Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1823
Liten diskusjon gående her. Noen andre i huset synes at balkongen er ett utmerket sted å røyke så slipper man lukt. Ikke uenig i det argumentet MEN jeg synes at det trekker ned/fra rusen å stå og hutre, så av med jakker og sko istedet for å gi blaffen i lukten når vi skal kose oss.
Er det bare meg som er litt psyket av mitt ståsted grunnet ubehagelighet og bare må finne meg i å trampe ut i iskulda eller er det noen som kan støtte meg i at sofa-røyking gir bedre rus enn balkong-røyking.
Sitat av Marisa Vis innlegg
Liten diskusjon gående her. Noen andre i huset synes at balkongen er ett utmerket sted å røyke så slipper man lukt. Ikke uenig i det argumentet MEN jeg synes at det trekker ned/fra rusen å stå og hutre, så av med jakker og sko istedet for å gi blaffen i lukten når vi skal kose oss.
Er det bare meg som er litt psyket av mitt ståsted grunnet ubehagelighet og bare må finne meg i å trampe ut i iskulda eller er det noen som kan støtte meg i at sofa-røyking gir bedre rus enn balkong-røyking.
Vis hele sitatet...
Om jeg hadde røyka selv. og måtte gå ut på balkongen for og røyke hadde jeg heller starta med snus.
Å røyke innendørs når du bor med andre ikke-røykere, og da særs barn, er fy-fy. I tillegg setter det seg i vegger, tak og gardiner.
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
Om jeg hadde røyka selv. og måtte gå ut på balkongen for og røyke hadde jeg heller starta med snus.
Vis hele sitatet...
Nå leste jeg det slik at dette handler om cannabis, men jeg kan
jo ta feil.

Jeg lufter godt hvis jeg ikke går ut for å røyke, men synes det
som regel er en fin ting å gå ut og finne et sted det er fett å ta
seg en joint.

Helt knall å se på solnedgangen eller titte på stjernehimmelen
når man er skev...
Marisa's Avatar
Trådstarter
Ordet rus burde vel avsløre at vi ikke snakker Marlboro og her er bare voksne. Titte på stjernehimmelen ja.... Dårlig med dem smick midt i Oslo på en balkong i 4etg :-(

Jeg er skikkelig ukomfortabel der ute men thc sklir vel ut i blodstrømmen like fullt, nok bare meg som blir sur av å gå ut dit og ikke er heeelt like fornøyd som i reclineren. Jaja, 3.-verdens-problemer....!
Selv synest jeg det er ingenting som har samme sjarmen som å sitte på toppen av et fjell, med en eller et par gode venner og røyke en feit en med helst pot, selvom godis hasj er mer en godt nok.

Men røyker stortsett hjemme hos meg selv, med kun meg selv. For det er kun når jeg er for meg selv, jeg kan røyke meg ubrukelig fjern (les mongo knust) uten å føle noe som helst ubehag.

Men ja, når jeg røyker med venner er det ingenting som er så flott som å nyte naturen sammen i samme fucka sinnstilstand.
Liker selv best å røyke inne, som du sa slipper man alt stresset å gå ut.
Men er enig i at å sitte ute på en kai en fin sommerdag f.eks er bedre enn å råtne inne i den innestengte lukta og røyken.
Sist endret av Sn0rk; 20. oktober 2012 kl. 11:06.
Jeg fyrer da vel lett et bong trekk eller to i min egen stue? Skal fyre en del før lukten setter seg. Men skulle det være nødvendig, er veien ut til sofaen på plattingen med fin-fin utsikt relativt kort!
Jeg kan egentlig ikke røyke inne eller stå i en stor gjeng med masse røyk pga min nese-situasjon. Men jeg sitter inne i ny og ne, og lufter når jeg føler meg ferdig. Merker også at jeg får vondt i øynene av for mye røyk.

Det å sitte ute kan være døds digg. Meg og venner har sittet å sett på stjerner utallige ganger. Det skjedde en gang at vi så et fly som har noen rare lys, det var mørkt ute og vi begynte å spekulere: "Tenk om det er en UFO, også ser vi på nyhetene når vi kommer inn at det virkelig var en". Da ler vi oss alltid ihjel med pipelatter og koser oss. Jeg har også følt at vind, varme, kulde og rein kan virke mer interessant enn vanlig. Dog må det sies at jeg ikke liker for mye vind da jeg må tenne på jointen 40 ganger før den blir tent på. Jeg har også trodd at jeg har trødd på dyr som egentlig ikke er der. Det var et veldig utfyllende svar følte jeg.
Sist endret av RealistDrømmer; 21. oktober 2012 kl. 12:55.
Her er det mange som antar at TS har adgang til fantastisk natur hver gang han skal røyke. Fjelltopp eller båt er selvsagt det beste, men spørsmålet er om det er forstyrrende å måtte kle av og på seg for å fyre en når man er i en leilighet i Oslo og det er vinter. Og jeg er helt enig. Sigaretter røyker jeg bare ute, men når jeg har kjøpt inn pot og snop og samlet noen venner, blir det sofakveld med røyking inne. Det er uansett ikke hver dag, og jeg kan godt lufte ut dagen etter.
Værtfall når du bor på de stedene for det fort blir ned mot 30- grader! Da flytter man heller bongen under kjøkkenvifta å koser seg. Men om sommeren er det ikke å forrakte å ta en joint å ligge å se på stjærnene
Marisa's Avatar
Trådstarter
Her var det mange som drømmer om etpar måneder tilbake (vel, kansje år, sommern var jo crap).

Fjelltopp, nede på kaia, stranda, alle er ubehagelige steder nå. På den tiden er balkongen min også ett behagelig sted.

Det ble ettslags meningsløst kompromiss under kjøkkenvifa til slutt da det ikke bare var meg som holdt på å fryse av meg øra. Det var hakket mer komfortabelt, kansje det blir full pakke om jeg smicker opp en plakat av en fjelltopp eller strand.
Varmelampe?
Pledd?
Marisa's Avatar
Trådstarter
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Varmelampe?
Pledd?
Vis hele sitatet...
Ingen strøm på balkongen. Pledd, ja, men nå har jeg dratt ned en gammal reve-pels fra loftet. Neste gang sitter jeg i pelsen så kan balkong-fanatikeren få det teppet som vinden river rett igjennom
liker best å fyre inne, men fyrer som regel ute fordi jeg bor sammen med ikkerøykere... Selv syns jeg det bare er kaldt på starten av jointen, også blir jeg faktisk varm ut mot slutten av jointen enda det er kaldt ute. :P DIGG!
Skjøteledning elns, jeg ville absolutt ikke overlevd en blås på en terrasse i Oslo gjennom vinteren.
I det kalde høstmørket er jeg enig i at det frister lite å røyke ute, men det er tryggere og selv går jeg for stealth. Jeg får best rus av trygge rammer. Ikke så morsomt om naboer kjenner stanken av skunk i trappeoppgangen.