Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 11906
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Egentlig mest for å holde orden på når jeg satt den i blomst og hvordan ph/ec er, kall det en liten logg. Blir sikkert flere bilder etterhvert.
Bytta til 12/12 idag og gikk fra 480w til 720w.
Temp i telt ca 23 grader, RH ca 50-60%. Ph 5.5 Ec 0.9. Så får jeg se hvordan de trives etterhvert.
Har toppa 1 gang og brukt LST, men da jeg skulle binde ned de 2 toppene som spratt fram så knakk den ene hehe
Kult! Fin.
Hvilken strain er det?
Hvor lenge har du vegget den?
northern light fra bulk seed bank. Usikker hvor lenge men altfor lenge. Siden november tror jeg. Da jeg putta den i rockwool iallfall. Men den holdt på å dø i starten så var ikke noe vekst på flere uker.
Hvis du skal bøye så prøv å knus stammen mellom fingrene først. Knus mellom 1-2 tommer for å myke opp før du bøyer.

Ellers knekker greina
Sitat av Jerna Vis innlegg
Hvis du skal bøye så prøv å knus stammen mellom fingrene først. Knus mellom 1-2 tommer for å myke opp før du bøyer.

Ellers knekker greina
Vis hele sitatet...
Ja, bruker å gjøre det om jeg skal bøye mye men ble rett og slett glemt.
Yes.
For nye lesere ramser jeg opp metoden kjapt:

Knus 1-2 tommer mellom fingrene der du vil bøye

Bøy 90 grader

Fortøy/bind så greina ikke retter seg opp igjen. Nå får du vekst på siden
Det har vokst litt mere siste dagene, men ser at nyeste blader blir noe lysegrønn så har gitt litt mere næring idag fra 0.9 til 1.2.

Vet ikke hvor godt det vises men.


Gratulerer med en flott plante. Min har stått i blomst 7 uker og 1 dag. Blir høsting om noen dager.
Husk å bytte gjødse nå som du vil produsere blomster, ikke blader.

[]
Sist endret av PåKanten; 3. februar 2022 kl. 11:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bruker du lomme mikroskop av noe slag for å se når den er ferdig ?
Bruker microskop til å sjekke at ("tricomene, tror jeg de heter) er blitt mørke på tuppen.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Bruker du lomme mikroskop av noe slag for å se når den er ferdig ?
Vis hele sitatet...
Ja, har 60-100x

Sitat av PåKanten Vis innlegg
Gratulerer med en flott plante. Min har stått i blomst 7 uker og 1 dag. Blir høsting om noen dager.
Husk å bytte gjødse nå som du vil produsere blomster, ikke blader.

[]
Vis hele sitatet...
Skal bruke pre-flower i ei uke eller til jeg ser tydelig tegn på at det har kommet litt blomster. Bruker GHE næring.
Flott plante, hvordan strain?

Er snart tom for næring og må handle mere. Noen som vet om det er problematisk å bytte produsent osv under en grow? Burde jo egentlig ikke være det men.
Sist endret av NokErNok; 3. februar 2022 kl. 20:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tja, mange produsenter skiller jo ut produktene..f eks. Cal mag for seg selv osv. Ved å bytte næringsserie ville jeg vært oppmerksom på om innholdet er likt eller annerledes
Pga at jeg har gått tom for næring så måtte jeg bruke en 7 år gammel 5l dunk med GHE næring (den røde delen).
Jeg bruker å blande næring i ei soddbøtte så jeg enkelt har det forholdet mellom næringa jeg skal og kan bare fylle oppi karet når jeg topper opp med vann. Men etter jeg brukte den gamle næringa ser det ut som noe "grus" som ligger på bunnen av den. Det danner seg også trykk inni soddbøtta veldig fort. Er det noe grunn til bekymring?
Så forøvrig at etter jeg hadde en EC på 1.3 så drakk den fortsatt endel vann men Ph sank ned mot 5 etterhvert så har toppa opp vann idag og lagt EC på 1.2 som det virker som den likte godt.
Før oppbevarte jeg ferdigblanda næring i kjøleskapet, kanskje det er best sånn?

