Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3268
Halla freaks! Har nå tatt meg et friår etter vgs, hovedsakelig der jeg jobbet som telefonselger å reiste litt rundt i verden. Er nå skrudd på ideen av å studere en data spesifikk linje i utlandet. Har alltid vært glad i programmering både front og backend. Hovedsakelig stammer interessen fra lovlig hacking. Så vurderer derfor Cyber Security noe jeg er flink til fra før.


Har vært mye ut på kjøret iløpet av vgs med diverse avhengiheter, kan en trygt si så karakterene er ikke sterke men har bestått i alle fag på idrettslinje så mangler da realfag.

Lurte derfor på om noen av dere engler har noe erfaring når det kommer til å studere compsci/cyssec i utlandet. Spesielt med tanke på hvordan opptaksravene er rundt omkring. Og hvordan selve opplevelsen var? Da ikke spesifikt disse studiene men også generelt.
Er det også slik at en trenger et ingeniør forkurs for å få tatt opp disse realfagene?

Takker om det skulle komme noe respons ha en fortreffelig aften,
Sist endret av 500errors; 10. februar 2022 kl. 19:18.
Det kan være kjekt å ha i bakhodet at mange jobber innenfor dette fagfelter krever sikkerhetsklarering.
Velg derfor land du velger å studere i med omhu så dette ikke stikker kjepper i hjulene dine i fremtiden.