Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7724
Hei!

Nærmer seg en måned siden jeg prøvde MDMA for første gang. Hadde en veldig bra kveld, alt var så å si perfekt bortsett fra at jeg muligens overdoserte litt. Droppet til sammen 4 ganger, i underkant av 0,5g tilsammen. Ble fortalt av noen mer erfarne brukere at det var veldig høy kvalitet, de hadde aldri prøvd så ren MDMA tydeligvis. Hadde en jevn og fin form hvor jeg følte meg helt konge frem til drop nummer 4, da jeg plutselig ble kjempe sliten å måtte legge meg ned å lukke øynene. Alle tok omtrent like mye som jeg gjorde, og ingen fikk god form etter nummer 4(Ikke rart da vi sikkert hadde tømt hjernen for serotonin). Men jeg var den eneste som ble veldig trøtt og sliten virket det som. Ble helt kjørt.

Uken etter følte jeg meg ganske bra. Hadde en liten afterglow, om det ikke bare var placebo. Men så begynte jeg å legge merke til litt rare/ekle følelser i hodet/hjernen. Veldig vanskelig å forklare, men får iblandt noe som føles ut som et mildt stikk fra insiden på tilfeldige steder i hodet, ofte ved tinningen eller over øret og litt bakover. I tillegg får jeg noen ganger en litt ubehaglig trykk-følelse i bakhodet. Igjen, veldig vanskelig å beskrive disse følelsene, men håper dere forstår til en viss grad. Symptomene er ikke så ille, og klarer fint å jobbe i en ganske fysisk krevende jobb, men merket at jeg kjenner det litt ekstra mot slutten av arbeidsdagen, og hvis jeg bøyer meg ned og reiser meg opp igjen mye.

Er snart 23, å har misbrukt cannabis siden jeg var omtrent 17-18 med periodesvis daglig røyking, er nå snart 23. Har alltid trodd at jeg trivdes veldig godt med cannabis-rusen, har følt at den har stabilisert meg og holdt tankene mine på rett kjøl. Men i etterpåklokhet mistenker jeg at den har forverret angsten min som jeg til en viss grad alltid har hatt. (Dårlig selvbilde osv)

Uansett, en ukes tid etter jeg prøvde MDMA fyrte jeg, og opplevde at symptomene som jeg beskrev i 2. avsnitt eskalerte til de grader. Trykkfølelsen i hodet ble for mye å håndtere, det føltes nesten ut som om hodet skulle eksplodere! Kombinert med disse stikk-sensasjonene(Brain zaps?) Jeg tror jeg muligens opplevde et mildt panikkanfall når det skjedde, visste ikke hva jeg skulle gjøre av meg og uansett hvordan jeg satt i stolen var det ubehagelig i hodet/nakken. Så jeg prøvde å reise meg opp å gå litt rundt i rommet uten at det hjalp noe særlig. Endte opp med å ta en dusj, og etter det begynte ting å roe seg. Igjen, er ikke sikkert dette var noe panikkanfall i det hele tatt - har aldri fått det før, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men ble i hvert fall redd for hva som skjedde, normalt føltes det hvertfall ikke. Mulig at min redsel/panikk forverret symptomene enda mer når det først skjedde. Dagene som fulgte fortsatte jeg å røyke, bevisst på hva som kunne skje. Hadde rett å slett lyst til å eksperimentere for å se om det var weeden som økte symptomene, eller om jeg bare fikk et random panikkanfall der og da. Ble aldri like ille som hendelsen jeg beskrev over, men symptomene eskalerte helt klart hver gang jeg røyket.

Nå har jeg tatt meg selv i nakken og bestemt meg for å slutte inntil videre siden jeg har lyst til å bli kvitt disse hodesensasjonene, føler rett å slett at røykinga bare forverrer alt. Drikker sjeldent alkohol, men skal holde meg unna alt som påvirker kjemien i hjernen. Bortsett fra nikotin(snus), det tror jeg ikke jeg klarer, hvertfall ikke nå. Har i tillegg skjerpet kostholdet, og tar regelmessig Omega3, magnesium og multivitamin(Noe mer jeg bør ta?), å prøver å få i meg nok mat. Kan være verdt å nevne at jeg har tidligere hoppet over måltider og på det værste spist minimalt, og har alt i alt mistet ca 40kg uten noe særlig trening. Kanskje dette spiller en rolle, det vet jeg ikke, men det jeg vet er at dette startet etter jeg prøvde MDMA for første gang.

