Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 666
Edru alkoholiker, omsider klart oppdrive jobb i vikarbyrå.

Mottar sosialstønad. Hvordan funker det mtp at vikarjobb varierer i inntekt osv.

Får nav automatisk beskjed om at jeg har begynt få inntekt?

Kan jeg få motregning neste mnd på overskytende? Er vel det som er enklest mtp økonomi tenker jeg?

Hensikten er ikke å lure nav liksom, men må ha tryggheten økonomisk i bunn da jeg har unger og bla bla.
Du sender meldekort regner jeg med? Der kan du plotte inn hvor mye du jobber og da vil du få mindre stønad, men om du plutselig ikke jobber en periode så skriver du jo bare 0 og får det samme som før. Om det var det du spurte om
Egentlig ja, men på sosialhjelp så går det vel krone for krone og ikke etter dagsats?

Kanskje bedre økonomisk om jeg var på tiltakspenger ��
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Du sender meldekort regner jeg med? Der kan du plotte inn hvor mye du jobber og da vil du få mindre stønad, men om du plutselig ikke jobber en periode så skriver du jo bare 0 og får det samme som før. Om det var det du spurte om
Vis hele sitatet...
Det høres ut som det er AAP du beskriver, ikke sosialstønad. Jeg er ihvertfall i 50% stilling og mottar AAP samtidig og melder ifra på den måten.

Lurer på om du har meldeplikt på alt over 50% jobb. Som vil si 50% lønn. Opp til det vil det ikke påvirke dine utbetalinger fra NAV
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det høres ut som det er AAP du beskriver, ikke sosialstønad. Jeg er ihvertfall i 50% stilling og mottar AAP samtidig og melder ifra på den måten.

Lurer på om du har meldeplikt på alt over 50% jobb. Som vil si 50% lønn. Opp til det vil det ikke påvirke dine utbetalinger fra NAV
Vis hele sitatet...
Ja jeg har AAP, trodde kanskje det var samme med dagpenger/sosialstønad.
På AAP fører du opp timene i meldekortet. Men vær obs på at hvis du jobber mer enn 50% så kan du miste AAP. Anbefaler deg å kontakte veilederen din slik at aktivitetsplanen din kan oppgraderes.