Etterhvert som jeg skal gå over til blomst-næring så har jeg en 60l tank som er kobla på top-up system jeg skal koble på dwc-tanken. Må bare finne sweetspot for EC først så går det av seg selv. Noterer ned hvilken Ec verdi jeg mater med hver gang så jeg enkelt kan se tilbake på det neste gang jeg skal dyrke samme strain. Da går alt på autopilot.
Sist endret av NokErNok; 5. februar 2022 kl. 17:48.
Får 2 dager siden var EC 1.2 og Ph 5.8 etter jeg ga vann/næring.
Idag var Ec 1.3 og Ph 6.1. Fant også ut at de har stått ca 48t uten at jeg hadde kobla på lufta igjen (kobler den ut når jeg blander).

Men nå ser jeg iallfall at det begynner å bli blomster.

Kult
Har du rota rundt med vermikultur? Kompostmark og den slags
Sitat av Jerna Vis innlegg
Kult
Har du rota rundt med vermikultur? Kompostmark og den slags
Vis hele sitatet...
Nei, har kun brukt DWC med unntakt av 1 gang med coco som ikke gikk så bra. Men har lyst til å prøve organisk med "living soil" neste gang kanskje.
Allright! Virker enklere på flere måter, om man får kommet igang
Ja det skal jeg være enig i
Idag er det 1 uke siden jeg satte den i blomst og skal bytte fra preflower til flower næring. Ser såvidt ut som om den har litt svidde tupper så starter med EC på 1 og Ph ligger på 5.9.
Kan legge til at jeg også bruker hydroguard. Har en vannkjøler men usikker på om røttene blir dratt inni pumpa. Fram til nå har den virka kjempebra og vanntemp er ikke over 24 virker det som. Røttene har ikke blitt misfarga enda noe de ofte ble før, men sannsynlig pga næring.
Men merka at når jeg blanda i den lilla 3-part næringa fra GHE så danner det seg små "steiner" på bunnen. Iallfall når jeg blander i soddbøtta.
Er det for at næringsmixen blir for sterk?
Har idag (og litt igår) plukka av endel småbuds som blir popcorn og endel fanleaves. Har stort sett ikke brydd meg om småbuds før og latt de få være men nå skal jeg konsentrere meg om de store.
Pga et rotete hode å ubrukelig på organisering er dette så ryddig jeg noensinne har fått en plante.


Looking good !
Ec har vært stabil på 1 i 1-2 dager nå, og PH har steget litt. Ellers er den bittelitt svart på tuppene men ser ut som at den trives med den næringsmengden jeg gir den nå. Tenkte å bruke PK 13/14 etter hvert men når burde jeg bruke den? Å skal den brukes etter jeg har 1 EC eller skal næring pluss Pk 13/14 måle 1 EC tilsammens om dere skjønner?
Ser an et par dager til før jeg kobler på 60l vannbeholder
Sist endret av NokErNok; 11. februar 2022 kl. 20:59.
Ukjent med produktene du bruker, svart på tuppene? Bra du følger med
Hovednæringa er GHE sin 3-part serie og så har jeg PK 13/14 fra canna Er innom og titter 1 gang om dagen, men håper at når jeg får kobla på tanken at jeg kan se til de 1 gang i uka.

Valgte å koble på 50l tanken idag, da Ec har vært uforandra siden jeg justerte den til 1 EC for et par dager siden. Har en liten luftestein nedi tanken, tenkte kanskje det var lurt.


Sist endret av NokErNok; 12. februar 2022 kl. 18:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Merka at i hovedtanken så steg EC fra 1 til 1.1 og bittelitt mere nuteburn, men mtp før når jeg har dyrka har jeg alltid hatt mangler når jeg har bytta til blomstsyklus så er igrunn fornøyd. Har blanda ned til 0.7 EC i hoved-tank og 0.9 EC i mate-tank så håper jeg det blir bedre.
Bortsett fra noe svidde tupper ser den generelt frisk ut. Første gang jeg har strippa en plante for blader så mye som jeg har gjort også.



