Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4121
Har noen noe tips om hva man skal gjøre når man skal stjele noe feks en "venn" har i lomma? Husker å ha lest noen tips et sted, men kan ikke finne det..

Er det vanskelig å stjele fra lommene i en olabukse??
dytte borti personen og snappe ut.
Da konsentrerer personen seg om at han blir dyttet.
Må virkelig holde meg i skinnet her for ikke å buse ut med hvor teit lommetyveri er...

Men et bra triks vil nok være å få med deg en kompis som kan avlede oppmerksomheten til offeret.
Sitat av Xandu
Har noen noe tips om hva man skal gjøre når man skal stjele noe feks en "venn" har i lomma? Husker å ha lest noen tips et sted, men kan ikke finne det..

Er det vanskelig å stjele fra lommene i en olabukse??
Vis hele sitatet...
Må bare si det at det er du som er "vennen" om du driver å prøver å stjele fra vennene dine..
men siden du sa feks skal jeg bare ta det som et eksempel

Lureste er vel vist du plukker ut en person som har lommeboka stikkende litt opp av lommen, følger med på han, løper forbi og dulter i det du tar han på rompa .. uten at han merker det med rompa seff

Vet ikke hvordan proffene gjør det, men er iallefall slik de gjør på film. Men der klarer de jo å ta trusene til folk
La en kompis snuble over offeret sånn at han faller skikkelig over personen, mens du sniker en hånd nedi lomma. Funker også med ståltråd som du tvinner til en krok i enden, husker vi gjorde det på ungdomsskolen i de kjedelige kunsk & håndverkstimene da vi ikke hadde annet å gjøre. Funker best om man klarer å unngå å le
ja som regel er det alltid flere tyver som samarbeider, og det blir ofte gjort der folk må stå tett sammen, enten på en buss, trikk, kø osv.
har hatt "erfaring" med lommetyveri, ble frastjålet lommeboka mi på T-banen i berlin. Merket det ikke før jeg kom tilbake til hotellet.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Vær kjapp, og vent.
Gunstige situasjoner kommer ikke så ofte.
Fart kan trenes opp.
spray vedkommende med pepperspray og forsyn deg..
Hvorfor vil du lære noe slikt egentlig? er jo utrolig kjipt å plutselig merke at lommeboken, med penger, kort,sertifikat ect mangler..
Har dere ikke TV? Har sett en million filmer/serier om temaet. Tyvene lager dummiedukker som de øver seg på. Så henger de bjeller på, så man hører om man gjør det feil:P Men seriøst, det er jo et veldig enkelt prinsipp.

(Avled personen) å ta forsiktig målet uten å bli oppdaget(krever antakligvis en del trening). Kvitt deg fort med bevis.
Sitat av windozer
Har dere ikke TV? Har sett en million filmer/serier om temaet. Tyvene lager dummiedukker som de øver seg på. Så henger de bjeller på, så man hører om man gjør det feil:P Men seriøst, det er jo et veldig enkelt prinsipp.

(Avled personen) å ta forsiktig målet uten å bli oppdaget(krever antakligvis en del trening). Kvitt deg fort med bevis.
Vis hele sitatet...
Sett CSI:NY eller?

Det er bare teit å loppe vennene sine for penger og den slags. Kan du ikke bare spørre om du kan få låne penger da?
Hvis lommeboken er i baklommen ville det nok funket som nevnt før her, med en ståltråd formet som en krok eller noe lignende en tang. Dult borti samtidig som du fisker opp lommeboken fint og forsiktig, la kraften du får fra dyttet være i samsvar med hånden som fisker lommeboken. Tviler på det er lett å merke..Sikkert et lite pluss å komme seg vekk så fort som mulig også..
Xandu's Avatar
Trådstarter
Til alle som tror jeg hadde tenkt meg ut på lommeboknapping. Ro ned..det var ikke det jeg hadde i huet, men feks en lærer dro inn mobilen min, og det hadde vært kjekt å kunne "rappa" den fra han uten at han merket det. (mobilen lå i lomma hans). Dessuten kan det altid være nyttig
windozer, InTrance og resten av dere som poster unødvendige drittposter: Slutt med det.
Hold denne tråden saklig. Dessuten kan det alltid når det gjelder slike saker være like nyttig å kunne gjør det på andre, som å kunne oppdage når andre gjør det på deg.

