Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 7057
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Jeg har spillt cs i lang tid, det var vakkert i mange år, men plutselig en dag så forsvant alle som kunne snakke engelsk og noen andre har tatt over serverne.

Nå er jeg drit lei polakker, russere, ukrainere hele gjengen!! hvorfor i ***** ***** ***** de ikke har fått sine egne servere som på alle andre spill? Det skjønner jeg virkelig ikke. De er nå overalt, de snakker ikke engelsk, de sier bare kurwa cyka blyat ugabuhu buga hubbabubba! Ikke alle har mikrofoner slik at man kan være en lagspiller som er vanlig i fps spill, men de som har, de har kjøpt sine på "Blyat 80's electronic shop" og kvaliteten er deretter, så om de kan engelsk så får man ikke med seg noe uansett for kvaliteten kan diskuteres.

Matchmaking er ødelagt, man kommer på lag med folk som ikke kan engelsk og som oftes har en gaming iq på null 7 av 10 ganger, det er helt sykt at det går an, for å klare seg må man være premade, og man må ha fullt lag at å få det bra for gjett hvem som vil være med vis du ikke har det, da kommer cyka blyat og fyller inn de tomme plassene..


Jeg liker strategispill, rpg, fps, bilspill, arcade, byggespill? men har ikke spillt noen av de på flere år da cs har vert det det har gått i.
Så da mine venner, hva spiller dere og hvordan har det gått?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Som TF2-spiller: I feel your pain. Nesten alle "ordentlige" community-servere er døde, og det er bare folk igjen på Valves offisielle servere der kanskje 3/24 spillere har en hjernestamme.

Jeg har ikke noen forslag å komme med, bare sympati.
Hvis du finner noe kult, må du gjerne oppdatere tråden med det. Jeg har sett etter en TF2-erstatning lenge, uten hell.
Ga opp spill som CS og TF2 for lenge siden når folka ikke var hyggelige å spille med lengre.

I det siste har jeg dykket inn i Elite Dangerous. Romskip MMO hvor du blir satt i ditt eget lille skip og sendt ut i en 1:1 versjon av Melkeveien.
Noen mener at det er som Eurotruck Simulator in space. Men jeg vet ikke hvor du kan være bountyhunter eller pirat.
Det jeg digger med Elite er at jeg kan gjøre hva jeg vil. Sist jeg var ute på tur snubla jeg over noen banditter med en fin bounty så jeg klarte til slutt å ødelegge skipene deres med laserpekerne på starterskipet mitt.

Men ja, det er enten Elite eller Trackmania Stadium det går i for meg i disse dager.
Det har nettopp kommet et nytt byggespill som ser ut til å være det SimCity(2013) egentlig skulle vært.
Cities:Skylines, sjekk det ut

For fps, sjekk ut insurgency, veldig mange som har gått over dit fra cs og andre fps.

Jeg vil også vise min sympati, var hardbarka Age of Conan spiller en god stund, at serverne ble tatt over av russere og de andre forsvant er en av hovedgrunnene til at jeg ga meg. Det er synd, jeg hadde høye håp for spillet.
Problemet er at vi i Norge får så god ping til EU east serverene. Du kan prøve å blokkere ip adresser til alle servere utenom EU west, det hjelper ganske mye. Dette programmet hjelper deg: http://csgo.gamebanana.com/tools/5684
Sitat av tenacius Vis innlegg
Problemet er at vi i Norge får så god ping til EU east serverene. Du kan prøve å blokkere ip adresser til alle servere utenom EU west, det hjelper ganske mye. Dette programmet hjelper deg: http://csgo.gamebanana.com/tools/5684
Vis hele sitatet...
Nice! Kanskje man slipper "cyka blyat noob team why u no help kurwa kurwa" nå!
Sist endret av EyesWideShut; 15. mars 2015 kl. 13:31.
Grinunger, begynn å spill battlefield, hvis det er noen masete polakker i andre enden så er det bare å switche team.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Grinunger, begynn å spill battlefield, hvis det er noen masete polakker i andre enden så er det bare å switche team.
Vis hele sitatet...
Prøv å spille en runde på csgo med 4x russere/polakker eller generelt folk fra soviet land.
Er omtrent like konstruktivt som å skalle hodet i veggen...
Sist endret av EyesWideShut; 15. mars 2015 kl. 13:36.
Om du skal spille CS: GO competitive må det være 5 stk premade. De andre som fyller de ledige plassene på laget ditt kommer til å være noe fra Øst-Europa. Språkproblemer, adferd, low skill og cheating er hva de fører med seg. De burde heller ha hatt sine egene servere, noe de ikke har.

