Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2704
helt hypotetisk
hvis en person skulle ha sendt ett skytevåpen fra utlandet til norge, kan de sjekke pakkene i postvesenet og slikt?
eller er det trygt ?
( lurer pga en diskusjon som ingen vil inrømme feil i :P jeg mener att det er klin umulig på noen som helst måte )
noen som har peiling på om det går an ?
å hvordan fremgangsmåten i dette tilfellet skulle være :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Umulig? Neppe. Sjans for at det blir oppdaga? Ja.

Ikkje alle pakker blir sjekka, og om en går inn for å demontere og kamuflere det tipper eg det er meir enn 50% sjans for at det kjem gjennom tollen.

Lovlig? Nei, ikkje uten våpenløyve og importtillatelse. Har du dei to tinga burde det ikkje vere stress å sende våpen i posten.
Hvis man først skal ha våpen inn i landet er det enklere å traske over grensa med det.

Men spørsmålet blir - hvor faen skal du få tak i våpen i utlandet da?
Sitat av blabla9mm_osv
Hvis man først skal ha våpen inn i landet er det enklere å traske over grensa med det.

Men spørsmålet blir - hvor faen skal du få tak i våpen i utlandet da?
Vis hele sitatet...
eks. USA...
FTFIndustries
USA er klin umulig å få våpen ut av, etter at de begynte å overvåke all skipstrafikk ut av landet, samme med canada, og de stopper virkelig hver sjark i internasjonalt farvann og gjennomsøker dem. De har satellittovervåkning som gjør at de bare kan chille på land og så sende ut fly og båter eller helikopter hvis noe nærmer seg eller beveger seg bort fra kontinentet i retning Europa. De ser virkelig ALT.

Skal man ha våpen er ikke USA stedet å skaffe dem fra. Man MÅ sør/østover i stedet.



Men jeg har merket meg at staten får pistoler levert på døra uten så mye som en signatur... sender anonyme pakker i posten de. Men det er spesielle regler for dem, men noen ganger kommer likevel disse på avveie.
Sist endret av blabla9mm_osv; 7. september 2007 kl. 13:03.
Våpen i norge må ha minimum 47 cm. løp eller så klassifiseres de som pistol, men en "contender" rifle (ettskudds) kan vel kjøpes som rifle og så bestille pistol-grepet til denne og montere på det i stedet, da blir hele greia ca. 50-60 cm. lang, men det samme resultatet får man av en mini-14, mini-30, ruger 10/22, eller marlin camp 9mm carbine, satt i en ettermarked-produsert ("aftermarket") "bullpup"-stokk eller foldekolbe-stokk. (alle disse får man til jakt i norge.)

Vil ikke direkte anbefale noen av dem, men om man trenger noe som får plass i en ryggsekk så er kanskje det beste alternativ.

Fordelen med å bare ha jaktvåpen er vel kanskje at politiet ikke følger opp innehaverne for å se om de er jegere fortsatt - dette forekommer ALDRI.



Men kjenner man nok folk så har alltid noen et skikelig fett våpen eller fem liggende etter tyskerne, som fortsatt er ytterst brukbart.
Sist endret av blabla9mm_osv; 12. september 2007 kl. 03:23.
Man om man får tilsendt noe og det blir stoppet, kan du som motaker bli straffet da?
Ingen kan vel bestemme hva som, blir sendt til en?

Det er kanskje andre regler om de ser at avsender er en stor våpenimportør?
Sist endret av TubeFan; 12. september 2007 kl. 07:07.
Jo du kan straffes.
Jobber som bud, og jeg har aldri opplevd at en pakke enten er åpnet eller har noe tegn for gjennomsøking. Og jeg tviler på at alle pakker blir gjennomlyst. Jeg tviler faktisk på at noen blir det.
Jeg regner med at hvis du sender deler i flere pakker, kamuflert så er det under 20% sjanse for å bli stoppet...
Bestillte en rifle (Romanian Dragunov SVD) fra FTFindustries.
Fikk mail fra dem om at den har blitt returnert fra Norge, men har ikke hørt nye fra noen myndigheter her i landet...