▼ ... over en uke senere ... ▼
Mye krig om dagen så her er bedre bilder og se på

Ga en liten runde med PK 13/14 noe som resulterte i litt høy EC og en smekk på bladtuppene, men nå har EC sunket til ca 0.8 (er 0.7 i mate-tanken nå). PH er noe høy å ligger på 6.8 men inntil videre får den bare ligge så høyt da den ellers virker frisk.
Er fornøyd mtp at jeg alltid har fått mangler når jeg har skrudd over til 12/12 syklus. Har aldri opplevd så "frosty" buds så tidlig heller så jeg er kjempespent og får mer å mer trua for hver dag som går. Synes ikke den drikker sånn kjempe mye vann kanskje 20l på 4-5 dager.
Litt usikker på om jeg har corona da jeg ikke kjenner mye til lukt enda :P




Fine bilder. Jeg la merke til at plantene holdt seg friske og fine lenger i blomstfasen ved hjelp av calmag og atazyme. (Som er en blanding av enzymer)

Vet ikke om enzymer hjelper deg i det oppsettet men..det har snudd noen planter som sleit til det mye bedre
Sitat av Jerna Vis innlegg
Fine bilder. Jeg la merke til at plantene holdt seg friske og fine lenger i blomstfasen ved hjelp av calmag og atazyme. (Som er en blanding av enzymer)

Vet ikke om enzymer hjelper deg i det oppsettet men..det har snudd noen planter som sleit til det mye bedre
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt calmag og cannazym fra Canna før, men ser ikke noe grunn til å fôre på med det enda. Hydroguard derimot er første gang jeg bruker og synes røttene virker mye friskere kontra tidligere grows.
▼ ... over en måned senere ... ▼
lenge siden update nå. Det har skjedd endel ting som har gjort at planten ikke fikk så mye prioritering. Den fikk nuteburn og gikk ca 1,5 uke uten å se til den. De siste to ukene har det ikke skjedd noe som helst, og det virker som om planten har stoppa opp. Trikomene er fortsatt gjennomsiktige og har ikke utvikla seg noe siste 2 uker. Den har stått nesten 14 uker i blomst og vanlig for denne strainen er ca 7-8 uker.
Burde jeg bare høste den inn nå eller er det håp?
Skal iallfall aldri gro uten nett igjen.
Som dere ser er den jævlig herja.





*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Som dere ser er den jævlig herja.





Vis hele sitatet...
Leste 14 dager første gangen, men etter runde nr.2 så jeg den har blomstret i 14 uker..

Kan være bildene som lyver, men ser nesten ut som den fortsatt produserer blomster, men personlig hadde jeg gitt den en periode på 48 timer uten lys, deretter høsting

Har lest om så mange teorier angående flushing, og i en forskningsrapport jeg kom over (husker ikke hvor, www.rollitup.org kanskje?), var det ganske klar tale om at flushing i det store og det hele ikke førte til noe merkbart mindre nivåer av tungmetaller og andre ting.

Lar alltid plantene ha det ernæringsmessig så godt som mulig, så lenge som mulig, før de får to døgn til å forstå hva som kommer..

Shit happens, bedre lykke neste gang!

Var forsåvidt enkel å finne igjen

https://www.rxgreentechnologies.com/...lushing-trial/
Sist endret av Mr.Septik; 20. april 2022 kl. 17:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja det er det jeg lurer på om den fortsatt produserer eller har stoppa men har vært så lite aktivitet at det ser ut som det har stoppa. Har titta med forstørrelses glass også (x60-100) men ser ikke noe utvikling der heller.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Ja det er det jeg lurer på om den fortsatt produserer eller har stoppa men har vært så lite aktivitet at det ser ut som det har stoppa. Har titta med forstørrelses glass også (x60-100) men ser ikke noe utvikling der heller.
Vis hele sitatet...
Det ser for meg ut som noe hybridgreier med moderate framtredende sativa nyanser, men 14 uker i blomst er jo nesten det en "100%" sativa strain bruker i blomst, så er ganske sikker i min sak at det ikke er mer å hente her enn plutselig muggdannelse eller annet faenskap..

Revegging mot slutten er vel også noe sativa strains er beryktet for, men etter så lang tid tror jeg du har mer igjen før å høste nå og heller være tilstede i alle kritiske stadier neste runde!

