Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 14078
Hei. Jeg tenker om hvis dere kan fortelle eller linker til hendelser som er verdig Florida man? Her er noen eksempler:

https://www.tv2.no/a/9158409/
En mann kappa naboens uthus i 2 pga han mente han hadde rett siden deler av uthuset lå på hans eiendom

https://www.fosna-folket.no/nyheter/article10900347.ece
En mann ville svømmer over fjorden, ble stoppet halveis av ferje som gikk forbi og irritert ble han svømmeren

Eksempler av polititwitter i Norge

https://external-preview.redd.it/Gzn...=webp&30ee468f
Sist endret av Tokis; 17. februar 2021 kl. 03:42.
Hehe ja det må vel være rimelig Florida Man å kappe uthuset til naboen i to straks naboen reiser vekk. Den ultimate måten å sette et ettertrykkelig punktum for en årelang nabofeide? "Kapperen" tapte vel i retten iirc dog.

Tenk deg å leve på den måten, aldri la negative følelser svulme opp og bare gi totalt bæng i konsekvenser og sosiale koder. Kanskje jevnt lavt blodtrykk fordi all gruff får umiddelbart og fysisk utløp, men kanskje noe vanskelig å få tillitt hos folk da? Uansett, jeg lo godt da jeg leste den saken i avisa første gang. Det er noe "Falling Down" over den måten å leve livet på. Og man klarer liksom ikke helt å å fordømme handlingen. Men må jo litt av en nabo....

Han gjorde jo bare sånt som alle har tenkt på når noe går oss imot. Forskjellen er jo at vi kommer så langt at vi tenker tanken om virkelig markere oss og våre meninger, men så stopper det jo der, det blir en liten tanke, kanskje en aldri så liten dagdrøm om virkelig koker i hodet. Men de fleste av oss ville nok endt opp passiv aggressiv, kanskje hilst på naboen og gitt ham fingeren straks han snudde ryggen til.

Tenk deg å bare fyre opp motorsag og kappe hele garasjen i to? Det er nesten noe episk å bare gjøre det.
Sist endret av _abc_; 17. februar 2021 kl. 13:51.
Nåja.
Uthuskapperen og det forhenværende uthusets eier har vel et postnummer som ikke akkurat er preget av lav inntekt og slumtendenser. Tvert imot, hvis du slår alle de ulike fragmentene av Oslo vest sammen til ett, så er Nesøya i Asker rikmannsbastion nummer 9 på landsbasis.

Det er alltid fristende å tenke på gærne hillbillies og rednecks som utagerer i hjemmebrentfylla, men det er ingen som kan krangle som rikfolk. Vi normale folk spiller etter reglene og aksepterter nederlaget hvis naboen med retten på sin side nekter å felle grantreet sitt - men rikmannsrasshøl hyrer inn en jævla leiemorder for å forgifte buska med ugressmiddel.

Uthusets banemann var ikke en dum hick. De involverte kranglefantene hadde kastet advokater på hverandre i årevis! Til slutt ble han lei av juristenes sendrektighet og oppnevnte seg selv til sagfører i advokatens sted. Han hadde han tenkt grundig over det hele og kommet frem til at han trolig ville slippe unna med det. Han overså imidlertid mediedekningen saken fikk.
Sist endret av Myoxocephalus; 17. februar 2021 kl. 14:16.
Huskapperen fikk tilslutt 120 dagers ubetinget fengsel: https://www.dn.no/marked/arne-vigela...sel/2-1-575797
Ekspert på påstander
Nå syns jeg tråden går litt off topic, er det noen saker som er Florida man i Norge?
Det er en kar fra Florida vel...

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Florida_(Bergen)
125 2T
Tokis's Avatar
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hehe ja det må vel være rimelig Florida Man å kappe uthuset til naboen i to straks naboen reiser vekk. Den ultimate måten å sette et ettertrykkelig punktum for en årelang nabofeide? "Kapperen" tapte vel i retten iirc dog.

Tenk deg å leve på den måten, aldri la negative følelser svulme opp og bare gi totalt bæng i konsekvenser og sosiale koder. Kanskje jevnt lavt blodtrykk fordi all gruff får umiddelbart og fysisk utløp, men kanskje noe vanskelig å få tillitt hos folk da? Uansett, jeg lo godt da jeg leste den saken i avisa første gang. Det er noe "Falling Down" over den måten å leve livet på. Og man klarer liksom ikke helt å å fordømme handlingen. Men må jo litt av en nabo....

Han gjorde jo bare sånt som alle har tenkt på når noe går oss imot. Forskjellen er jo at vi kommer så langt at vi tenker tanken om virkelig markere oss og våre meninger, men så stopper det jo der, det blir en liten tanke, kanskje en aldri så liten dagdrøm om virkelig koker i hodet. Men de fleste av oss ville nok endt opp passiv aggressiv, kanskje hilst på naboen og gitt ham fingeren straks han snudde ryggen til.

