Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1129
Hei!

CD-rommet på PC-en satt STEIN HARDT å jeg prøvde å røske det ut, fikk det ut men den er HELT ødelagt.
Er det enkelt å bytte ut CD-rom selv? Hvor mye er prisen? Får jeg det på garanti?

Takk på forhånd !
Vent litt, du hva..?

Er det snakk om stasjonær eller bærbar? Jeg tviler på at du får det igjen på garanti, men en enkel CD-rom koster ikke all verden, og er ikke vanskelig å montere selv. På stasjonær, vel og merke.. Bærbar har jeg fint lite erfaring med. Du kan jo evt. kjøpe deg en portabel CD-rom, som du kobler til via USB.

(Det er forøvrig et bittelite hull foran på CD-rom'r, som du kan presse f.eks. en binders inn i for å "tvangsåpne" den).
Sist endret av Lille Nikotin; 25. februar 2013 kl. 18:57.
Stil
Trådstarter
75 2
Jeg tokk ut cd-rommet pga. trudde det var noe som hadde satt seg imellom :I
Det er bærbar
Tok du ut hele enheten eller bare den skyvedingsen? Man burde generelt overlate bærbare maskiner til folk som har peiling på faget, om man tror noe er galt og ikke er heeelt stødig selv.

Jeg vil anbefale at du tar den med dit du kjøpte den, eller til nærmeste forretning og forhøre deg der om hva som kan gjøres, og hva det eventuelt vil koste.
Stil
Trådstarter
75 2
Er hele CD-rommet, er ikke noe ødelagt rundt CD-rommet bare selve cd-rommer så det burde vell ikke koste mye??
Nei, det burde ikke koste all verden. Noen hundrelapper for CD-rom (Blir nok DVD-rom, vanlig CD-rom er ikke lett å få tak i lenger) pluss det de skal ha for å montere det. Burde ikke bli all verden. Når jeg tenker over det, vil det kanskje være mest økonomisk for deg å kjøpe en portabel, som du kobler til via USB. Da slipper du hele styret med å måtte montere, evt. betale andre for å gjøre det.
Sist endret av Lille Nikotin; 25. februar 2013 kl. 19:07.
Stil
Trådstarter
75 2
Så kanskje 5-600 kr?
Hvis jeg ikke får det på garanti, kan jeg da levere den på hvilken som helst butikk eller får jeg den billigere på lefdal siden jeg har kjøpt den der?
Hvis du ikke får det på garanti (noe jeg tviler på), så vil det nok ligge på normal pris. Men 5-600 kroner burde holde, i hvertfall for en enkel portabel Cd / dvd-rom.

Hvis du heller vil kjøpe en skikkelig Cd/Dvd-rom og få det montert, burde du nok levere den der du kjøpte den. Jeg KAN jo ta feil angående garantien. Bare smør på bittelitt flesk om hvordan du fant ut at den var defekt. Dommedagslyder o.l.
Sist endret av Lille Nikotin; 25. februar 2013 kl. 19:12.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
CD-ROM er svært ofte holdt på plass av ein skrue, og er trivielt å bytte sjølv om du veit kva som er riktig ende på eit skrujern. Ingen grunn til å betale nokon for å gjere det på dei fleste laptoper eg har sett...
Sitat av slashdot Vis innlegg
CD-ROM er svært ofte holdt på plass av ein skrue, og er trivielt å bytte sjølv om du veit kva som er riktig ende på eit skrujern. Ingen grunn til å betale nokon for å gjere det på dei fleste laptoper eg har sett...
Vis hele sitatet...
Nå nevnte jeg vel ganske tidlig at bærbar ikke er noe jeg har mye erfaring med.

Hvis det er uproblematisk å bytte selv, så for all del, kjør på. Bare jævlig surt om man skulle gjøre en feil, og ende med å herpetisere den nye cd/dvd-rom'n også. Er ikke mange hundrelappene, men sure penger er det uansett.
Stil
Trådstarter
75 2
Jeg kan prøve å få det på garanti, har du/noen tips til hva jeg kan si?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvis du skal få det voldsverket av å faktisk rive ut drevet på garanti på du enten ha idiotgaranti eller en veldig spesiell "hjelp jeg har latterlig barske overarmer-garanti".
Stil
Trådstarter
75 2
Voldsverk å ta ut et cd-rom? alt annet er fint untatt det cd/dvd driver greia
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
En CD-ROM. CD-ROM-en.

Når det er sagt, bør det si seg selv at det ikke lønner seg å bruke makt for å røske opp deler av maskinen din, har vansker for å se hvordan det er en garantisak...
Stil
Trådstarter
75 2
Okey... ikke helt det jeg lurte på men..
Skal på lefdal imorra.

Men, se her En macbook pro til 7000 kroner!! er det selve prisen eller blir det noe mer? Har tenkt til å kjøpe macbook pro skjønner'ru
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er jo den absolutt laveste modellen, og for den prisen får du fint noe mer kraftig av en standard PC.
Sitat av gaming Vis innlegg
Okey... ikke helt det jeg lurte på men..
Skal på lefdal imorra.

Men, se her En macbook pro til 7000 kroner!! er det selve prisen eller blir det noe mer? Har tenkt til å kjøpe macbook pro skjønner'ru
Vis hele sitatet...
+25% mva. må du huske.

Din maltrskterte CD-rom får du garantert ikke reparert på garantien. De finnes forøvrig billig til de fleste modeller på eBay.