Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2636
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da er det på tide å kaste inn håndkleet og innse at jeg ikke klarer å bli clean på egenhånd, ei heller med polikliniske samtaler flere ganger i uken. En av dilemmaene jeg sitter med nå er: Hvor skal jeg søke meg inn? Jeg hadde hovedsakelig tenkt K46, da flere venninner har gode erfaringer med stedet, men så fikk jeg vite at mobil og PC ikke er tillatt der, så det blir uaktuelt for min del.

Tenker derfor litt på crux eller FAB - noen som har gode ord å si om disse plassene? Jeg er 22 år gammel, og den største frykten er vel å ende opp på en plass med kun 30-40 år gamle menn. Jeg skal ikke dra for å få venner, men dette er jo folk man skal tilbringe relativt mye tid med. Jeg sliter med traumer som gjør at mannsdominerte steder føles utrygge for meg.
Ville starta med poliklinisk behandling via bup, m henvisning fra fastlege, og deretter evt henvisning til døgnbehandlimh
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med å reise i kvinnebehandling? Da må du riktignok ut av Rogaland vil jeg tro.

Arken i Oslo er veldig bra!!!
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan jeg spørre hvilken poliklinikk/DPS du går på? Spør selv da jeg sliter med dårlig hjelp/oppfølgning i DPS ved Stavangerområdet også
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Ville starta med poliklinisk behandling via bup, m henvisning fra fastlege, og deretter evt henvisning til døgnbehandlimh
Vis hele sitatet...
Jeg har gått til både BUP og DPS i flere år. Ble kastet ut når rusmisbruket ble oppdaget, og har gått til RUPO (poliklinikk for rus og psykiske lidelser) siden da. Ruskonsulent har jeg også, og jeg har tatt imot ulike polikliniske tilbud vi har her i byen. Har prøvd alt jeg kunne for å unngå innleggelse, men.. Nå i den siste tiden har jeg blitt bombandert av bekymringsmeldinger fra behandler og ruskonsulent - de vil virkelig ha meg inn i behandling.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ser ikke ut som om at de har avdeling i Rogaland?
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med å reise i kvinnebehandling? Da må du riktignok ut av Rogaland vil jeg tro.

Arken i Oslo er veldig bra!!!
Vis hele sitatet...
Det er viktig for meg å være nære hjemme slik at jeg kan få besøk/dra på perm så ofte som mulig. Det er ikke slik at jeg ikke kan være rundt menn, og det er sikkert god trening å bli komfortabel rundt de, jeg hadde bare ikke følt meg veldig trygg som eneste unge jenta på avdelingen. Føler ikke behandleren min har så mye peiling på de ulike stedene heller, så det er viktig for meg å høre andres erfaringer.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan jeg spørre hvilken poliklinikk/DPS du går på? Spør selv da jeg sliter med dårlig hjelp/oppfølgning i DPS ved Stavangerområdet også
Vis hele sitatet...
Jeg går på RUPO, som tilhører SUS. Jeg gikk på DPS tidligere og trivdes godt, men de har ikke kompetanse på rusmisbruk, så når de innså hvor omfattende misbruket mitt var, ble jeg "kastet ut".

Jeg har også en kontakt på Mo-ung som hjelper meg med litt diverse. Ruskonsulent også.
Unnskyld om jeg blander meg inn i tråden din TS, men er det noen som har kjennskap til Vitalis Helse i Kragerø? Siden jeg har en dissosiativ lidelse som da er en kompleks traumelidelse så var dette en av veldig få steder som tilbyr behandling for denne diagnosen som tar det gjennom døgninnleggelse.
Sist endret av tasmus82; 2. juni 2022 kl. 03:55. Grunn: la til mer
Gauselskogen på Gausel i Stavanger!!! Men det er sjeldent jenter der og lang venteliste men sinnsykt bra plass
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Unnskyld om jeg blander meg inn i tråden din TS, men er det noen som har kjennskap til Vitalis Helse i Kragerø? Siden jeg har en dissosiativ lidelse som da er en kompleks traumelidelse så var dette en av veldig få steder som tilbyr behandling for denne diagnosen som tar det gjennom døgninnleggelse.
Vis hele sitatet...
Hadde laget en egen tråd på det. Kanskje du får bedre svar da
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Hadde laget en egen tråd på det. Kanskje du får bedre svar da
Vis hele sitatet...
Jeg får gjøre det. Er bare noe skremmende med å ha ansvaret for å følge opp en helt egen tråd.