Dette ble en lang tekst, men håper noen tar seg tid til å lese. Det jeg er ute etter er tips og råd, evt. om noen har opplevd lignende å kommet seg godt ut av det, eller (forhåpentligvis) ikke. Jeg håper at jeg en dag kan nyte cannabis igjen slik jeg gjorde før, men jeg er fast bestemt på at jeg aldri skal ende opp i gamle rutiner med dagligdags røyking. På ett vis ser jeg på dette som hell i uhell, siden jeg føler jeg ikke har noe valg annet enn å leve en sunnere livsstil. Men fortsatt ønsker jeg inderlig å føle meg "normal" i hodet igjen. Og tusen takk til alle som tar seg tid til å lese!

<3
Vil nok begynne med at du nesten definitivt overdoserte hvis dette var temmelig prima MDMA som dine bekjente sa. Hvis ikke ville du nok ikke hatt disse symptomene, spesielt siden det er nesten en måned etterpå. Tidligere har jeg kun opplevd det samme en gang dagen etterpå en litt heftig emma-tur. Det varierer fra person til person og reaksjonene er ikke alltid logisk. Det går nok over etterhvert som serotonin og annet i hjernen din stabiliserer seg. Jeg ville hvertfall tatt minst 2-4 uker til pause med både alkohol og cannabis.
Forresten kunne det være en god ide å ta B12-vitamin, har jeg hørt.
Sist endret av dazezone; 27. april 2015 kl. 01:45.
Trådstarter
Tusen takk for raskt svar. Skal anskaffe B12-vitaminer. Håper det er som du sier, at jeg rett og slett reagerer dårlig på MDMA. Kommer helt klart aldri til å røre det igjen. Det var en av de beste kveldene i mitt liv, helt klart, men det var ikke verdt det for min del.

Glemte å nevne at jeg har ADD, å bruker ikke medisiner for dette. ADD gjør jo at hjernen min fungerer litt annerledes, kan det tenkes at det har en innvirkning på hvordan jeg reagerer på MDMA?
Ja, dosering i forhold til kroppsvekt for eksempel har jeg sett ikke alltid stemmer. Så tror det er mye individuelt her. Er nok ikke nødvendigvis sikkert at du reagerer spesielt dårlig på MDMA personlig. Ble nok bare tøft for hjernen din å produsere serotonin omtrent helt fra scratch. Du tok tross alt 500mg første gang, da de fleste tar ca. 150-200 elns, så tror det hadde mer å si. Men på den annen side klarer man seg jo fint uten MDMA i livet.
Det kan hende, men en jeg kjenner med ADD oppfører seg som de fleste andre på ren emma, utenom ekstra fysisk energi.
Sist endret av dazezone; 27. april 2015 kl. 02:10.
Brain zaps! Så det er det jeg opplever, har aldri prøvd molly, men jeg opplever å få elektrisk sjokk i hjernen på en måte noen ganger. Hvorfor?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Icec0ld Vis innlegg
Brain zaps! Så det er det jeg opplever, har aldri prøvd molly, men jeg opplever å få elektrisk sjokk i hjernen på en måte noen ganger. Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Dra til legen om det bekymrer deg, vi kan ikke diagnosere deg ettersom vi ikke er leger og ikke har tilgang på kunnskapen og utstyret de har.
Føler jeg kan kjenne meg igjen i noe av det du beskriver.
Tror jeg har ADD (skal ha første møte med en kyndig om det på Onsdag), var en stoner som følte meg litt som en bedre person ved å røyke regelmessig.
Prøvde MDMA ved to ulike situasjoner for et års tid siden uten så veldig sterk funk i forhold til det de andre fikk (god kvalitets krystaller rundt 200mg første gang, og 400mg andre gang). Så opplevde jeg et par badtrips/angstanfall ved å spise edibles ca. 1.5 og 3 uker etter mdma'en, og siden har ikke cannabis vært det samme. Har ikke tenkt på at det kan være mdma'en som førte meg dit før jeg leste din post.