Etter min mening synest jeg blomstene ser ut for å være godt holdt på tidligere bilder, men "defoliering" må du ikke frykte! Føles ikke riktig å ribbe "babyen" sin som en nyslaktet høne i begynnelsen, men har erfart at å få vekk mye bladverk er gull om du søker store "kolaer"!

Har forsøkt mange forskjellige tilnærminger til defoliering, og er vel i den oppfatning av at å ta en "god" del en dag, for så å sørge for at den har "glemt" overgrepene den ble utsatt for, før jeg igjen giver løs på neste runde med mishandling, det er det som funker for meg!

Da har jeg full kontroll på "popcorn" og får vekk de så tidlig som mulig, som igjen bidrar til økt vekst av de store, topptunge blomstene, det blir mye lettere å bedømme hva som har potensial til å bli stort eller ikke, samtidig som du har mye større plass til flere store kolaer

Klager på ingen måte, tenkte bare å dele litt av min egen erfaring, så er det alltid opp til deg som leser hva du gjør for best resultat!
Takk for at du deler
Ja har plukka bort endel blader underveis, men dette er northern lights og ikke noe sativa. Skal vente til over helga tenkte jeg og se litt da de for noen dager siden fikk kun vann og nå får de næring med ca 0.6 EC. Ser ut som planten trives best på 0.7-0.8 EC (på 0.8EC virka det som om den fikk nuteburn veldig sakte) noe som var midt i blinken for min første grow som ga meg veldig mye.

Northern light fra bulk seed bank for å være nøyaktig. Har snart stått dobbelt så lenge i blomst som normalt ifølge growlogs jeg har lest hehe.

Har også northern light auto frø liggende så kanskje jeg bare skal begynne å gjøre klar de.
Sist endret av NokErNok; 21. april 2022 kl. 00:33.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Takk for at du deler
Ja har plukka bort endel blader underveis, men dette er northern lights og ikke noe sativa. Skal vente til over helga tenkte jeg og se litt da de for noen dager siden fikk kun vann og nå får de næring med ca 0.6 EC. Ser ut som planten trives best på 0.7-0.8 EC (på 0.8EC virka det som om den fikk nuteburn veldig sakte) noe som var midt i blinken for min første grow som ga meg veldig mye.

Northern light fra bulk seed bank for å være nøyaktig. Har snart stått dobbelt så lenge i blomst som normalt ifølge growlogs jeg har lest hehe.

Har også northern light auto frø liggende så kanskje jeg bare skal begynne å gjøre klar de.
Vis hele sitatet...
Jeg ser på bladene at noe Sativa er det i den, er 99% sikker! Behøver ikke være rare prosentandelen av Sativa i en strain for å være merkbart. Det heter seg vel 50/50 Indica/Sativa for å kunne bli kalt hybrid, men hadde du hatt en 100% Indica strain ville bladene med sikkerhet vært bredere en de er For ordens skyld så sier jeg ikke at det er en Sativa! Den er mye mer Indica dominant enn Sativa

Synker EC målingene dine, eller stiger de ?

Hvordan ser DWC opsettet ditt ut "oppi" dunken ? Er det lecakuler som er "medium" ?

Auto-strains liker jeg veldig godt å "forske" på, har hatt noen vanvittige avlinger, selv om det er "viden kjent" at autoer er bare lav avkastning og lite potent..

Kjenner det klør i kullfilteret etter en grow etter gammelt, men, en dag er det kanskje mulig å få til noe



Som sagt, definitivt ikke en 50+% sativa miks! Tipper mellom 5-15% Sativa.

Haha, håper du mener hva jeg forstår! Jeg kjenner godt til historien til Northern Lights som en 100% Indica, tror det er en afgansk strain krysset med ett eller annet.

Men variasjoner vil forekomme, så det er mulig å få Northern Lights ganske nærme en hybrid, 50/50, samtidig som det er mulig å få mye Indica preg i en afrikansk "landrace" kryssing, og det vil variere alt etter som.

