Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1262
Hei,

Jeg er fortiden i prøveperiode igjennom et bemanningsbyrå i en lagerjobb, å til nå så har arbeidsgiveren vært fornøyd med arbeidet mitt.

Han nevnte at vi skulle ta en samtale i slutten av prøveperioden angående fast jobb. (Noe som er målet med denne prøveperioden)

Jeg vurdere samtidig å kombinere jobb og utdanning, med å ta opp et par mattefag som privatist/Sonans på kveldstid. Er det lurt av meg å nevne dette til arbeidsgiveren når jeg skal til samtale?

Arbeidsgiver har jo ingenting med hva jeg gjør på fritiden, på en annen side tenker jeg at det er surt om jeg blir spurt om å jobbe overtid samme kveld jeg eventuelt skulle møtt opp til matte timen.

Hva ville dere gjort i min situasjon? Foreløpig er det kun snakk om 1 fag om gangen for å se om jeg mestrer mattematikk, å dette faget blir holdt 1 gang i uken.
Jeg hadde ikke sagt noe sålenge du har faste arbeidstider og det ikke kræsjer.
Jeg har mye erfaring med å være den «åpne og ærlige» fyren. Altså, jeg har sagt fra om forskjellige ting i forskjellige situasjoner til flere forskjellige personer hele livet mitt.

Jeg har funnet ut at å si så lite som mulig er best. Den informasjonen du gir til sjefen din kan kanskje bli for mye for ham å være bevisst på rundt deg, og fører til at sjefen blir usikker i visse situasjoner.

Bare hold munn til du si det.
har du stenkt å studere samtidig som du har blitt satt opp til å gjøre en jobb der? eller kommer disse studiene i veien for arbeidet du gjør, på en eller annen måte?

hvis ikke, så ser jeg egentlig ikke hvorfor du er nødt til å innformere sjefen om ting du gjør på fritiden din?
Trådstarter
Sitat av Fishface Vis innlegg
har du stenkt å studere samtidig som du har blitt satt opp til å gjøre en jobb der? eller kommer disse studiene i veien for arbeidet du gjør, på en eller annen måte?

hvis ikke, så ser jeg egentlig ikke hvorfor du er nødt til å innformere sjefen om ting du gjør på fritiden din?
Vis hele sitatet...
er vanlig 8-16 jobb, faget jeg skal ta opp vil være på kveldstid en gang i uken. Jeg tenker bare på de dagene jeg skal på skolen på kveldstid å arbeidsgiver spør om jeg kan jobbe overtid så vil jo dette krasje.

Lurer derfor på om det er lurt å gi beskjed ved neste samtale at jeg skal ta opp et fag på kveldstid 1 gang i uken noe som vil si at jeg kan ikke jobbe overtid den dagen jeg skal på skolen.

På den andre siden så lurer jeg på hva arbeidsgiver vil tenke/gjør med min faste ansettelse (Si jeg enda er i prøveperiode igjennom bemanningsbyrå). Kanskje han/hun ikke vil ansette meg alikevell fordi de tenker at jeg skal studere fulltid i løp av det neste årene?
er vel da bare å si nei til å overtid hvis sjefen spør den ene dagen i uken, ingen krav at man skal jobbe overtid, pluss ingen vits å nevne det til sjefen