Tenk deg å bare fyre opp motorsag og kappe hele garasjen i to? Det er nesten noe episk å bare gjøre det.
Vis hele sitatet...
Han duden som kappa huset har tidligere jobbet for hedgefond og er/var millioner. Han er faen meg snytt rett ut av tv serien "Exit". Blir ikke overrasket at det blir en sånn lignende scene på serien. Det er en fantastisk følelse med motorsaga, har dog kun kappa trær og gammal gulv. Den følelsen når et svært tre går ned i bakken
Hvor går grensen på «så dumt at det blir trist»/«så dumt at det er gøy?»

https://www.tv2.no/a/9729373/

Edit: oops, husket dette som en norsk historie, var visst fra Australia..
Sist endret av Echodius; 17. februar 2021 kl. 23:59.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Hvor går grensen på «så dumt at det blir trist»/«så dumt at det er gøy?»
Vis hele sitatet...
Et godt stykke syd for den saken der, i alle fall. Å spise snegler og mark er slikt vi gjorde i barnehagen for å tøffe oss for jentene. Barnslig, teit - og harmløst.

At man kan risikerer å havne årevis i koma, få permanente hjerneskader og måtte leve med rullestol og sondemating resten av livet etter å ha blitt infisert av en ekstremt sjelden hjernespisende parasitt som tidvis er å finne i sneglekjøtt... det er ikke akkurat allmennkunnskap, er det vel? Tvert i mot, det der er heller sånne anektdoter som professorer og forskere diskuterer over en øl når konferansemiddagen er over. Derfor er den saken du lenka til bare trist som faen; det er en liten håndfull mennesker på verdensbasis som kunne ha funnet på å forutsi dette tragiske utfallet. Darwinprismateriale er det i alle fall ikke; det er mer forbeholdt folk som forsøker å stjele høyspentledninger eller demontere en lastebil fra undersiden.
Finner ikke igjen saken, men for 4-6 år siden var
det en dude som bøffa en hest i Oslo og stakk
i full galopp med snuten i helene/hovene.

Det må ha sett ganske sprøtt om mann tilfeldigvis
var i der å så dette.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg hadde nesten glemt denne:

Naken mann som hadde spist fleinsopp tok ballegrep på politiet .

Skal også nevnes han var så svett at politiet fikk faktisk ikke fysisk tak på ham.
https://www.dagsavisen.no/nyheter/in...sbot-1.1753266

Husker denne saken føltes litt som Bergen-versjonen av konseptet.
Dodecha: det der er en klassiker
Litt morsomt at svettete fleinsopp-mannen går fra 41 til 42 i løpet av artikkelen
Her kaller vi det vel bare Ronnyer.

Mitt inntrykk er at fleste som kvalifiserte til Florida-man/Ronny-«status» i dag enten er døde, i fengsel, behandling eller sitter inni kommunale leiligheter bak blendingsgardiner bedøva på pils, rullings, «ulovlig narkotika», antipsykotika, benzodiazepiner eller opiater fra legen.

Det var hvertfall ekstremt mange flere Kjetting-Ronnyer og Bole-Franker som herja uti småbyene her for femten-tjue år siden. At vi er et mer konformt samfunn med bedre velferd- og helsesordninger enn USA spiller inn. Mindre kringkasting av rettssaker og avhør og et media som anonymiserer syke er sannsynligvis momenter som teller negativt for Ronny-eksponering.

Vi er kanskje ikke skamløse nok til å verken vise frem eller være stolte av ignoranse heller. Andelen skam per capita fremstår også forskjellig over Atlanteren, er ikke mange breiale bunn sosioøkonomiske én-prosentere her, mest «psykopater» etter min erfaring, ift. der borte. Dette uheldige mindretallet av oss har omfavnet sosialdemokratiets behagelige lenestol og akseptert skjebnen mens deres folk enda står i en usikra stige på vei mot den amerikanske drømmen.

Kom gjerne med eksempler som ikke er tweets, disse folka er jo morbid sosiologisk fascinerende. Svette amf-soppmannen lo jeg høyt av. Seksti dager samfunnsstraff for balletak på snut var prikken over i-en.

https://www.youtube.com/watch?v=ZBqY-4oDWAQ og forsåvidt hele kanalen er gull, er masse sicko mode redneck shit som regelrett driter ut Americana-posørene i de norske tv-produksjonene. Nylig er de (han?) kjøpt opp av Fox/Vice og Florida Man 1 er allerede sletta..

Var på swap meets i Everglades hvor Florida Man prøvde å selge meg én brukt sko under ti meter fra en bil til mellom seks-ti mill. Jobbet med endel Ronnyer gjennom staten så jeg drar ikke denne ranten helt ut av ræva, tror jeg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Mann i underbukse prøvde å rømme fra politiet på ponni
Etter å nesten ha blitt påkjørt av toget, prøvde mannen seg på en spesiell flukt.

"En mann i Fredrikstad fikk en ellevill slutt på helgen, da han svært beruset løp
på skinnegangen i bare underbuksa, og nesten ble påkjørt av toget.

Da politiet fikk kontroll på mannen var han i ferd med å forsøke å ri fra stedet på en ponni."

TV2
▼ ... noen måneder senere ... ▼
"Hvem hengte nazi-sauen?"

Det er litt uklart akkurat hvem som har vært på ferde her, men jeg holder en knapp på Florida mannen

"Observante innbyggere med godt syn kan faktisk se «nazi-sauen» fra Kolbotn sentrum"
Sist endret av vindaloo; 16. september 2021 kl. 11:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Florida Trønderne?
To fulle og nakne menn arrestert i badeland
Pirbadet i Trondheim