Må enten gå på irc, Quakenet osv... Finne kamper der. Ellers så har du ligaer som man kan melde seg på. Telenor, TV2 og GamerMag driver alle å mekker ligaer for tiden. Dette krever jo da at du har et lag.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Grinunger, begynn å spill battlefield, hvis det er noen masete polakker i andre enden så er det bare å switche team.
Vis hele sitatet...
I matchmaking kan man ikke bare switche lag fordi man spiller en match som gir deg rank etter om du hvor godt du spiller og om du vinner, og du er stuck med lagkamaratene matchmaking systemet gir deg til matchen er over, og en kamp kan vare over en time, i over en time må du høre cyka blyat kurwa luwra hurr durr durrr vis du er riktig uheldig.

Vis du vil spille public så kan du switche så mye du vil, men det gir ikke noe rank og jeg ser ikke vitsen i å spille public cs annet enn DM og aim_"maps".
Hvorfor prøver du ikke faceit eller ESEA da? Det er betraktelig bedre.
'League of legends? ^^
Åssen rank er du? Føler det er betraktelig mindre russere o.l. når man kommer på Master Guardian+ nivå.
Jeg skjønner og helt hva du mener, er jævelig irriterende og spille med de når de enten sitter å spiller å bruker laptop mic eller generelt har 0 game sense. Har dog møtt mange virkelig gode russere som er snille og, men det er 1/30.
Har ingen forslag til spill. Jeg har blitt kjent med sikkert 40-50 folk igjennom cs som jeg spiller med konstant, vi har bare en chat gruppe på facebook som vi sier ifra når vi vil game så ordner vi full premade. GL
Sjekk ut Rust på Steam, er en blanding av Minecraft og DayZ som er utrolig gøy!
Ahh jeg elsker den pessimistiske stilen din <333

"Battlefield" serien og "Planetside 2" er mine 2 anbefalinger
Siden du nevner at du liker strategispill kan jeg anbefale Total War: Attila og egentlig hele Total War serien. Når du først har blitt hektet på denne spillserien er det vanskelig å slutte!
Spill ESEA, har gitt opp MM om jeg ikke signer med premade.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har prøvd mange FPS spill gjennom tidene, men det eneste spillet jeg har klart å holde meg til er cod4, forsatt mange som spiller det!
Kan anbefale heroes and generals på det sterkeste free2play på steam.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av plexern Vis innlegg
Kan anbefale heroes and generals på det sterkeste free2play på steam.
Vis hele sitatet...
This. Kanskje ikke competetivt, men ekstremt vanedannende og gøy. Litt grinding må til med mindre du vil bruke ekte penger, men jeg klarer meg helt fint og topper scoreboardet konstant uten å ha brukt ei krone!
Rust, eller Chivalry

Eller en hybrid mellom disse, Reign of Kings på steam.
Det er middelalderversjon av Rust (helt likt) - det er også sykt moro Man kan fange folk i tau, kidnappe dem og henge dem, eller sette dem i gapestokken for å pines sakte
Også er det mulig å claime tronen på serveren, slik at du får skatter fra alle spillerne som samler ressurser på mappet - derfor skaper det mer dynamikk på mappet med folk som vil prøve å kuppe tronen fra deg, og så videre.
mye cheaters på åpne servere, så whitelist anbefales (søk på nettet etter servere som har pw)
Sist endret av Alzo88; 5. mai 2015 kl. 03:44.
Hva med Smite?

