Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4381
Har en femmer med hasj som har ligget åpent i luft noen ukers tid, og den er blitt helt tørr og hard. Lurte på om det var mulig å rehydrere den på noe vis?
Tenkte kanskje legge den sammen med en vanndråpe, tett pakket inn i plastfolie over natten eller noe slikt, eller vil denne ødelegge hasjen?
Skal ikke si noe sikkert, men min første tanke var at hasj er plantemateriale, så å tilføre vann kan muligens få det til å mugle?
En på jobben la tre potetskiver i tobakkspakka si, den ble nesten for bløt dagen etter.

Anbefaler å legge et par-tre potet-terninger med den i en litt luftig pose i ett døgn, så se ...
Hvorfor skal du tilføre den vann? Den vil ikke bli mer potent av det ?
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Hvorfor skal du tilføre den vann? Den vil ikke bli mer potent av det ?
Vis hele sitatet...
Tørr røyk\tobakk\grønt er hardt for lungene og halsen.
Vann bryter ned thc, hvis jeg husker korrekt.
Du kan jo smelte den i litt smør/fløte å lage deg kakao ^^
Vann bryter davel ikke ned thc? Vannbonger hadde jo da vært totalt ubrukelige.

Dog vil jeg heller anbefale deg å gjøre slik som Klorofyll sier, lag smør du!
He he. Bruk enkel logikk.
Har du tørr weed/hasj blander du den med fersk/våt tobakk.
Har du fersk/våt weed blander du den tørr tobakk.

Personlig så pleier jeg å tilføre noen dråper vann i mekk'et, da brenner joner'n lengere og jevnere..
I en vannbong vil røyken med thc'en fanges i ei boble med luft. Det er ikke det samme som å legge beisen i vann :P
Sist endret av Klorofyll; 12. april 2013 kl. 20:37.
Nå er ikke hasj vannløselig heller, for at du skal få ut virkestoffene må det bindes med fett, melk, olje, smør osv. Vet ikke om vann vil gjøre den så mye bedre, røyker aldri brunt og bevarer weeden min alltid fint. Weed kan jo mugne hvis det er for fuktig og får for mye luft.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Tørr røyk\tobakk\grønt er hardt for lungene og halsen.
Vis hele sitatet...
Tørr hasj er tørr hasj, om du sper vann over den tviler jeg det blir noe mildere for lungene dine.
Men for å "fanges i en boble" så må røyken filtreres gjennom vann, eller er vi uenig der?

Anyways, du får si og mene hva du vil, jeg vet at weed ikke mister thc i vann (av egen erfaring)
Makan til spørsmål. Alle som røyker har vel vært borti tørrok. Ser ikke poenget med å rehydrere den. Er det for å mekke den enklere? Du tilfører iallefall ikke mer THC ved å påføre den H2O. Ikke er det hardere for lunger/hals å røyke bønne som er tørr heller. Bruk ei lita saks, gjerne slik som du finner på en swiss army kniv, og klipp klumen til "pulver". Funker dunder. Så pakker du inn bønna di bedre neste gang
Nei for all del. Jeg har ingen illusjoner om å få bedre bønne av å tilsette vann Tenkte mest for at det skal være enklere å mekke med den. Tør hasj har en tendens til å fly alle steder når jeg skal dele den opp.
Bruk noe til å raspe opp hasjen med. Rasp, skrap med eggen på en kniv, varm hasjen litt å kna av bit for bit? Må da finnes mange måter å fikse dette på uten tilførsel av vann
Varm opp klumpen med lighter. Problem løst.
det finnes 3 ting som bryter ned THC

1 lys
2 oksygen
3 varme

thc alene er en olje og vil ikke påvirkes av vann
smør inn hasjen din med smør og pakk den inn i plastikk, la den stå noen timer!
hasjen blir mjukere og mekket smaker litt søtere faktisk
Bruk 96% alkohol å lag olje
Legg den i frysereen litt, så tar du den bare ut å tørker den.. Det skal funke.
Viss du vil ha den myk så legg den i mikroen noen sekunder
Ekstrakt som fler her har kommet med eksempler på, el kjøp noe bedre enn tørrokk!!!:P
(myk/seig i romtemp/håndtemp, og helst lukter dypt fristende og søtt..)
mange måter å sjekke ved å brenne på den også, men liker ikke tanken på å evt sløse..:P

en annen fin måte er å tenne klumpen som røkelse, på bordkanten med glass over og evt sugerør..