Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 686
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Hei jeg har en GPS sporer som nevnt i tittelen, men jeg har ikke simkort som denne krever. Nå lurer jeg på om det er noe som helst måte og manipulere dette og få den til og fungere og sende gps kordinater uten sim kort. Jeg er klar over at dette kan kreve lodding og presisjonsarbeid om dette er mulig, men jeg lurer på om noen har kunnskapen om det er mulig og konvertere den på noe slags måte?

Jeg har spesifikt en sånn https://www.youtube.com/watch?v=bPFt...el=ElectroFlip
Sist endret av Drsskkr; 20. oktober 2022 kl. 20:50.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du spør om du kan modifisere ein mobiltelefon til å sende datatrafikk uten simkort?

Svaret er åpenbart nei.
SIM-kort eksisterer for å autentisere brukeren og dermed sikre betaling for bruk av mobilnettet. Selv om eSIM nå blir vanligere og vanligere så er ikke det noe du kan lodde, selv hvis du har skrivetilgang til mobiloperatørene sine brukerdatabaser..
Kjøp deg et kontant(SIM)kort og vær forberedt på at saldoen går nedover hver gang du sjekker lokasjonen..

Edit: Det at videoen du linker til er 9 år gammel kan også veldig lett bety at produktet er ubrukelig selv med SIM-kort (siden SMSene trackeren sender ut normalt går til et selskap som gir deg en nettside/portal hvor du kan se koordinatene på et kart)..
Sist endret av bashfoo; 21. oktober 2022 kl. 03:28.
Google "OpenHaystack github"
Tror dette er midt i blinken for deg om du er litt teknisk