På ene badtripen så sovnet jeg og våknet like etterpå av en stikkende sensasjon i hjernen (brainzaps under tripen?) som føltes ut som noe skjedde fysisk inni der. Var redd for at jeg var i ferd med å oppleve en psykose, noe som hevet angstnivåen enda mere.
Drømmene mine og søvnmønsteret ble forandret til flere oppvåkniger (med noe angst) og mere intense drømmer i flere mnd etterpå

Har hatt et par turer på ecstasy i ettertid som har vært helt ok, sliter med å peake på normale doser, og skeptisk til å ta høye doser. Men tror jeg har vært normalt utslitt etter turene. Cannabis derimot får jeg lett angst og paranoia på fortsatt.

Tenker i like baner at cannabisen har økt angsten min i forhold til før jeg begynte, men vanskelig å si. Samtidig har jeg blitt en mere ydmyk person, så mulig jeg føler mere på angsten fordi jeg ikke har behov for å fremstå som så tøff og feilfri som før.

Uansett kan du gi det mere tid enn en mnd før du trenger å bekymre deg. Du kommer til å bli helt fin igjen. Men jeg klarer ikke nyte cannabis enda etter et år, og når man får distansen fra det så føles det ikke som noe tap i hverdagen lengre, selv om man noen ganger savner å kunne røyke og bruke tid på den interessen. Er fortsatt inne å leser om dyrking, nye vaporizere og sånnt enda, hehe
Trådstarter
Icec0ld: Er usikker på om det er brain zaps jeg har, har lest litt om andre som har hatt det, og de er visst kraftige nok til å vekke de fra søvne. Har du gått på SSRI(antidepressiva)? Har hørt at man kan få det etter å slutte. Ellers er det jo som Dodecha nevner, best å gå til legen.

Mandodiao: Takk for svar! Kan nok virke som om MDMA påvirker/endrer effekten vi får av THC. Om det er psykisk eller ikke aner jeg ikke, men det suger. Har du merket noe forskjell når du drikker alkohol?

Er ikke så bekymret nå lenger, føler at jeg er på bedringens vei.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Ferdin Vis innlegg
Icec0ld: Er usikker på om det er brain zaps jeg har, har lest litt om andre som har hatt det, og de er visst kraftige nok til å vekke de fra søvne. Har du gått på SSRI(antidepressiva)? Har hørt at man kan få det etter å slutte. Ellers er det jo som Dodecha nevner, best å gå til legen.

Mandodiao: Takk for svar! Kan nok virke som om MDMA påvirker/endrer effekten vi får av THC. Om det er psykisk eller ikke aner jeg ikke, men det suger. Har du merket noe forskjell når du drikker alkohol?

Er ikke så bekymret nå lenger, føler at jeg er på bedringens vei.
Vis hele sitatet...
Går ikke på noen anti deppressive, og har heller ikke gått på det Har ikke opplevd dette i den siste perioden, heldigvis!
Cannabis utløser serotonin i små mengder. Etter et halvt gram med MDMA er nok sertotoninreseptorene dine ganske utbrent, og når du oppå det røyker cannabis sier kroppen ifra. Selv opplevde jeg merkelig de-personaliseringsfølelse i dagene etter, kombinert med angst og smådeppa, og generelt bare grøtete hode. Anbefaler heller ikke kaffe, av samme årsaker. Ellers er det også veldig fort gjort å kjenne etter, og tenke seg selv syk, for å så oppleve symptomer til sin oppdiktede sykdomstilstand. Noe jeg har gjort mange ganger.
Har hatt det jeg og, kutt ut cannabis.
Tråd nummer tusen-og-to-og-tyve om biokjemisk ubalanse og MDMA.

