Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4830
Hei.
Usikker på om dette var riktig sted for tråden, men uansett -

Jeg sitter på minst 80 Pokemon kort som jeg vet er verdt noe, men om jeg skal ta meg bryet for å prøve å selge et og et, selge samlingen, eller fortsette å spare på de er noe jeg er usikker på.

Når jeg var var liten gutt 8-10 år var da Pokemon kort virkelig tok av, og selv om jeg ikke hadde snøring på hva jeg samlet på eller hvordan man spilte kortspillet har var det noe som satt høyt på ønskelisten. Mitt søsken, som er litt eldre enn meg samlet også på dem, og det samme gjorde mitt andre søsken som er litt mindre enn meg. Så jeg har godt over tusen kort, og da alt fra de første merket "@1995, 96, 98 Nintendo, Creatures, GAMEFREAK, @1999 Wizards." Til "@2016 Pokemon"
Eksempler på de jeg har som er verdt noe er 1st Edition Machamp HOLO(M/NM contition), Nidoking Holo #10(NM Condition), Clefairy #5 Holo(Mint), Ninetales Holo #12(NM).
Har dessverre ingen i brand new edition eller unopened, eller hva man vil kalle det. De beste jeg har kan vel anses som Mint.
Greia er at jeg ser et kort jeg har kan variere i pris på feks Ebay i alt fra 200kr til 5000kr. Hvis begge de annonsene er annonsert som Near Mint, er det veldig vanskelig for meg å vurdere en pris. Har litt lyst til å bare legge ut hele samlingen til et par tusen, men skal jeg gjette , så er samlingen verdt minst femten lapper.

Hva ville dere gjort, eller noen som har noe tips til hva jeg burde gjøre her?
Sist endret av halfagram; 1. september 2021 kl. 21:42.
Legg deg rundt 10% under prisen til Troll & Toad så bør det være ganske fair.
Finn et pokemonforum / pokemon messe / spillsamler messe / animeforum / cosplay messe etc for å komme i kontakt med rett publikum.
De som kunne vært interesserte henger ikke nødvendigvis på ebay og prisen noen har på ebay henger ikke nødvendigvis sammen med hva du i realiteten kan få. Markedet bestemmer og det er en grunn til at samlerobjekter på finn og ebay pleier å ligge lenge ute og dumpes i pris. Mange selgere sikter for høyt så ikke ha for høye forhåpninger med mindre du har et gullkort i topp stand fra superlimited edition..

Hvis du kommer inn i riktig miljø så finner du fort ut om det er enkeltkort som er interessant for andre å kjøpe som de mangler fra før, eller om hele samlingen er interessant.
Sitat av MittBrukernavn Vis innlegg
Finn et pokemonforum / pokemon messe / spillsamler messe / animeforum / cosplay messe etc for å komme i kontakt med rett publikum.
De som kunne vært interesserte henger ikke nødvendigvis på ebay og prisen noen har på ebay henger ikke nødvendigvis sammen med hva du i realiteten kan få. Markedet bestemmer og det er en grunn til at samlerobjekter på finn og ebay pleier å ligge lenge ute og dumpes i pris. Mange selgere sikter for høyt så ikke ha for høye forhåpninger med mindre du har et gullkort i topp stand fra superlimited edition..

Hvis du kommer inn i riktig miljø så finner du fort ut om det er enkeltkort som er interessant for andre å kjøpe som de mangler fra før, eller om hele samlingen er interessant.
Vis hele sitatet...
Jeg har flere gullkort i ganske så topp stand. Å begynne å megle rundt på pokemon(finnes det?) og cosplay messe blir litt i drøyeste laget. Regner med du bare troller, selv om du har rett i at markedet bestemmer.
Mente ikke å gå rundt der å megle og oppsøke fans som en slitsom selger haha men bygge nettverk og bli kjent med noen som kjenner noen etc!

Hadde en signert band t shirt som det bare fantes en av i trykket med en sjelden EPlogo og signert av alle i bandet som jeg prøvde å selge på ebay og finn. Ikke noe napp for engang 50$ men joinet en facebookgruppe for fans av bandet var aktiv kom i kontakt med blodfans, ble nettvenner på en måte også sa jeg hadde den til salgs og fikk solgt den for 200$ til en annen entusiast på første forsøk Så ja ta å oppsøk miljøene der pokemon samlere er
eBay sold listings, regn ut gjennomsnitt så får du pris
Aldri eid et pokemonkort, men har en del magickort. Måten det gjøres på der er å sjekke pris på kortene på https://www.cardmarket.com og legge seg på 90% trending-prisen. Annonseres ofte på dedikerte facebook-grupper for kjøp og salg av magickort i Norge. Finnes sikkert samme for pokemon.

EDIT: Ser at Huztle har kommentert med eller mindre det samme og det virker som om Troll & Toad er mer brukt enn cardmarket når det kommer til pokemon. Støttes.
Sist endret av Mith; 2. september 2021 kl. 15:40.