MOBA (tenk LoL, Dota osv.) i tredjeperson der du styrer med WASD og musa. Er en del steklovataer og spanjakker men som oftest kommer du i et game med engelsktalende mennesker som vet omtrent hva de driver med.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anbefaler Max Payne 3 multiplayer for et morsomt fps. Har spilt det i 3 år nå. I helgene er det i alle fall mange spillere. 8 mot 8 er modusen hvor det er flest spillere
Hei, er ingen grunn til å forlate CS.
Du kan dra på innstillinger og justere "max ping".
Prøv å sett den ned til 40-50 eller enda lavere, og du vil meat sannsynlig bli matchet med nordmenn, svensker, dansker osv.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Hvis du gidder å sette deg ordentlig inn i Crusader Kings 2 eller Europa Universalis IV, har du hundrevis av flotte strategitimer foran deg. CK2 har en veldig god tutorial series på youtube som jeg anbefaler deg å se gjennom hvis det ser interessant ut! Innen strategi har man jo også Total War-serien og Civ 5. Vil du ha FPS har man BF4, CoD: AW (mesteparten av de seriøse spiller vel fortsatt BO2, men AW er fortsatt et meget bra spill), BF:Hardline og evt. Far Cry 4. Høres RPG interessant ut, gå for Witcher 3 eller Dragon Age:Inquisition. Liker du MMO, gå for Elder Scrolls Online eller Guild Wars 2. Er du glad i å hakke ned fiender og slåss med sverd og skjold, kan jeg trygt anbefale Ryse: Son of Rome. Et av de spillene som kritikerne ikke likte som spillerne likte, ser det ut som. Har det selv og er mye bedre enn jeg forventet
Jeg har spilt Rust i 200+ timer, og de 200 timene har vært fantastisk, anbefaler rust på det høyeste.
De har nye oppdateringer til spillet hver uke, og hver uke kommer det noe kult
Vis du spiller rust har du mange gode timer i det spillet, det kjedeligste er starten (som de fleste spill) men når du kommer deg litt lengre så er det dritt bra!
Sist endret av OllizzHD; 30. juli 2015 kl. 23:04. Grunn: Skrev feil :D
Europa Universalis 4! Et fantastisk strategispill
Det er som at Risk (brettspillet) fikk barn Excel regneark.
Meget verd å ta seg tid på å lære. Kos kos kos
Sist endret av Snørrungen; 31. juli 2015 kl. 01:20.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Jeg har spillt cs i lang tid, det var vakkert i mange år, men plutselig en dag så forsvant alle som kunne snakke engelsk og noen andre har tatt over serverne.

Nå er jeg drit lei polakker, russere, ukrainere hele gjengen!! hvorfor i ***** ***** ***** de ikke har fått sine egne servere som på alle andre spill? Det skjønner jeg virkelig ikke. De er nå overalt, de snakker ikke engelsk, de sier bare kurwa cyka blyat ugabuhu buga hubbabubba! Ikke alle har mikrofoner slik at man kan være en lagspiller som er vanlig i fps spill, men de som har, de har kjøpt sine på "Blyat 80's electronic shop" og kvaliteten er deretter, så om de kan engelsk så får man ikke med seg noe uansett for kvaliteten kan diskuteres.

Matchmaking er ødelagt, man kommer på lag med folk som ikke kan engelsk og som oftes har en gaming iq på null 7 av 10 ganger, det er helt sykt at det går an, for å klare seg må man være premade, og man må ha fullt lag at å få det bra for gjett hvem som vil være med vis du ikke har det, da kommer cyka blyat og fyller inn de tomme plassene..


Jeg liker strategispill, rpg, fps, bilspill, arcade, byggespill? men har ikke spillt noen av de på flere år da cs har vert det det har gått i.
Så da mine venner, hva spiller dere og hvordan har det gått?
Vis hele sitatet...
Å si at matchmaking er ødelagt og at man må være premade er det alle sier som ikke klarer å komme seg høyere. Jeg er snart global, og har for det meste solo queuet meg selv opp dit. Og klarer du å carrye på det nivået ranker du opp. Så enkelt er det.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Å si at matchmaking er ødelagt og at man må være premade er det alle sier som ikke klarer å komme seg høyere. Jeg er snart global, og har for det meste solo queuet meg selv opp dit. Og klarer du å carrye på det nivået ranker du opp. Så enkelt er det.
Vis hele sitatet...
solo queua til global for et par måneder siden =)
men etter jeg hitta global fant jeg en god norsk gjeng som jeg spiller med for tida.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Å si at matchmaking er ødelagt og at man må være premade er det alle sier som ikke klarer å komme seg høyere. Jeg er snart global, og har for det meste solo queuet meg selv opp dit. Og klarer du å carrye på det nivået ranker du opp. Så enkelt er det.
Vis hele sitatet...
Så fint at du er god i cs. Jeg er på et lavere nivå (GN3), og har ingenting imot å tape halvparten av alle mine matcher. Men det har skjedd en utvikling på disse nivåene i det siste hvor det har kommet inn sykt mange som ikke er villige til å snakke et ord engelsk, og spammer voicechat på sitt eget språk. Særlig russiskspråklige er problematiske, men også polske, rumenske osv. er et problem. Det dreper teamplay så jævlig når det ikke er mulig å kommunisere fordi du må blokkere kommunikasjon fra 3/4. Og, ja, det må jeg ofte gjøre fordi disse folka spammer deg med lyd så du ikke engang hører spillet lenger.

Jeg har faktisk begynt å commende alle som bare snakker engelsk i løpet av en match.

For å ha det gøy må du være premade, men selvsagt ikke for å ranke opp.
Sist endret av kayende; 31. juli 2015 kl. 14:58.