Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 981
Hei,

Til dere som har opplevd alkoholavhengighet selv eller har bekjente som har gått gjennom det: Hva er deres erfaringer med fornektelse av problemet?

Hvilke unnskyldninger/løgner sa dere til dere selv? Hva ble normalisert for deg ift. alkohol uten at du merket det? Hva gjorde til slutt at du innså at du hadde et problem?
Brukte angst og søvnproblemer som unnskyldning og for meg ble det normalt å drikke seg dritings midt i uka, sovne å dra på jobb et par timer etterpå.
Slutta fordi det kom alt for mye negative konsekvenser samtidig og for første gang hadde jeg veldig mange grunner til å slutte men få til å fortsette + at jeg så hvordan det påvirka familien rundt meg.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ble/ er normalt og drikke vær dag fra 1700 til 2200.
Jeg bruker søvnproblemer som unnskyldning.
drakk aktivt daglig ifra 2010 til ca 2020 12 til 18 halvitere vær eneste dag så og si ... min unnskyldning var at jeg hadde gått over 20år i terapi og jeg ble bare være for vær eneste uke i terapi. de dytta på meg haugesvis med x preparater som bare gjorde ting være og være, det ga absolutt ingen mening what so ever. så jeg slutta med terapi og sa til meg selv fuck it jeg begynner å drekka istedet. alkoholen løste alle problemene mine nesten på dagen, jeg var funksjonabell igjen uten angst,depresjoner og selvmordstanker.... plutselig så satt jeg der i 2020 og tenkte hvor har livet mitt blitt av hva skjedde? først da inså jeg at jeg hadde et stort alkohol problem og greide faktisk og relativt gå cold turkey med hjelp av subutex og ymse benzodiazepiner i en 6mnd tid før jeg kuttet ut alt.. 2022 har hvert et helt år uten illegale rusmiddler for min del, en sixpack her og der max 1 i mnd når trygda kommer. ser ikke på meg selv som alkoholiker lenger og jeg kan kontrollere intakket med og bare drikke den ene sixpaken og ikke dra og kjøpe mer.
Sist endret av Sæd; 19. november 2022 kl. 14:06.
Sitat av Sæd Vis innlegg
drakk aktivt daglig ifra 2010 til ca 2020 12 til 18 halvitere vær eneste dag så og si ... min unnskyldning var at jeg hadde gått over 20år i terapi og jeg ble bare være for vær eneste uke i terapi. de dytta på meg haugesvis med x preparater som bare gjorde ting være og være, det ga absolutt ingen mening what so ever. så jeg slutta med terapi og sa til meg selv fuck it jeg begynner å drekka istedet. alkoholen løste alle problemene mine nesten på dagen, jeg var funksjonabell igjen uten angst,depresjoner og selvmordstanker.... plutselig så satt jeg der i 2020 og tenkte hvor har livet mitt blitt av hva skjedde? først da inså jeg at jeg hadde et stort alkohol problem og greide faktisk og relativt gå cold turkey med hjelp av subutex og ymse benzodiazepiner i en 6mnd tid før jeg kuttet ut alt.. 2022 har hvert et helt år uten illegale rusmiddler for min del, en sixpack her og der max 1 i mnd når trygda kommer. ser ikke på meg selv som alkoholiker lenger og jeg kan kontrollere intakket med og bare drikke den ene sixpaken og ikke dra og kjøpe mer.
Vis hele sitatet...
Godt jobba! Den følelsen av å kan drikke bare litt å så avslutte er noe av det som gir meg mest mestringsfølelse om dagene.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror det er veldig vanlig med fornektelse når man konfronterer vedkommende med det. Det er gjerne de nærmeste rundt som fanger opp de røde flaggene.Har selv vært der og vedkommende ødla mange stunder som kunne vært bra. Syntes vell bare synd på vedkommende på et dårlig vis