Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1240
Hola!

Jeg planlegger en reise som starter i Guayaquil i Equador, og videre, inn i Peru, og syd-over. Fra: 5/12-22 til en gang uti mars.

Jeg oppfatter det som at man ikke behøver å søke om visum til hverken Equador eller Peru, men at man er nødt til å sjekke seg inn og ut av landene. I Equador kan turister oppholde seg i opptil 90 dager, mens i Peru, 183.
Begge land har innstillet sin COVID-restriksjoner.

Vet noen om hva slags "utgangsbillet" man trenger å vise til for å tillates inn i landene? Holder det med en tog eller bussbillett ut?

Er det noe annen essensiell praktisk informasjon jeg er nødt til å vite om før jeg bestiller? Sånn rent formelt tenker jeg egentlig på.

Takk i forkant om du tar deg tid til å svare!
Har ikke nyttig info å bidra med, håper du kan litt spansk, god reise høres ut som en kul opplevelse
Du trenger en billett ut av landet. Trenger ikke å være flybillett. Møtte selv opp på Gardermoen med enveis billett og skulle arbeide i ett land. Tenkte det var greit å være ærlig men blir bare stress, billett ut av landet må man ha og ha det klart før avreise.
Veldig greit å vite, takk for at du delte
Du trenger ingen billett ut av landet for å komme inn. Flust av gringoer som reiser inn i både Peru og Ecuador uten en fast plan for utreise.

Sjekk ut Huaraz i Peru og Montañita i Ecuador (som forøvrig er et ganske kjipt land å besøke)

Buen viaje
Du kan varme opp med denne hvis du ikke har sett den
The Motorcycle Diaries

høyt opp på min liste over severdige filmer
Sitat av supercali Vis innlegg
Du trenger ingen billett ut av landet for å komme inn. Flust av gringoer som reiser inn i både Peru og Ecuador uten en fast plan for utreise.

Sjekk ut Huaraz i Peru og Montañita i Ecuador (som forøvrig er et ganske kjipt land å besøke)

Buen viaje
Vis hele sitatet...
Da trekker jeg min påstand med at det kun var dama ved innsjekking på Gardermoen. Jeg syntes det var stress og finne billett til ett annet land på stående fot så sånn reiser jeg.

Skal en tur til Kenya selv denne måneden. Da blir det billett til ett annet afrikansk land som ikke blir brukt.
Sitat av supercali Vis innlegg
Ecuador (som forøvrig er et ganske kjipt land å besøke)
Vis hele sitatet...
Litt ot, men gidder du utdype? Har hørt det motsatte fra flere.
Du kan sjekke regjeringens reiseråd.

Sikkerhetsituasjonen i områdene Guayaquil og Esmeralda er forverret på grunn av en rekke eksplosjoner den siste tiden.
Eksplosjonene har vært utenfor områdene der de fleste turistene oppholder seg. Den 1. november 2022 ble det innført portforbud
for en periode på 45 dager mellom klokken 21:00 og 05:00 lokal tid.

Mye kriminalitet.