Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1201
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så, det har seg slik at fastlegen min nå har fått det for seg at alvorlig syke pasienter, som egt kan dø når som helst, har utviklingsfare for å bli narkomane, og hen er dermed blitt restriktiv med å skrive ut Valium. Tar toppen 5 mg x 3 daglig - kan nevnes at jeg har en alvorlig underliggende epilepsi, som ei heller er under kontroll, da sykehuset her strever med å få respons på medikamenter. Hen ville egt bråseponere Valium nå fra i dag, men fikk til over helgen. Går på sterke smertestillende, som er a-preparater, som hen ikke har noe problem med å skrive ut, og jeg prøver å forklare hvordan det å roe ned kroppen påvirker smerter, som igjen påvirker epilepsi, og vice versa, slik at man kommer inn i en ond spiral.

Er det noen her inne som har noen gode innspill? Er ikke mobil i den forstand at en tur til postkassen er oppnåelig for meg
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bedrocan er jo mulighet uten de store kontraindikasjoner som benzo blir i forhold til CNS depresjon ved opiater.
Kun spesialist som kan skrive det ut men har du såpass alvorlige diagnoser skal det være gjennomførbart
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bedrocan regner jeg med er medisinsk cannabis? Vet at dette koster en fot og en arm, sist jeg sjekket iallfall, men har det en beroligende effekt, utover kun det smertelindrende?
Å bråseponere deg fra valium når du har epilepsi er jo helt på trynet, hør med en annen lege evnt bytte fastlege?
Leger kan være spesielle, min skriver ut benzo uten at jeg trenger å møte opp på time (som jeg har hatt problematisk bruk med) men paralgin forte fikk jeg ikke engang da jeg hadde prolaps å brukte krykker. "Ut i marka" sa han..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så, det har seg slik at fastlegen min nå har fått det for seg at alvorlig syke pasienter, som egt kan dø når som helst, har utviklingsfare for å bli narkomane, og hen er dermed blitt restriktiv med å skrive ut Valium.
Vis hele sitatet...
Er det sånn at du kan dø når som helst og det er den fremtidsutsikten legen har gitt deg?
For i så fall er det jo helt mongo å bruke "at du kanskje kan bli narkoman i fremtiden" som et argument for å nekte deg medisin.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prikkperikum/johannesurt
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prikkperikum/johannesurt
Vis hele sitatet...
Som et alternativ til 3 x 5 diazepam daglig, hos en kroniker som går på A-preparater? Har du blitt forgifta etter overdoser fra din lokale Sunnkost eller?

Alkohol fungerer på de samme reseptorene, det vet du nok, men kan brukes som et argument i krangel med lege. Det er mer usunt for kroppen enn benzoer og tilgjengelig overalt.
Lyrica? Eventuelt teste om tollen gjør jobben sin å prøve å bestille noe Somadril/Karisoprodol
0,5mg Klonazepam døgnet i en kort periode/nedtrappingsperioden.
Anonym bruker
"Tropisk Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har bedrocan,syns den tar smerter LITT lr bli du bare høy,energisk og happy men som du sier det koster!har en sykdom som jeg kommer til å dø av,legen hadde ikke sett mange me sykdommen som ble 50 så om 10år men å få det dekt var umulig
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar folkens! Jepp, er slik at jeg kan dø anytime, og det er takket være legene (sykehuset her) selv. Har argumentert for det å bråseponere en epileptiker fra valium er helt på tur, men later til at fastlegen min enten er døv eller mangler utdannelse. Ja, hadde ei venninne som jeg lå inne med, som også levde på lånt tid, som kun fikk moderat smertelindring, nettopp med det argument om "fare for avhengighet", og da kunne jeg ikke dy meg annet enn å si "ja, til hvilken fremtid da?". Skal ta opp det med Lyrica til uka sammen med nevrolog og fastlege, men strever med malabsorpsjon, og lurer på om denne finnes i andre typer enn tabletter som er ment for å metaboliseres i lever, da jeg ikke har passasje der? Alkohol er ikke noe jeg kan ta mtp enkelte antiepileptikum jeg tar