Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 457
Kom hjem etter 3 uker i utlandet og ser at den ene av harddiskene
mine ikke fungerer lenger. PCen har vært avslått mens jeg var vekk og harddisken ble kjøpt for under 2 år siden fra Elkjøp.

Jeg får ikke klikket meg inn på den, men kan likevel se at den ligger der.


Får opp følgende melding når jeg klikker på den

Skulle helst få sjekket ut hva jeg kan få gjort før jeg må slette alt på den, noen tips om hva jeg burde sjekke først, det kan jo være så mangt?

Kan muligens være fordi jeg slettet en brukerprofil (ikke admin) som også hadde tilgang til denne? Hvis man sammenligner den som ikke fungerer med den harddisken som gjør det kan man se at den som ikke fungerer har et merke nederst i venstre hjørne som ser ut som en brukerprofil eller noe?
Kan du høyreklikke på disk ikonet, velge egenskaper/sikkerhet/avansert og sjekke om du har tilgang.
Hvis du ikke har rettigheter så gi deg selv det.
Trådstarter
39 7
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kan du høyreklikke på disk ikonet, velge egenskaper/sikkerhet/avansert og sjekke om du har tilgang.
Hvis du ikke har rettigheter så gi deg selv det.
Vis hele sitatet...
Dette er hva jeg får opp:

Jeg trykker så "Continue".
Da viser den "Permissions" som ser slik ut:


Under "Share" står det følgende:


Det er en brukerprofil som står oppført som John som jeg slettet via kontroll panel som man ser under permissions. Denne var en ESET-security brukerprofil som ble lagt til som kunne benyttes hvis noen stjal PCen. Mulig jeg skulle fjernet den via ESET sine nettsider og ikke slettet den direkte fra PC?
Jeg ville hatt admin brukeren min som eier.
Så ville jeg ha fjernet de to første brukeren (de som står med Deny) og lagt til meg selv.
Dette forutsetter at det er din pc.