Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5787
Jeg vurderer hallusinogener mot PTSD og all elendigheten det medfører.
Noen som har erfaring(er) med dette?
Eller kjenner noen som har erfaring med det?
Eller har en mening om det?
Hva er DIN mening eller historie?
Ja psykadelika fungerer absolutt mot sykiske plager å lidelser, skulle vært mer utbredt rundt om kring men, det finner jo også på nettet. Var på en syre-tur for noen år sia å jeg følte meg super fin i 6 måneder i ettertid.
syre var for min del ganske overbelastende, ketamin derimot, det hjalp meg å se lyset
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer kanskje litt an på hvor du er i livet og med psyken din nå. Å være på et stabilt og godt sted pleier å være viktig for en god tripp
Überführer!!
Trådstarter
16 5
Sitat av legend_27 Vis innlegg
syre var for min del ganske overbelastende, ketamin derimot, det hjalp meg å se lyset
Vis hele sitatet...
Fortell, fortell

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kommer kanskje litt an på hvor du er i livet og med psyken din nå. Å være på et stabilt og godt sted pleier å være viktig for en god tripp
Vis hele sitatet...
I embrace death
Sist endret av Jerkhead; 7. september 2021 kl. 21:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For min del så var det bare heavy en liten periode da jeg var på syre, så da gikk jeg bare fram å tilbake litt sakte i noen få minutter før jeg rulla meg i gresset, man tar også til seg mer inntrykk å som jeg gjorde så kom jeg over en kid på veien som var å leka å prata med han. Jeg syntes det virker som om du har en god holdning generelt for en heavy sopp eller syre tur, jo mindre du er i en periode hvor du er skikkelig noia å problemer så skal det ikke så mye til før du kan kalle det ihvertfall en grei tur i ettertid, men dose spiller jo rolle å, så bare fyr på med hvor mye du føler du trenger du sier bare jeg lol
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg anbefaler at du gjør et grundig litteratsrsøk og prøver å legge deg nærmest mulig opp mot det som ligner terapeutisk behandling.

Det kan virke forlokkende, men det er viktig å få med seg at i behandling så kombineres slike medisiner med samtaleterapi før/under/etter.

For noen med PTSD som ikke opplever effekt av samtaleterapi alene, medisin eller kombinasjon med samtaleterapi og medisin, ville jeg _personlig_ vurdert f.eks. MDMA.

Les f.eks. denne:

Mitchell, J.M., Bogenschutz, M., Lilienstein, A. et al. MDMA-assisted therapy for severe PTSD: a randomized, double-blind, placebo-controlled phase 3 study. Nat Med 27, 1025–1033 (2021). https://doi.org/10.1038/s41591-021-01336-3

"three doses of MDMA given in conjunction with manualized therapy over the course of 18 weeks results in a significant and robust attenuation of PTSD symptoms and functional impairment as assessed using the CAPS-5 and SDS, respectively. MDMA also significantly mitigated depressive symptoms as assessed using the BDI-II. Of note, MDMA did not increase the occurrence of suicidality during the study."

"(...)the effect size of 0.91 demonstrated in this study between MDMA-assisted therapy and placebo with therapy was larger than that for any other previously identified PTSD pharmacotherapy".