Nei. Hjernen din er helt fin på alle måter etter en gang med MDMA. Slutt å plage deg selv.
Trådstarter
Takk for svar. Har gått litt over en måned siden jeg skrev tråden, og føler meg fortsatt ikke helt normal i topplokket. Er ikke så ille, men får fortsatt i blandt en litt stikkende/ekkel følelse på et fast sted i bakhodet, og noen rare følelser rundt omkring i hodet. Også er jeg veldig grøtete om morgenen. Har kuttet cannabis helt siden jeg skrev her, så jeg drømmer som en gud om dagen noe jeg ikke er vandt med. Drømmer ofte at jeg har akutt vondt i hodet, usikker på om det bare er drøm eller om jeg faktisk har vondt..

Tøffetom: Det er jo i hvert fall ikke normalt, så man kan jo begynne å lure. Har gått 2 måneder nå, så det kjemiske greiene burde være på plass tenker nå jeg. Men det er ikke sånn at jeg tror hjernen min er ødelagt på noen måte, jeg tenker på samme måte som jeg alltid har gjort. Håper at det kan være noe muskulært(?) og at det skyldes stiv nakke eller noe. Skal til fysioterapeut i morgen for å se om de kan gjøre noe. Btw, så har jeg søkt mye rundt uten å finne noen med samme situasjon som meg. Selv om du kanskje ikke ser på dette som et big deal, så er det dèt for meg. En annen ting jeg syntes er litt freaky, er at min venstre pupill noen ganger er større en den høyre, ganske betydelig også. Men det har den vært lenge.

Vet at jeg fremstår som litt noia/hypokonder, men prøver stort sett å ikke tenke så mye på det. Men det er litt vanskelig.
Ser ut som at en fellesnevner for oss som opplever ubehageligheter etter bruk av MDMA er nettopp misbruk av cannabis.
Sitat av MaiPenRai Vis innlegg
Ser ut som at en fellesnevner for oss som opplever ubehageligheter etter bruk av MDMA er nettopp misbruk av cannabis.
Vis hele sitatet...
Eller så er fellesnevneren for oss som opplever ubehageligheter etter bruk av MDMA nettopp misbruk av MDMA?
Da tenker jeg ikke nødvendigvis misbruk over tid, men også "engangs-misbruk/overdosering" sånn som TS har gjort.
Kan si jeg kjenner meg igjen i de fleste symptomene som blir nevnt rundt i tråden, og har selv følt meg som et lobotomert kraftverk med noen heftige feilkoblinger, som i tillegg kan gå i lufta anytime etter uvettig MDMA bruk.

Men man kan vel kanskje ikke forvente seg noe annet når man trykker i seg 3-4 dobbelt av hva anbefalt dose er? Er vertfall det jeg har lært meg nå, etter å ha gått på samme smellen alt for mange ganger
"less is more" er noe som virkelig gjelder når det kommer til MDMA, angrer enda på at jeg ikke var litt mer forsiktig i starten.

Så lenge du har ren MDMA, så ser jeg ingen grunn til at du trenger mer en 80-125mg på første drop, og eventuelt 50mg til senere, alt etter som hvordan form du vil bli.
Her spiller kroppsvekt inn litt, men med mindre du er skikkelig tjukk, har toleranse, eller går på noen medisiner som demper effekten av MDMA så er det bare tull å ta noe mer en 200mg på en kveld(det er vertfall min erfaring).

Jeg mener det blir litt for lett å skylde på cannabis i sånne situasjoner, da man gjerne vil finne en logisk grunn til hvorfor man opplever psykisk/fysisk ubehag.
Jeg er ganske sikker på at trådstarter hadde blitt helt fin igjen uavhengig om han sluttet med cannabis eller ikke, men kudos til ts som har klarte å slutte! Kan tenke meg det er deilig å ta seg en tur utenfor "cannabisboblen", og kanskje bli litt mindre tåkete i hodet.

