Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 649
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker opioider for smerter. Gjort det i mange år, men har redusert ned til en dag i uka nå. Resterende dager bruker jeg en del Paracet.

Jeg har ingen abstinenser dagene jeg ikke bruker opioider, men søvnen er elendig.

Hva er deres erfaringer med når søvnen bedres etter å ha sluttet med opioider? Jeg er klar over at jeg ikke har sluttet, men planen er å kutte helt.

Søvnmangel over lang tid er kjipe greier. Jeg vil ikke bruke sovemedisin. Er i noe aktivitet, spiser noenlunde sunt, tar vitamintilskudd og har stabile legge- og stå opp-tider. Sliter alikevel kraftig med søvn.
Har ikke erfaring fra opioider så mulige s et ubrukelig svar men, reduser skjermtid før sengetid? Vær aktiv nærmere leggetid, ikke spis for sent. Prøvd meditasjon?

Jeg har aldri meditert, men jeg har et sove triks som fungerer som meditasjon. Lytt til din egen pust, tenk på din egen pust, og ikke gi plass til tanker imellom hvert åndedrag. Når jeg får til dette sovner jeg på et blunk.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Gode tips, og jeg gjør allerede tingene du nevner, utenom aktivitet opp mot sengetid.

Det er en kjent virkning å få søvnproblemer etter å ha redusert og sluttet med opioider, og for så vidt de fleste reseptbelagte legemidler.