edit; Og til alle dere som tror jeg har tenkt meg ut på lommeboknapping. Dere har 110% korrekt. Frykt meg på kebabmøte i Stavanger.
▼ ... over en uke senere ... ▼
bruk 2 fingre...peke og langfinger som klemme.

du har etpar typer forskjellige lommer:
1. de som går på skrått (vanlige ytterjakker -> treningsjakker. = 2 fingre på skrått nederste eller øverste på jakkelommen.
2. rette jakkelommer (de med søm rett ned) de er enkle for du kan bruke hele hånden så lenge du ikke har bøy på den.

samme prinsipp på bukselommer men der er det betydelig større press mot kroppen så hvis noe ligger der vil det bli avslørt med engang du trekker det opp med mindre du avleder med f.eks en dult.

baklommer = hvis personen bøyer seg bakover er det lett å få ut ting fra baklommen pga at man fjerner presset mellom objektet i lommen og kroppen.

fix deg noe du kan henge en jakke og bukse på å tren på å ikke legge press mot stativet.

å unngå dette er jævlig vanskelig hvis du først er blitt plukket ut som offer, så det letteste er egentlig å ha pengboken i en liten taske rundt halsen, ekstralomme på en spesiell plass for mobilen (rett på innsiden av jakken slik at det virker som den ligger i ytterlomme om noen legger press for å finne ut hva du har i den)

glidelåslommer og kjettinger festet til pengbok og belte er falsk trygghetsfølelse.
Sist endret av TSSNH; 27. april 2005 kl. 10:58.
Er en ganske grei artikkel om dette emnet her :

http://www.totse.com/en/bad_ideas/ir...poc173185.html
Ikke at dette har så mye med dette å gjøre..
En gang så merka jeg at jeg mista mye penger.. Så kom jeg hjem fra skolen, og broren min sin kamerat på rommet mitt. Da ble jeg litt mistenkelig, så satt jeg med siden av han, også viste jeg noe han sikkert ville synes er artig. Mens han studerte den greia jeg viste han tok jeg hånda sakte ned i lomma han (ikke misforstå), bare litt nedi slik at jeg kjente at han hadde penga.. også ble han avslørt
haha elohg, erotiske noveller hører ikke hjemme her

Når jeg tar noe fra mine venner bare på tull så bruker jeg å ta noe fra en lomme mens jeg tar noe annet fra en annen lomme. Poenget er at han oppdager at du tar fra den ene lommen og tror han oppdaget ditt dårlige forsøk på et tyveri uten at han merker du tar noe fra den andre lommen.

Men funker kanskje dårlig på "venner".
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av utmeldt
Har dere ikke TV? Har sett en million filmer/serier om temaet. Tyvene lager dummiedukker som de øver seg på. Så henger de bjeller på, så man hører om man gjør det feil:P Men seriøst, det er jo et veldig enkelt prinsipp.

(Avled personen) å ta forsiktig målet uten å bli oppdaget(krever antakligvis en del trening). Kvitt deg fort med bevis.
Vis hele sitatet...
Hva heter den filmen med dummiedukker osv? kan huske jeg så den for leeenge siden, lyst å se den igjen;P
Sitat av thomaseh
dytte borti personen og snappe ut.
Da konsentrerer personen seg om at han blir dyttet.
Vis hele sitatet...

en gang jeg venta på bussen så sto en venn av meg litt lengre borte og jeg gikk litt fort bort til han og jeg lata som jeg nesten snubla og dulta litt borti han og snappa opp en cola fra baklomma hans,den var god faktisk
▼ ... over en måned senere ... ▼
De proffe gutta gjøre akkuratt i det man går ut eller inn på trikk bane med masse folk. Tror det krever mye trening å gjøre det skikkelig uten å bli oppdaget. Det må være litt skumping og knuffing, da merker man ikke hva som skjer.

Noen er det lettere å stjele fra enn andre. Folk som prater sammen er ofte mer opptatt av hverandre enn en kar som går alene og kikker litt skremt rundt seg.

