Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1596
Alltid lurt på dette.

Hva er vanlig egentlig?

Her går det i 3 kaffekopper om dagen.
Det er veldig hyggelig subjektivt hva som er "vanlig". Selv drikker jeg, uavhengig om jeg er på kontoret eller ikke ca en liter. Det vil si en TV-kanne (1 liter) i helga hjemme, eller ca 4 store Bodum-kopper ila arbeidsdagen på kontoret.
Sist endret av Jurgen1337; 13. november 2022 kl. 20:02.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alt fra 4-6 kopper i løpet av en arbeidsdag. Bæsjer ca 2 ganger daglig på jobb pga det. (Kontor) Blir veldig sliten på kveldene. Våkner med koffeinabstinens, hodeverk, i helgene.

Men det er ganske digg. Uten kaffe hadde alt arbeidet blitt mye vanskeligere. Får som regel 7-8 timers søvn, og første koppen om dagen er dritdigg.
Nøyaktig 1 liter. Koker 1 liter hver formiddag og rundt klokka 19 er det ingenting igjen i kanna.
Sitat av Skrivebord Vis innlegg
Nøyaktig 1 liter. Koker 1 liter hver formiddag og rundt klokka 19 er det ingenting igjen i kanna.
Vis hele sitatet...
Så 6-7 kaffekopper?
2 kopper på måran, 1 kopp på ettermidagen og 1 på kvelden . Lit over litern.
Starter dagen med 2 krus kaffe for å bli menneske. Deretter vanligvis 3 til utover dagen. Aldri etter kl 19 for ellers sliter jeg med søvnen.
En presskanne om morran
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Så 6-7 kaffekopper?
Vis hele sitatet...
Ja, noe sånt. Hver kopp tar bare 1,5 DL. Har funnet ut at det er bedre å drikke mange små kopper enn få store.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På jobb går det ned 10-20 kopper om dagen (12-16timers dager), alt etter hvor mye vi løper rundt. Hjemme i helger osv er det nada
Jeg drikker 2 kopper. Før drakk jeg iallefall en kanne, men nå reagerer kroppen negativt på kaffi. 2 kopper er akkurat nok til at jeg ikke får ubehag. Begge koppene er inntatt tidlig på morgenen.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Før når jeg hadde reisejobb, ute 12t om dagen - 1L
Nå går det 2 kopper på morran, så ett kjapt do møte også kanskje 1 kopp til utover dagen
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
På jobb går det ned 10-20 kopper om dagen (12-16timers dager), alt etter hvor mye vi løper rundt. Hjemme i helger osv er det nada
Vis hele sitatet...
20 kopper??

Det kan jo ikke være bra hver eneste dag?
Anonym bruker
"Hjemmelaget Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gikk fra å drikke to kopper i timen til ingen kopper om dagen (ikke frivillig). Har tydeligvis svak magesekk som ble litt ødelagt av all kaffedrikkingen så fikk beskjed av lege om å stoppe.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
På jobb går det ned 10-20 kopper om dagen (12-16timers dager),..
Vis hele sitatet...
Dette må være ganske plagsomt for magen din,
driter du svart vann?
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0 kopper. Får ikke lov til å drikke én eneste dråpe på 6 mnd, og jeg har drukket fast i 6 år��
Stort sett 1.5 liter til dagen. Noen ganger enda mer. Ikke følt noe kroppslig ubehag så langt. Men burde vell muligens redusert litt. Drikker for det meste kun kaffe og vann. Drikker muligens en 1/2 liter brus i mnd
Dobbel espresso og en kaffe når jeg kommer på kontoret i 7 tiden, også en kaffekopp i timen til ca 14.00, rinse and repeat neste dag.
Skulle gjerne drukket flere kopper men lar være pga halveringstid og innvirkning på søvn.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alt for mye.3-4 kanner før lunsj.Weed&coffee
1-3 kopper i måneden.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alt for mye.3-4 kanner før lunsj.Weed&coffee
Vis hele sitatet...
Lov og spørre hvorfor så mye? For og våkne opp?
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Så 6-7 kaffekopper?
Vis hele sitatet...
1 liter er 1 liter. Liter er for så vidt en SI enhet. Vi trenger ikke måle volum i kopper..
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0 kopper, men 70mg aduvanz gjør samme jobben uten å måtte pisse så jævli