Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1155
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Heisann freakers, Jeg kjenner på en del smerte i alle tenna mine spesielt jekslene, da jeg dytter litt å kjenner litt på tenna føles de ganske tørr i konsistens og virker løs men i veldig liten grad. Jeg har brukt makka i 4 år, vært av og på hest men en god del hest i det siste. Smerten jeg kjenner på er som om man har bitt sammen tenna ganske hardt i veldig veldig lang tid med en dunkende smerte. Jeg lurer på da kan Hesten jeg har trøkkt i meg og røyket i det siste tatt siste knerten på tenna?, sprakk ganske nylig igjen på hesten og har holdt på litt sporadisk men amfen er jeg holdt på med hver dag.

Skal prøve og ordne en tannlege og høre om dette men er inntresert i og høre andres tanker hva som kan være årsaken om det er realistisk at hest kan ha knekket siste godetannhelsa.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Jeg lurer på da kan Hesten jeg har trøkkt i meg og røyket i det siste tatt siste knerten på tenna?
Vis hele sitatet...

Jeg tror ikke det er hesten du har trøkt i deg i det siste. Men heller det totale bildet av ditt rusbruk de siste 4 årene. Amfetamin er ikke akkurat kjempe bra for oralhygienen/tannhelsa.
Har du pusset tennene to ganger per dag de fire siste årene? Tannpuss er også viktig.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Har du pusset tennene to ganger per dag de fire siste årene? Tannpuss er også viktig.
Vis hele sitatet...
Hei nei jeg har hvært relativt flink til og pusse tenna rutinemessig hverdag uten problem før, nå har jeg heller ikke penger til det.. eller penger som jeg prioriterte til dette.

Jeg har flere dager glemt rett og slett å pusse tenna fordi jeg har sovet hele dagen, men pusser somregel alltid om morgenen så glemmer jeg kvelden.
Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Hei nei jeg har hvært relativt flink til og pusse tenna rutinemessig hverdag uten problem før, nå har jeg heller ikke penger til det.. eller penger som jeg prioriterte til dette.

Jeg har flere dager glemt rett og slett å pusse tenna fordi jeg har sovet hele dagen, men pusser somregel alltid om morgenen så glemmer jeg kvelden.
Vis hele sitatet...
I speedperioden min i 2018 så gikk det hardt utover både utseende mitt og tenna. Da jeg tok en sjekk hos tannlegen hadde jeg ikke fått noen hull, men fikk en sterk anbefaling om hva jeg burde gjøre for å forbedre tannhygienen min.

Jeg begynte å ta helsa på mer alvor, og det betydde at speeden måtte vekk. Ikke at amfetamin er så veldig giftig for kroppen, men jeg følte jeg så 6 år eldre ut etter 6 måneder.

Som du sikkert erfarer selv så blir hygiene nedprioritert på speed og det fungerer dårlig i lengden.