Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1370
(Ja, jeg er en gnier =) )
Har en Samsung Galaxy A13 smarttelefon 4G / 64GB som jeg er fornøyd med. Den kostet 1990 kroner på Elkjøp.

Kan noen fortelle meg hvordan min mobilhverdag skulle vært enda bedre enn den jeg har med en dyrere mobil-telefon til f.eks 6 eller 12 tusen kroner ?

Altså, jeg spør egentlig; hva er vitsen med en dyr mobiltelefon ?

En ting til, en påstand jeg mener å ha dekning for: Det er ikke noe poeng i å ha en mobiltelefon med 5G, det skaper tvertimot bare problem (en sjelden gang). Det har med at teleoperatørenes nettutbygning ikke gir 5G-fordeler alikevel, og noen ganger skaper 5g-"innstillingen" problem fordi en flaskehals bare "tolererer" 4g alikevel, og ting kan tom stoppe opp når ting ikke er kompatible med hverandre.
Sist endret av Hoppeliten; 12. november 2022 kl. 18:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva er vitsen med å kjøpe en dyr tv, bil, pc, vaskemaskin….

Som for alle andre elektroniske apparater får du litt flere funksjonaliteter.

Fint at du liker en mobil til 2k. Dersom du hadde kjøpt en dyrere mobil kunne du fått:
-Bedre kamera
-Bedre skjerm
-Større skjerm
-Raskere telefon
-Bedre batteritid
-5g!!! Som er opp til 100 ganger raskere enn 4g.
-Bedre kamerasensorer
-Bedre/ mer følsom gyro

Det er mye du kan få dersom du ønsker å betale for det, men topp at du ikke trenger å blakke deg for å få en telefon du er fornøyd med.

Vil ikke si at jeg har spesielt stort behov for flaggskip modellen til apple, men jeg bruker og liker endel av funskjonaliteten telefonen har.

God helg videre!
Har hatt billige telefoner som har vært "best i test" men blir fort lei og når de er ett år gamle er de ferdige.

Nå har jeg en midt på treet Pixel telefon uten masse shitware men ren android. Det er gull.
Min kostet tett opp under 3000,- med forsikring. D n er veldig bra syntes jeg, og kan mye mer enn min forrige og dyrere telefon, men materialutvalget og den tekniske finesser og glamour en er blitt borte fra tidligere telefon. Men må si jeg setter pris på Android over iOS, ass.
Ekstremt mange budget telefoner som dekker, river og huller dine daglige behov. Jeg er en av de som ALLTID kjøpte nyeste toppmodellene leverandører fra Android spøy ut. Nå er jeg mer en nøjd med en telefon til 2,5-3k. Du merker forskjell fra overnevnte pris til toppnivået i dag det gjør du. Er det verdt det? Opp til hver enkelte. Trenger du bedre bilder? Trenger du tyngre programmer? Spiller du mye?

Næ, faen heller sjukt hva du kan få til to lapper i dag. Heia!

