Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1335
Jeg bestilte en beskjeden mengde legemidler (på C-listen, dvs ingen narkotika) i juli. Snakk om noen titalls piller (ikke potens-piller).

Jeg bestilte ikke direkte på siden men via e-post, og betalte via en betalingstjeneste i Sveits, men med eget bankkort til betalingstjenesten. Firmaet sendte fra Asia.

Siden slutten av juli har pakken (rekommandert brev) hatt følgende status på sporingen:
"Sendingen er under import- eller eksportbehandling. Ved behov vil mottaker bli kontaktet."

Jeg har ikke hørt noe siden den gang.

Det vanlige er vel at man får forespørsel om dokumentasjon/resept?

Bør jeg frykte anmeldelse eller innkalling til avhør?

Jeg har i så fall tenkt å nekte for alt, men har som sagt et trekk på kortet mitt til betalingsformidleren i Sveits på det beløpet som innholdet i pakken er verdt (men ingenting som linker meg direkte til avsender).

Takk for innspill.
Din epost, sveitsisk betalingstjeneste og ip adressen som har spora pakken sikkert noen hundre ganger de siste mnd er alle spor som linker deg til den pakka
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Din epost, sveitsisk betalingstjeneste og ip adressen som har spora pakken sikkert noen hundre ganger de siste mnd er alle spor som linker deg til den pakka
Vis hele sitatet...
Hva så?
Sitat av TS
Snakk om noen titalls piller
Vis hele sitatet...
TS kunne ropt ut bestillingen sin med megafon utenfor toll eller politi kontor uten at noen hadde løftet et øyenbryn fordi det er ikke verdt noen sin tid å gjøre noe med det.
Ingen bryr seg om et titalls ikke narkotiske tabletter, ikke engang morra di.

Det blir sendt til mottaker, retur eller destruert, kanskje man får et kjærlighets brev hvor det står no sånt som saken er henlagt på grunn av bevisets stilling.
Ingenting overhodet.
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Ingenting overhodet.
Vis hele sitatet...
Som i - ingenting overhodet vil skje?

Sitat av Hsp Vis innlegg

Det blir sendt til mottaker, retur eller destruert, kanskje man får et kjærlighets brev hvor det står no sånt som saken er henlagt på grunn av bevisets stilling.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, har bare opplevd å bli kalt inn til avhør for langt mer harmløse ting (ulovlig ingrediens i kosttilskudd), så da får man litt noia
Sist endret av CreativeSpaces; 16. november 2022 kl. 14:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av CreativeSpaces Vis innlegg
Som i - ingenting overhodet vil skje?



Takk for svar, har bare opplevd å bli kalt inn til avhør for langt mer harmløse ting (ulovlig ingrediens i kosttilskudd), så da får man litt noia
Vis hele sitatet...
Det er ikke lov å ta brukere for tull lenger, før kunne man få besøk for hver minste lille ting, selv om rus-reformen ikke ble som man hadde ønsket så førte den til endel gode diskusjoner og tankevekkere for politikere som igjen førte til press mot politiets hån og sjenering av brukere av ulovlige substanser.
Kort sagt så skal ikke den vanlige mann i gata kunne trakasseres for ulovligheter til eget bruk.

Det sagt, tjener du penger på nark eller politiet tror at du gjør det så er det ikke usannsynlig at du på et tidspunkt vil bli utsatt for et justismord. Har opplevd at politiet ved to anledninger har produsert beviser ut av løse lufta som ren magi og vært frekk nok til å prøve ut "bevisene" i en rettssal.

Heldigvis er det klokere hoder som tar avgjørelser i en rettssal og de tar politiet med en klype salt. Men psyken fikk likevel slag av å være offer og vitne til at politiet bruker loven som dopapir når de "etterforsker" saken din og bare ler av deg når du påpeker at jamen hei hva med norsk lov da?
"sånt bryr ikke vi oss om, her er det politiet som lager reglene" og hvis du ikke går med på det så kan vi gi deg en "attitude justering" helt til du gjør det.
Politiet er mafia på riktig, de kødder ikke om de vil ha deg.

Men for helsekost kan slappe pent av.