Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3372
Trykket på en link fra Piratebay nettopp og fant ut at denne siden blir nå blokkert av nettleverandøren min.
Ikke at jeg er noen storforbruker av bukta så bryr meg egentlig ikke.

Men saken er at jeg bruker VPN (Private Internet Accsess) og kjører svensk IP.

Burde jeg ikke kommet rundt denne sperren da?
Sperre meldingen er på norsk med leverandøren min sin logo på osv.


Er det VPN tjenesten som suger eller?
https://www.piratpartiet.no/2015/09/...ot-nettsensur/

Svar på spørsmålet ditt, og løsningen i samme svar
Har fått med meg alt det med rettsaken osv.
Men trodde at en slik problemstilling ville være et problem når man bruker VPN..
Uvaksinert 👍
Det er ikke alle VPN tjenester som gir ut DNS, gå ut i command promt "dos" og skriv inn f.eks nslookup www.vg.no så vil du se hvilken DNS server som svarer, prøv både med og ute VPN aktiv for å se om du ser en forskjell.
DNS er lik med og uten VPN ja..

Mysteriet løst
Hm rart, har også PIA, de gir meg egen DNS server... Har du prøvd å koble til et annet land/skrudd på DNS Leak Protection?
Sitat av fustercluck Vis innlegg
For de som ikke vil/gidder/kan bytte dns: https://piratebay.to/
Vis hele sitatet...
antivirusen min klikker mentalt når jeg trykker den linken da?
hvorfor det? lurer bare (avast FREE ANTIVIRUS)

detaljer!

-----------------------------------------------------------------------

url adresse: https://ajax.cloudflare.com/cdn-cgi/...udflare.min.js

infeksjon: HTML:Script-inf

Prosess: CProgram Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
Sist endret av 240turbovo; 16. september 2015 kl. 00:23.
Avast er noe dritt

For øvrig merker jeg at denne sensuren svir litt.
Jeg lurer.. hvilken AV anbefaler du
Man kan så absolutt få virus fra torrentsider om man er uforsiktig. Det gjelder også TPB. (Den originiale TPB finnes ikke lenger. De sidene som eksisterer nå er basert på kopier av databasen til TPB før serverne deres ble raidet, og de er ikke nødvendigvis identiske og er gjerne operert av forskjellige folk.)
Men det er ganske enkelt å være forsiktig, og mye smartere enn å stole blindt på en antivirus:

Tiltak som hjelper mot virus gjennom nettleser:
  • Sunn fornuft
  • Bruk magnet-linkz istedet for å laste ned .torrent-filer
  • Sjekk at det du laster ned er riktig format og størrelse (en .exe-fil er ikke filmen du ville se!)
  • µBlock (bedre enn adblock)
  • NoScript
Sist endret av fustercluck; 16. september 2015 kl. 03:45. Grunn: leif
Har flere spørsmål..

hva kan man gjøre for å komme rundt det,

hvilket parti kan man stemme på for og stoppe kontrollering av frihet

er det protester store nokk til å gjøre forskjell?
Uvaksinert 👍
Sitat av RinoMoen Vis innlegg
Har flere spørsmål..

hva kan man gjøre for å komme rundt det,

hvilket parti kan man stemme på for og stoppe kontrollering av frihet

er det protester store nokk til å gjøre forskjell?
Vis hele sitatet...
1. Bruk en annen DNS server, f.eks google sine eller opendns sine

2+3 Lag ett eget parti, hvis alle de som bruker popcorn f.eks går sammen så er jo det fort norges 2 eller 3de største parti.
Dette popcorntime-partiet finnes og det heter Piratpartiet!

Men det spørs om et veldig snevert parti med en kampsak som veldig få bryr seg om og forstår seg på (ytringsfrihet og rettsprinsipper i informasjonssamfunnet) kommer til å klare å endre noe.


En omfattende og antagelig søkt idé; man kunne orkestrert en rettssak som viser hvordan åndsverkloven § 56c kan misbrukes grovt:
(Dobbler som oppskrift på hvordan få sensurert valgfri nettavis/blogg du misliker (av feks politiske grunner) på nasjonalt plan. )
  1. Lag masse genererte dikt, kunst (2 sek i paint) og musikk/støykunst som du har opphavsrett til. Meld deg gjerne også inn i TONO og andre opphavsrettsorganisasjoner.
  2. Lei mengder av vpn, proxyer og botnets (alt kan kjøpes for penger).
  3. Spam kommentarfeltene i en eller flere middels store nettaviser/blogger (ikke er stor nok til å ha god moderatorkapasitet) med diktene dine og (linker til) din kunst og musikk fra et mylder av fake accounts.
  4. Finn en god advokat som er med på leken (krever antagelig litt penger).
  5. Saksøk nettsiden du spammer, Telenor og samtlige norske Internett-tilbydere for brudd på åndsverkloven § 56c og krev at nettsiden blokkeres fordi "det i stort omfang gjøres tilgjengelig materiale som åpenbart krenker opphavsrett".
  6. ???
  7. Profit
Sist endret av fustercluck; 16. september 2015 kl. 08:25.
nokk så lett https://www.youtube.com/watch?v=7DBRynpVT84

vi har klart å lage en ny verden innen teknologi.. ikke gjør samme feilene som vi har gjort i denne verden
fritt internet!
PirateBrowser

Linken til denne har ligget på TPB´s sider i årevis. Hvis du ikke vil knote med å sette opp VPN og greier selv så er det bare å bruke denne.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Funny at Signal/Altibox har blokka det men det er ikke blokka på skolenettet.