Hadde en gang en afrikansk strain som var fra Malawi, den kunne jeg ikke se snev av Indica i, bladene var tynne stengler og utroligt lysegrønn i fargen, ulikt noe annet jeg har dyrket som skulle være "ren" Sativa. Tror den var i blomst tett bortimot 18 uker! Det var saker! Sykt potent, og nærmest psykadelisk virkning
Sist endret av Mr.Septik; 21. april 2022 kl. 01:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ec målingen stiger. Bruker lecakuler. De største bladene har jeg plukka bort å de er ganske lik det indicabladet du har lagt ved, men ja at det er 5-15% sativa ser jeg ikke bort ifra.
På min forige grow (som også gikk til helvete) så steg EC men det var pga at reservoaret ble for lite. Har løst dette problemet med en ekstern tank og PH har ALDRI vært så gjevn som den er nå.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Ec målingen stiger. Bruker lecakuler. De største bladene har jeg plukka bort å de er ganske lik det indicabladet du har lagt ved, men ja at det er 5-15% sativa ser jeg ikke bort ifra.
På min forige grow (som også gikk til helvete) så steg EC men det var pga at reservoaret ble for lite. Har løst dette problemet med en ekstern tank og PH har ALDRI vært så gjevn som den er nå.
Vis hele sitatet...
Fikk vist forklaringssyken i natt

Om EC stiger, drikker planten mer "rent" vann, enn den drikker næringsvann, altså, den får for mye næring. Siden du har 0.6EC nå, vil jeg sette penga mine på at den er ferdig med livssyklusen sin, da de som regel slutter å ta opp mer næring enn nødvendig når den er klar for høsting

Tar en kjapp forklaring, men antar at du vet dette fra før!

Når EC stiger, vil det si at planten tar opp så og si rent vann, tross i at det blir brukt flytende næring, og det betyr at EC må justeres ned.

Om EC synker, trenger planten din mer næring, og du må tilføre mer næring for og justere opp.

Når EC er stabil samtidig som vannivået synker, betyr det at du har truffet blink! Men, dette vil endre seg igjennom vekstfasen, og i blomstringsfasen.

Det jeg gjør er å følge med EC hver dag, helt til jeg finner optimal blanding, deretter måler jeg med gjevne mellomrom for å se om den får for mye/for lite næring og noterer alltid i en liten bok eller på et ark tidspunkt, dato og verdier.

Enkelt forklart: EC står for Electric Conductivity, så den sier deg ingenting om eventuelt hva som er for mye/for lite, den gir deg kun svar på totalen av næringssalter i vannet, men når du blir kjent med næringen, føler jeg at det er det jeg trenger å vite, må jeg justere forholdet mellom veg/bloom næringen, ser jeg det på planten om den viser tegn til mangler

PH er jo som kjent (eller ikke) Potentia Hydrogenii, styrke hydrogen, og er måleenhet for surhetsgraden i vannløsingen. Denne er svært viktig også å overvåke, gjerne notere også! Måten det ble gjort her, var at hver dag før planten enten fikk nytt vann, eller flushet tanken og ny næringsløsning, ble det tappet 4x10L dunker med springvann, som fikk stå i rommet med teltet natten over for å få samme temperatur som rommet. Dette gjorde også at PH i vannet som var blitt temperert lå på 6.2, etter næringen var nøye målt opp og blandet ut, gikk den imellom 5.8 og 6.2, noe jeg har forstått er optimalt område å ligge i, selv om plantene som regel alltid tåler helt fra 5 og opp mot 7.5 uten nødvendigvis ta skade av det!

Brukte en stund Advanced Nutritients sin 3 part serie, men når jeg leste og lærte meg skikkelig om fleksibilteten på GHE sin 3 part serie, det var da det ble busker

Men nå, er det nok rant! Takk for "praten", svarer gjerne på spørsmål, enten her eller pm, om det er ønskeligt eller nødvendig!

Og ja, du gjorde nok ett veldig klokt valg ved å øke volumet, det er som regel trikset, ivertfall på PH!