Bare sende adressen min på ny, så er den på vei igjen ^^
Går de ikke over pakkene med metalldetektor og renken før det fraktes ombord i et fly?
Sitat av Gubbe
Går de ikke over pakkene med metalldetektor og renken før det fraktes ombord i et fly?
Vis hele sitatet...
Dunno, men vet en fyr som har fått både Ak74 (ja 74!) og Israelsk Uzi gjennom..
Såklart det går, du må bare vite hvordan.

drmight, kjenner vi samme person?
Sjekk PM.
har å hørt at folk har bestillt våpen over nette flere ganger, uten at det har blitt stoppa
Jeg regner da med at hva som er inne i pakken senest blir oppdaget når de sender disse igjennom metalldetektoret ved flyplasser. Selvfølgelig sjekker de pakker slik som mennesker blir undersøkt. Man vil jo heller ikke satse på at det ligger bomber i dem heller. I tillegg så er det ikke bare "postfly" som frakter disse, men pakker blir også sendt i vanlige rutefly (sas, norwegian osv).

Neste steg er vel at tollen tar kontakt, så sant man ikke har flaks?

PS. Det er da ikke lov å innføre våpen i Norge uten å melde ifra? Eller husker jeg helt galt her?
Sist endret av Icewave; 12. september 2007 kl. 20:55.
Sitat av surre
har å hørt at folk har bestillt våpen over nette flere ganger, uten at det har blitt stoppa
Vis hele sitatet...
Ja, dette er vel fullt mulig og lovlig det, hvis du har godkjent våpensøknad på våpenet du sender etter.
Sitat av Icewave
Jeg regner da med at hva som er inne i pakken senest blir oppdaget når de sender disse igjennom metalldetektoret ved flyplasser. Selvfølgelig sjekker de pakker slik som mennesker blir undersøkt. Man vil jo heller ikke satse på at det ligger bomber i dem heller. I tillegg så er det ikke bare "postfly" som frakter disse, men pakker blir også sendt i vanlige rutefly (sas, norwegian osv).

Neste steg er vel at tollen tar kontakt, så sant man ikke har flaks?

PS. Det er da ikke lov å innføre våpen i Norge uten å melde ifra? Eller husker jeg helt galt her?
Vis hele sitatet...

Det jeg har bestillt sendes i deler, merket "Industrial Metall"
Sendingen har blitt returnert 1 gang, men fikk ingen beskjed fra myndigheter el..
ftf industries høres ut som bra saker. http://www.akfiles.com/forums/showthread.php?p=44188

Jeg gidder ikke og si mer enn hufffff, ftf står visst for "fail to fire" sies det. !!!!!!!!!!
Honeypot?

Sist endret av blabla9mm_osv; 13. september 2007 kl. 03:39.
Er somregel bare å skifte ut avfyringsmekanismen da, hvis det viser seg at det er er "fail to fire" våpen.
En del av det de selger er våpner som er utgått fra forsvaret.
drmight
fått noe nyheter om pakken din? har du blitt kontaktet av myndighetene eller noe ?
Sitat av drmight
Bestillte en rifle (Romanian Dragunov SVD) fra FTFindustries.
Fikk mail fra dem om at den har blitt returnert fra Norge, men har ikke hørt nye fra noen myndigheter her i landet...

Bare sende adressen min på ny, så er den på vei igjen ^^
Vis hele sitatet...
Kanskje lese innlegga før du spør..?!
De hørtes jo ikke akkurat pålitelig ut, bare trykk på linken min og les. Jeg er redd det bare er jallmekk hele driten.......
Sitat av antomet
De hørtes jo ikke akkurat pålitelig ut, bare trykk på linken min og les. Jeg er redd det bare er jallmekk hele driten.......
Vis hele sitatet...
Sitat av drmight
Dunno, men vet en fyr som har fått både Ak74 (ja 74!) og Israelsk Uzi gjennom..
Vis hele sitatet...
Disse ble bestillt fra denne siden...
du kan kjøpe deler fra forskjellige internettsider, så får du dem i posten å mekker dritn sammen så har du en gønner! det var på nyhetene for en stund siden.
Altså, jeg hadde problemer med å få inn noen jævla koffeinpiller fra USA (som ble tatt og sendt i retur), og kan over hodet ikke se for meg hvordan noen klarer å få et våpen inn.
jeg har selv fraktet våpen bagasjen på flyet her innenfor landegrensa uten problemer.
Nå er våpen her i landet strengt regulert, så det burde ikke komme som noe sjokk at det er strengt ulovelig. hvordan det fungerer over landegrensene vet jeg ikke....