Gi det en stund til så kan jeg nesten garantere at du blir like fin igjen
Sist endret av EyesWideShut; 3. juni 2015 kl. 15:38.
Trådstarter
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg

Jeg mener det blir litt for lett å skylde på cannabis i sånne situasjoner, da man gjerne vil finne en logisk grunn til hvorfor man opplever psykisk/fysisk ubehag.
Jeg er ganske sikker på at trådstarter hadde blitt helt fin igjen uavhengig om han sluttet med cannabis eller ikke, men kudos til ts som har klarte å slutte! Kan tenke meg det er deilig å ta seg en tur utenfor "cannabisboblen", og kanskje bli litt mindre tåkete i hodet.
Vis hele sitatet...
Enig i det du sier, men ganske usikker på denne. Grunnen til at jeg sluttet var at symptomene ble 20x verre hver gang jeg røyka, og jeg hadde faktisk ikke noen symptomer før jeg fyrte etter roll'en. Føler ikke at det er så veldig logisk akkurat, men virket som om cannabisen utløste noe etter MDMA. Nå er det faktisk slik at jeg ikke tør å røyke mer, og det er nok hovedfaktoren til at jeg har klart å legge det på hylla.

Nå var jeg hos fysioterapeut tidligere i dag, og han sa jeg har en litt mer anstrengt muskulatur i venstre-siden og var overbevist om at det var pga muskulatur at jeg føler disse symptomene. Nevnte dog ingenting om MDMA misbruk til han..
Sitat av Ferdin Vis innlegg
Enig i det du sier, men ganske usikker på denne. Grunnen til at jeg sluttet var at symptomene ble 20x verre hver gang jeg røyka, og jeg hadde faktisk ikke noen symptomer før jeg fyrte etter roll'en. Føler ikke at det er så veldig logisk akkurat, men virket som om cannabisen utløste noe etter MDMA. Nå er det faktisk slik at jeg ikke tør å røyke mer, og det er nok hovedfaktoren til at jeg har klart å legge det på hylla.

Nå var jeg hos fysioterapeut tidligere i dag, og han sa jeg har en litt mer anstrengt muskulatur i venstre-siden og var overbevist om at det var pga muskulatur at jeg føler disse symptomene. Nevnte dog ingenting om MDMA misbruk til han..
Vis hele sitatet...
Ahh, fikk ikke med meg den delen der du skrev at symptomene ikke kom før ETTER at du tok deg en jay da kan du forsåvidt se bort ifra cannabis-delen min av innlegget.

Gi det litt mer tid så skal du nok se at du blir like fin igjen, med mindre alt du trengte var en time hos fysioterapeut
Lykke til!
Sist endret av EyesWideShut; 3. juni 2015 kl. 18:55.
Ikke for å skremme TS, men det har gått snart 2 år siden jeg prøvde MDMA og jeg er fortsatt veldig langt fra normal. Det burde sies at jeg fikk mange flere symptomer enn TS etter én gangs bruk.

Det finnes tusenvis av anekdoter om dette på nett, også flere "communities" på diverse fora, så det er ikke noe tvil om at dette er et reelt problem. En positiv ting som går igjen er at majoriteten blir betydelig bedre over tid(måneder, år). Det virker ikke om om du fikk deg den verste trøkken når alt kommer til alt, så jeg tipper du vil bli helt fin som EyesWideShut sier.
Trådstarter
Kjipt å høre, kunne du beskrevet kjapt hvordan symptomer du fikk? Og hvordan du har det nå? Røykte du også altfor mye cannabis, og har du måttet slutte helt med dette?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gikk øynene dine side til side i 100km/h ?
Opplevd noe lignende etter en sommer med et par tripper på MDMA, en god del kokain og et par kvelder med amfetamin. Følte meg merkelig lenge og var veldig urolig osv. Tror det varte nesten ett år. Tok aldri noen overdrevne doser heller, men nå i ettertid tror jeg egentlig det bare er psykisk. Psyken kan gi deg mange fysiske symptomer bare så det er sagt. Ihvertfall så fikk jeg meg dame, ny jobb osv, masse annet og tenke på og da forsvant alle symptomene.
▼ ... over en måned senere ... ▼
jeg opplevde noe seriøst et par ganger som jeg er sikker var <MDMA relatert. dette var mange måneder etter mye bruk, men fikk noen seriøse flashbacks, eller noe som minte om en opptur på MDMA, kunne jo kalle det en bonus, men ikke så greit og plutselig begynne og ture i tide og utide på MDMA. take care