalen etter dommen sin. Pr. i dag får du ca 1-2 år for 2 års overgrep av et barn. Samfunnet bryr seg verken om overgripere eller de missbrukte. Men utøyaofrene derimot får økt offerstøtte-loven og hjelp innen et par måndter, mens andre barn sitter igjen med ikke en dritt annet enn en evig kamp mot prosessmølla, med psykiske belastninger som ikke akkurat gjør prosessen og ventetiden mye bedre.
Vis hele sitatet...
Om noen år, når du er litt mer voksen, ser du også kanskje tingene fra et litt mer samfunnsnyttig perspektiv.

Da forstår du om mulig også at heldigvis får de etterlatte/overlevende etter Utøya hjelp! Det er andre som også burde hatt dette, selvfølgelig, men det betyr vel faen ikke at de som får det ikke skal ha det?!
Ærlig talt, det er ikke uten grunn at flesteparten av de kriminelle vender tilbake til fengselet. Når det er sånn drittbehandling de får av det norske samfunnet så har de jo ingen steder å gå til annet enn fengselet. Det blir som en ond sirkel.

Jeg mener ikke at alle kriminelle er uskyldige og kan gjøre hva de vil, men tenk på de stakkars folkene som har angret det sekundet de gjorde forbrytelsen, det sitter i dem resten av livet og de blir ikke bedre av slik behandling.
Det jeg mener er at det mÅ dø rundt 60 personer for at noe skal skje med voldsskadeerstatningen og oppreisning, mens "småsaker" har i alle år blitt oversett og lite debattert. Temaet er tabu og jeg sier ikke at utøyaofrene ikke fortjener hjelp, men du skulle visst hvordan samfunet behandler overgrepssaker, da hadde du skammet deg over å være norsk.

Jeg syntes at overgrepssaker taes altfor mildt og burde ha et eget apparat som virkelig tok tak i problemer mer effektivt. Det er ikke nytt at barnevernet ikke fungerer pga dårlige midler. Det er en evig kamp for voldsskadde mot staten, og sånn er det ikke riktig at det skal være. at barn må oppleve en sånn handling og prosess i etterkant uten god hjelp er horribelt.
Sist endret av løkpølsa; 6. mars 2012 kl. 23:24.
Man skal ikke bare tatovere et svart kryss i pannen på alle tidligere kriminelle? Da tror jeg nemlig samfunnet ville blitt helt fantastisk.
Sist endret av Isbjørn; 6. mars 2012 kl. 23:35.
Hvem var det egentlig du fikk brevet fra? Jeg tviler sterkt på at det er lov å skrive et slikt brev med slike grove beskyldninger. Hvis man ikke vet mer bør man ta det med en klype salt. I mine øyne er folk usyldige til de blir dømt.
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
Sitat av orgopapp Vis innlegg
'


Synes du burde ofre en liten tanke for mennesker i resten av verden...
Ta for eksempel sør-afrika. I 2009 ble det rapportert over 63 000 voldtekter og nærmere 17 000 mord. Mange lever i absolutt fattigdom og har det så ille at få ord kan beskrive det. Kvinner og barn eier ingen rett, funksjonshemmede (bl.a) blir misbrukt. Mange må skaffe vann med livet som innsats, andre går dag ut og dag inn på en fordømt søppeldynge for å finne verdimateriale til livets opphold. Få har tilgang og råd til skole.

Allikevel sitter vi her oppe i Norge og klager på hver minste lille ting...

Ta en titt på denne kortfilmen til National Geographic...
Vis hele sitatet...
dessverre bryr jeg meg fint lite i hva som skjer i andre verdensdeler, hvis du ikke er vandt til noe annet har du det heller ikke vondt!

jeg fokuserer på hva som skjer rundt meg i landet der jeg bor!
Når sant skal sies, så lenge det ikke foreligger saklig grunn for brevet, er det faktisk grunnlag for politianmeldelse av forfatter og muligens underskrevne.

Almindelig borgerlig Straffelov (Straffeloven), 23de Kapitel. Ærekrænkelser, § 246.
Sitat av ZarXon Vis innlegg
Ærlig talt, det er ikke uten grunn at flesteparten av de kriminelle vender tilbake til fengselet. Når det er sånn drittbehandling de får av det norske samfunnet så har de jo ingen steder å gå til annet enn fengselet. Det blir som en ond sirkel.

Jeg mener ikke at alle kriminelle er uskyldige og kan gjøre hva de vil, men tenk på de stakkars folkene som har angret det sekundet de gjorde forbrytelsen, det sitter i dem resten av livet og de blir ikke bedre av slik behandling.
Vis hele sitatet...
Statistisk sett er det bare en av fire løslatte i norge som havner bak murene igjen etter 3 år, kontra 2 av fire i Amerika. Ellers enig i resten av posten din.
Sist endret av Hatred; 7. mars 2012 kl. 00:17.
Kan være at en av de som skrev brevet er venninne til noen som har barn som hadde blitt utsatt for overgrep av vedkommende og vet hva denne mannen har gjort. Og vil neppe ha en slik kar rundt barna sine.

Selv får jeg ta slik dobbelmoral som det er blitt tatt tidligere i tråden; du bør jo invitere ham på kaffe og klappe han på skuldra å si han er så flink og bare glem at personen er en overgriper(etter det jeg har forstått). Mens jeg selv ikke ville.gjort det.