Ett siste spørsmål, hva ligger tempen på oppi næringsvannet ?
Tempen der ligger på ca 22-23 grader. Jeg hadde mere problemer da jeg brukte vannkjøler. men nå har jeg hydroguard og det virker som om det funker fjell. GHE sin 3 part bruker jeg også
Jeg hadde en sativa i forige grow som økte EC selv om den lå på 0,4-0,5. Men den fikk ikke for mye næring, men reservoaret var rett og slett for lite.
Takk for gode svar!
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Tempen der ligger på ca 22-23 grader. Jeg hadde mere problemer da jeg brukte vannkjøler. men nå har jeg hydroguard og det virker som om det funker fjell. GHE sin 3 part bruker jeg også
Jeg hadde en sativa i forige grow som økte EC selv om den lå på 0,4-0,5. Men den fikk ikke for mye næring, men reservoaret var rett og slett for lite.
Takk for gode svar!
Vis hele sitatet...
Hvilke problemer fikk du med vannkjøler ? Husker du hva vanntempen var på da ?

Tenker om reservoaret er for lite i utgangspunktet, er nok en vannkjøler overkill og vil bare gjøre vondt værre..

Har selv aldri vært borti Hydrogard, har lest meg litt opp på det nå, og det virker jo ganske lovende (selv om alt virker lovende på selgers nettsider) Det at den er med på å øke opptak av næringsstoffer er jo uansett bra tenker jeg, så lenge alt annet er på stell!

Noterer meg det iallefall, så får det bli en runde på diverse forum om det skulle bli aktuelt for min del å starte opp igjen!
Fikk endel slim å dritt med vannkjøler med en temp på ca 19-21 grader. Når jeg brukte vannkjøler hadde jeg systemet fra Aeros elns. 4 bøtter med ei bøtte i midten som fordelte vann utover.
Jeg bruker hydroguard for å beskytte eller forebygge mot rotråte.
Sist endret av NokErNok; 22. april 2022 kl. 15:52.
Har du hørt om oxyplus? Tror den har noen av de samme bruksområdene som hydroguard. Skal visst hjelpe på å holde de dårlige patogenene unna++
Nei, oxyplus er ukjent for meg
Noen som kan hjelpe meg å finne disse en plass på nettet eller hva heter det på engelsk? Fant det for lenge sia etter flere timer leting.
https://www.mikrogartneriet.no/produ...ntil-mpakning2

De har ikke hatt på lager på over 1 år. Tenkte å bruke dette
https://www.mikrogartneriet.no/products/aeros-iv-master

Men har rota bort den låsinga/tettinga til leverindicator på vannet.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Noen som kan hjelpe meg å finne disse en plass på nettet eller hva heter det på engelsk? Fant det for lenge sia etter flere timer leting.
https://www.mikrogartneriet.no/produ...ntil-mpakning2

De har ikke hatt på lager på over 1 år. Tenkte å bruke dette
https://www.mikrogartneriet.no/products/aeros-iv-master

Men har rota bort den låsinga/tettinga til leverindicator på vannet.
Vis hele sitatet...
Kanskje dette er en mulighet ?

https://www.biltema.no/batutstyr/vvs...ing-2000042210

https://www.biltema.no/bygg/vvs/rori...ing-2000020986
Hmm kanskje det ja. Fant også her
https://www.root2success.co.uk/brows...1T+13mm+Barbed

Men bare 3/4. Usikker på hva jeg trenger. Men nå vet jeg iallfall hva det heter.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Hmm kanskje det ja. Fant også her
https://www.root2success.co.uk/brows...1T+13mm+Barbed

Men bare 3/4. Usikker på hva jeg trenger. Men nå vet jeg iallfall hva det heter.
Vis hele sitatet...
"Vanlig" hageslange er 1/2". Har du ett skyvelære finner du kjapt ut hva du trenger

Brukte en del sånne koblinger for å lage kjølesløyfer til tankene som jeg brukte, men det var de fra Plant!t som du linket til først. Tenker de på biltema funker fjell, med mindre det chromebelegget lager krøll etter en stund...

Ser nå at det er 316 syrefast på biltema, da skal det ikke bli ett problem!
Sist endret av Mr.Septik; 25. april 2022 kl. 15:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har skyvelære skal måle når jeg gidder hehe. Nettopp fått corona for første gang xD.
tenkte å koble på den eksterne vanntanken på det aeros master IV systemet. Det burde være drit bra samtidig 4 planter i slengen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Er det noe spesiell grunn til at du går for aeroponics?
Jeg har ikke noe erfaring med det selv, men husker at det ble snakket om at man måtte passe på dysene, da mineralene i næringa etterhvert vil kunne tette de så man må rense de.