Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1581
Har kjøpt en fra Finn.no så tenkte jeg skulle høre her.. Tenkte å spille cs 1.6 og minecraft. Ja, cs er gammelt.

Sapphire Radeon R9 280X 3GB gpu
amd a4 5300 cpu
4gb 1333mhz ram
samsung 2233rz 120hz

Ingen som vet?
Sist endret av desiigner; 20. september 2016 kl. 20:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal nok klare det, men jeg hadde ikke kjøpt pcen. Fikk en pc med minimum i5 2500k det er en solid grunnmur. Alt som inneholder i5 eller i7 med K bak benevnelsen er veldig solid grunnmur.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Skal nok klare det, men jeg hadde ikke kjøpt pcen. Fikk en pc med minimum i5 2500k det er en solid grunnmur. Alt som inneholder i5 eller i7 med K bak benevnelsen er veldig solid grunnmur.
Vis hele sitatet...
Hadde 2500k for noen år siden, og var veldig fornøyd med den. skal nok klare det - mener du da uten fps drop? kommer til å oppgradere cpuen, var det som gjorde den billig på finn.
Limited edition
Moff's Avatar
Hvis du allerede har kjøpt den, så er det vel bare å vente og se?

Ut i fra spesifikasjonene så bør begge spill gå bra. Minecraft er rimelig tungt, så du kommer ikke til å oppleve kjempegod FPS der - men det bør være greit nok.
Sitat av Moff Vis innlegg
Hvis du allerede har kjøpt den, så er det vel bare å vente og se?

Ut i fra spesifikasjonene så bør begge spill gå bra. Minecraft er rimelig tungt, så du kommer ikke til å oppleve kjempegod FPS der - men det bør være greit nok.
Vis hele sitatet...
Har du noen tanker om hvilken cpu jeg kan gå for senere? Ikke som nødvendigvis er så dyr, da jeg surfer som regel bare på face og spiller lette spill som ja, cs og kanskje setter på runescape bot. Husker ikke hva hovedkortet het, men er Socket FM2.
Sitat av desiigner Vis innlegg
Har du noen tanker om hvilken cpu jeg kan gå for senere? Ikke som nødvendigvis er så dyr, da jeg surfer som regel bare på face og spiller lette spill som ja, cs og kanskje setter på runescape bot. Husker ikke hva hovedkortet het, men er Socket FM2.
Vis hele sitatet...
En av de nyere AMD prosessorene, de er ikke så dyre heller. Ville nok ha oppgradert hovedkortet i samme slengen til FM2+, da har du muligheten til å slenge inn litt futt.
AMD cpuer er dessverre ikke noe å satse på. Heller en 5 år gammel i5 2500k cpu enn den nyeste AMD cpuen. Anbefaler ingen å kjøpe AMD cpu før vi ser hva nyeste generasjonen Zen har å by på.
Hei, jeg kjører CSGO på 119 stabile fps med ganske greie video instillinger. Bruker sikkert over en 10 år gammel AMD Phenom 2 x4 995 på 3.2gb.
Sliter litt om jeg kjører på høyere, men i still som CSGO, ser jeg ikke noe poeng å med høye instillinger. Har spilt det spillet siden det kom ut for første gang.
Jeg kunne tenkt meg en billig FX på 3.5gh hvorfor skulle ikke det lønne seg?
Sitat av fjellape Vis innlegg
Hei, jeg kjører CSGO på 119 stabile fps med ganske greie video instillinger. Bruker sikkert over en 10 år gammel AMD Phenom 2 x4 995 på 3.2gb.
Sliter litt om jeg kjører på høyere, men i still som CSGO, ser jeg ikke noe poeng å med høye instillinger. Har spilt det spillet siden det kom ut for første gang.
Jeg kunne tenkt meg en billig FX på 3.5gh hvorfor skulle ikke det lønne seg?
Vis hele sitatet...
Bedre enn 5300 sin hvertfall..
http://cpuboss.com/cpus/AMD-Phenom-I...vs-AMD-A4-5300

Har tenkt på denne https://www.komplett.no/product/8749...dition#reviews det er jo dual core som gjør det ille på 5300 siden quad core er inn. Og budsjett da
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av desiigner Vis innlegg
Har du noen tanker om hvilken cpu jeg kan gå for senere? Ikke som nødvendigvis er så dyr, da jeg surfer som regel bare på face og spiller lette spill som ja, cs og kanskje setter på runescape bot. Husker ikke hva hovedkortet het, men er Socket FM2.
Vis hele sitatet...
Det kommer an på om du er innstilt på å skifte hovedkort eller ikke. Hvis du ikke vil bytte hovedkort, så er du egentlig stuck med AMDs FM2-prosessorer.