heartslava
Sist endret av heartslava; 13. november 2022 kl. 00:29.
Hadde du hatt nyeste Iphonen hadde mainstream bitcha elska deg.
Man får som regel det man betaler for. Dyrere er alltid bedre omtrent.
Har du android derimot blir du sett litt med på. Android er bedre, men det er slik verden fungerer…
Sitat av something Vis innlegg
Iphone er bedre enn android.
Vis hele sitatet...
Nja, kommer ann på om du vurderer bruker vennlighet/popularitet ovenfor faktisk prestasjoner.
Visst du ikke føler for det. Da er det nok helt unødvendig. Om du er en vanlig kar som bare trenger å ringe etc. og sjekke SoMe - så er det ingen vits.
Jeg kjøpte en iphone 14 - fordi jeg er helt avhengi av telefon og elsker å benytte meg av telefon i alle veier lmao
Oneplus Nord. Telefonen jeg har hatt lengst, aldri i verden om jeg går tilbake til iphone eller lignende dritt til 15k. Kjøpte vel min for litt over 2 år siden med en prislapp på ca 3500. Kommer til å holde meg til denne produsenten ved neste telefonbytte. Bare å sette den i utviklermodus og vipps, så har du en telefon som matcher de oppimot 10 000.
Respons og andre færre frustrasjoner er vel den universelle sannhet i tillegg til klisjeer at man får det man betaler for. Til billigere du går for til tregere går alt, og til fortere må du prioritere hvilke apper du vil ha installert etc. Etter ørten Xperia så ble det OnePlus 7 Pro etterfulgt av OnePlus 9 Pro for min del, men har 7 Pro fortsatt til Spotify i bilen og FLIR-bruk. Var hovedsaklig 5G mangel og trådløs lading som førte til 9 Pro etter over to år med 7 Pro, og det blir nok OnePlus eller Pixel når denne begynner å merkes treg. For meg er det litt som en madrass. Når du bruker det daglig så skal det ikke være et frustrasjonsmoment i hverdagen å bruke produktet.
Føler for å chime inn litt her. Min forrige tlf var en xiaomi redmi8 som jeg unlocka bootloaderen på og testa masse forskjellige roms på. (pixelexperience/lineageOS/andre) landa til slutt på arrow OS (https://arrowos.net/) som var kliss ren android som funka knall (de andre romsa var det ofte no dill med - enten at kamera-appen ikke virka skikkelig/støtta alle linser eller at man plutselig ikke kunne laste ned netflix fra play store - uansett - det var ikke helt problemfritt det heller - noen ganger feila oppdateringer og man måtte sideloade den nye rommen, men brukte arrowOS lenge. Grunnen til at jeg begynte med dette var at jeg ville ha så ren android som mulig OG aller nyeste android. Har nå en "Xiaomi 11 Lite 5g ne" som jeg rett og slett digger. Xiaomi bruker et "skin" over android som heter MIUI - som mange misliker, (samsung har ONEui, oneplus har oxygenos osv) uansett: har faktisk funnet ut at jeg LIKER miui pga brukervennlighet/fart/design OG ikke minst - batteribruk. Og akkurat her vil jeg bare minne om at jo bedre cpu man har - jo mer batteri bruker den. Samme med oppdateringsfrekvens på skjermen. Før var det jo bare 60hz nesten - nå har man 90, 122 og til og med 144hz. Ja - deilig å lese/surfe internetten på en 122hz skjerm - det er skikkelig smooth - men det bruker også mye batteri. Så for min del så foretrekker jeg en så god/rask cpu som mulig, men trenger ikke mer enn 90hz skjerm. Jeg foretrekker også å kjøpe ny mob etter ca tre/fire år - sist gang var det pga at jeg ville ha wifi-6 og 5g - og det kommer garantert nye teknologier etterhvert så for min del vil jeg ikke bruke mer enn ca 3000 på en tlf. Når det gjelder iphone - så skjønner jeg greia - de er lynraske og stabile men i mitt hode er det fullstendig tussete å bruke så mye peng på en tlf med elendig batteritid og en skjerm som sprekker bare man puster på den.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Bare å sette den i utviklermodus og vipps, så har du en telefon som matcher de oppimot 10 000.
Vis hele sitatet...
Utviklermodus?
Sitat av Dough Vis innlegg
Utviklermodus?
Vis hele sitatet...
ja, ikke noe hokus-pokus akkurat men har man en litt lavpriset og gammel telefon så anbefaler jeg å prøve. De fleste jeg kjenner har ganske gamle telefoner, og det ga et løft hos de også.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4...-lille-trikset
Sitat av noguhso Vis innlegg
ja, ikke noe hokus-pokus akkurat men har man en litt lavpriset og gammel telefon så anbefaler jeg å prøve. De fleste jeg kjenner har ganske gamle telefoner, og det ga et løft hos de også.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4...-lille-trikset
Vis hele sitatet...
Takk. Min ble merkbart raskere og veldig rask på å åpne apper.

*åpne masse apper*
Sitat av Dough Vis innlegg
Takk. Min ble merkbart raskere og veldig rask på å åpne apper.

*åpne masse apper*
Vis hele sitatet...
Godt å høre. Jeg er vandt til at sånne "tips" bare er piss og clickbait. Som nevnt ikke noe vidunder men det fungerer faktisk.
Artikkelen omhandler android, men jeg vil tippe at noe tilsvarende finnes for de som har iphone.
Utviklermodus funka som fjell på eldgammel MOTO.

Da holder den enda et år eller to

Tusen takk for tipset!!!
Sitat av Limbomusic Vis innlegg
….Når det gjelder iphone - så skjønner jeg greia - de er lynraske og stabile men i mitt hode er det fullstendig tussete å bruke så mye peng på en tlf med elendig batteritid og en skjerm som sprekker bare man puster på den.
Vis hele sitatet...
Batteritid på Apple pro og pro max knuser det meste av Android faktisk. Batteri, samt brukervennlighet for oss som bare vil at ting skal virke, gjør iPhone overlegent. Det er sikker en og annen androide-telefon som kan match iPhone på det meste, men da må man faktisk gjøre en innsats i å lese reviews osv for å ikke gå på en smell.
Om skjermen sprekker lettere enn andre telefoner vet jeg ikke, da jeg aldri har greid å knuse en iPhone.