Tror ikke man blir proff lommetyv av å lese tips her inne. Ta deg en tur ned på plata og forsøk å rappe littt heroin fra narkisene der. Da får du virkelig testa skilza dine
mazeking: aheahea, en gjeng med narkizer som bruker speed hack for å få til bake sitt kjære heroin

du kan jo se ocean filmene,hoved temaet deres er jo stjeling


Edit:leif
Sist endret av Holmen; 4. oktober 2007 kl. 16:29.
Sitat av christian.!.!
mazeking: aheahea, en gjeng med narkizer som bruker speed hack for å få til bake sitt kjære heroin

du kan jo se ocean filmene,hoved temaet deres er jo stjeling


Edit:leif
Vis hele sitatet...
Den siste kommentaren min var jo ment som kødd. For å si det sånn østeuroperer opptrer i store grupperinger og er råe på å robbe folk på vei ut og inn av tbane trikk. Vil bare fram til at lommetyv ikke er noen man blir av å lese gode råd på nettet. Som med slossing, man må TRENE!
en unge med downs
comRade's Avatar
Hvis lommeboka er i baklomma, bruk en skarp gjenstand, barberblad elns til å bare kutte fort opp baklomma og du kan bare rive lommeboka ut.
Sitat av comRade
Hvis lommeboka er i baklomma, bruk en skarp gjenstand, barberblad elns til å bare kutte fort opp baklomma og du kan bare rive lommeboka ut.
Vis hele sitatet...
De som er litt drevne tar en 5 kroning eller 20 kroning og sliper den ned så den er sylskarp på den en siden. Enkel å kutte opp sekker eller vesker med. Ingen som reagerer på noen som rusler rundt med en mynt i hånd. En lommekniv eller skalpel ville derimot har skapt reaksjoner.
jeg skjønte jo nesta det da mazeking
comRade: tror han mener en måte å snappe lommeboka på folk uten at de vet det!
kan liksom ikke komme å leke rambo på baklomma til en "kompis" som han sier lengere bak i threaden!
Her har du noen tips:
Derren Brown - Russian scam - få folk til å gi deg tinga sine fremfor
å stjele dem!
http://www.youtube.com/watch?v=hwthqRJ1Khg

Derren Brown får en kar til å ønske seg det DB har kjøpt (og glemme
hva han egentlig ønsket seg)!
http://www.youtube.com/watch?v=befugtgikMg

DB får utbetalt gevinst på tapende veddeløpsbonger!
http://www.youtube.com/watch?v=II_-QcW4Q4I

DB som lommetyv. Tar til og med slipset!
http://www.youtube.com/watch?v=oz7UQCWXTI4

DB får t-banepassasjerer til å glemme hvor de skal av!
http://www.youtube.com/watch?v=6bkleuxpvxY

DB får en taxisjåfør til å glemme veien!
http://www.youtube.com/watch?v=HyVAArsTzUY
synd at alle de videoene som fungerer ikke har noe med lommetyveri å gjøre.

bra førstepost lille venn
Sist endret av mrniceguy; 4. oktober 2007 kl. 20:44.
Det optimale sted for lommetyveri må være på byen, utesteder etc der folk er fulle.
Bare å sette seg ned ved samme bord og starte å prate og bli "kjent" med dem, er det en jente kanskje du kommer litt innpå dem og kan begynne å rote med dem da er saken enkel. (Dog er dette veldig slemt, ville ikke jeg brukt)

Evt om du er ute på dansegulvet der folk stadig vekk skumper borti hverandre, der legger ikke folk merke til en kjapp manøver nede i lommen demmes iogmed at det er veldig intimt på et dansegulv.

Min erfaring iallefall.

Mvh
BoinTjau
Synd. Men nå er jo dere så oppegående at dere klarer å finne fungerende linker selv nå som dere har navnet på karen, altså Derren Brown. Lille venn...
Sitat av MazeKing
Tror ikke man blir proff lommetyv av å lese tips her inne. Ta deg en tur ned på plata og forsøk å rappe littt heroin fra narkisene der. Da får du virkelig testa skilza dine
Vis hele sitatet...
Ja, da får du virkelig testa skilza dine. Narkiser er veldig kvikke og årvåkne. Dessuten er det plenty narkiser på plata these days...