Personlig så er jeg nok også en Intel-tilhenger, og det kommer rett og slett av at Intel sine er mer stabile. Det er ikke noe galt med AMD som sådan, men alle AMD-produkter jeg noen gang har hatt (både CPU og GPU) har hatt veldig kort levetid og vært preget av driver-problemer. Det forrige AMD-skjermkortet jeg hadde pleide å fryse skjermen fra tid til annen. Av og til rettet det seg selv i løpet av 5 sekunder, andre ganger måtte jeg bare restarte maskinen. Det var slik fra fabrikk. Det kan selvsagt hende at jeg har hatt skikkelig uflaks med alt fra AMD, men min oppfatning er uansett at Intel er mer stabilt fordi de som utvikler Windows, drivere og dataspill tester systemene på Intel-maskiner. Som en følge av dette vil det stort sett alltid fungere best på Intel.

Jeg har selv en Intel i7 nå med nVidia GTX 970 og er storfornøyd med dette. De er ikke akkurat billige - så om du vil ha noe som er så billig som overhodet mulig, så er kanskje AMD løsningen likevel.

Ha også i bakhodet at CPU er noe av det du bruker minst i de fleste dataspill. Minecraft trekker veldig mye CPU, men CS og lignende gjør stort sett ikke. Runescape er ikke akkurat noen stor grafisk opplevelse uansett, og Facebook kan du fint surfe på en mobil. Ingen krav til sterk CPU der, altså.
spælle nånn 1.6 enjda? ska vi bli vænna? e me på 1.6 matcha æ ja
Sitat av Moff Vis innlegg
Det kommer an på om du er innstilt på å skifte hovedkort eller ikke. Hvis du ikke vil bytte hovedkort, så er du egentlig stuck med AMDs FM2-prosessorer.

Personlig så er jeg nok også en Intel-tilhenger, og det kommer rett og slett av at Intel sine er mer stabile. Det er ikke noe galt med AMD som sådan, men alle AMD-produkter jeg noen gang har hatt (både CPU og GPU) har hatt veldig kort levetid og vært preget av driver-problemer. Det forrige AMD-skjermkortet jeg hadde pleide å fryse skjermen fra tid til annen. Av og til rettet det seg selv i løpet av 5 sekunder, andre ganger måtte jeg bare restarte maskinen. Det var slik fra fabrikk. Det kan selvsagt hende at jeg har hatt skikkelig uflaks med alt fra AMD, men min oppfatning er uansett at Intel er mer stabilt fordi de som utvikler Windows, drivere og dataspill tester systemene på Intel-maskiner. Som en følge av dette vil det stort sett alltid fungere best på Intel.

Jeg har selv en Intel i7 nå med nVidia GTX 970 og er storfornøyd med dette. De er ikke akkurat billige - så om du vil ha noe som er så billig som overhodet mulig, så er kanskje AMD løsningen likevel.

Ha også i bakhodet at CPU er noe av det du bruker minst i de fleste dataspill. Minecraft trekker veldig mye CPU, men CS og lignende gjør stort sett ikke. Runescape er ikke akkurat noen stor grafisk opplevelse uansett, og Facebook kan du fint surfe på en mobil. Ingen krav til sterk CPU der, altså.
Vis hele sitatet...
La merke til at det bare er dual core på FM så må vel bytte hele greia. Like greit å bare kjøpe en sånn oppgraderingspakke på komplett, tenkte da på denne
https://www.komplett.no/product/7841...akke-amd-entry også pga budsjett.

Sitat av 240turbovo Vis innlegg
spælle nånn 1.6 enjda? ska vi bli vænna? e me på 1.6 matcha æ ja
Vis hele sitatet...
Jaja, er ikke så mange så gamer nå men finnes noen på public som i sverige, og irc men som regel langt unna så blir ujevnt med ping. Legg meg til så gamer vi en kveld!

Desiigner3
Sist endret av desiigner; 21. september 2016 kl. 21:21. Grunn: edit