Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 9137
Ja, du leste rett;
http://thelettervsixtim.es/images/vgif_simple.gif

VVVVVV (the letter V six times) er et throwback platformspill der du spiller som karakteren Captain Veridian. Romskipet ditt krasjer, og alle evakueres igjennom en teleportør. Det som er kjipt er at alle på skipet ditt evakueres til forskjellige plasser, og du er nå einsam i midten av ingensteds, rettere sagt dimensjon VVVVVV. Du må finne dine skipskamerater, samt finne ut hva som forårsaket kollisjonen. Så ut bærer det, på jakt etter Violet, Vitellary, Vermillion, Verdigris, og Victoria.

Noe av det som gir spillet sin sjarm er den grafiske stilen. Spillet åpner ganske enkelt med en C64 loadscreen, og det setter vel egentlig standarden.

Den andre tingen som definerer spillet, er at i motsetning til tradisjonelle platformspill, så kan du ikke hoppe. Jess, du leste rett igjen, ingen hopping. Noe annet som kanskje kan virke sprøtt, er at det ikke er noen unlockables, i alle fall ikke i den tradisjonelle betydningen av ordet. Det eneste som forhindrer deg i å klare et område er dine egne ferdigheter, ikke noe "her må du ha rocketlauncher, og her må du ha granater". Alt er tilgjenglig, og i god oldskool-stil kommer det hele med et kart som ofte sett i Metroid (og i nyere tid Shadow Complex)

Dette høres kanskje litt rart ut, men det er en evne Veridian faktisk har, og det er å snu tyngdekraften på hodet. Opp blir til ned, og du faller stadig feil vei i dette spillet. Etter hvert som utfordringene blir vanskeligere, er det både stålnerver, stålkontroll og samtidig en hel haug med gode gamle prøv-og-feil-teknikker som kommer til å få deg igjennom samtlige, vel, umulige platformsekvenser. Du respawner med en gang du dør ved siste checkpoint, og de er raust spredt absolutt overalt (og du kommer til å trenge de).

Soundtracket virker også herlig kjent, produsert av En Eller Annen Svenske (tm) som tydeligvis kan lage chiptunes. Hvert av de små rommene du er i har navn, og navnene vises på bunnen av skjermen. Det er som regel småsarkastiske hint eller referansiell humor, og noen ganger kan de hjelpe deg å klare oppgavene. For eksempel er rommet "free your mind" tilsynelatende enkelt, mens det etter er klin umulig. Om du derimot bare holder høyre fra og med starten på plattformsekvensen, spretter du i mellom hindre elegant, og lander "trygt" på andre siden.

Jeg tror jeg har skrevet nok, og om du føler for å sjekke det ut så ligger det en flashdemo på Kongregate, og den er i alle fall verdt å sjekke ut. Ting som ikke er i demoen er autoscrollende sekvenser der du virkelig får det travelt, og en del annet snadder som rett og slett er helt bananas.

Jeg gir spillet karakter (fem! det er nesten en hel sixpack), dog foreslår jeg at du holder deg unna pilsen og holdet tunga jævlig rett i munnen når du kommer på de senere banene. Jeg døde 800 ganger på rett under to timer før jeg kom meg i mål.

Anbefalles på det sterkeste!
Sist endret av nso; 17. januar 2010 kl. 12:30.
jamen yolo da.
barstuck's Avatar
Takker for anbefalingen og stiller meg helhjertet bak den. Sitter nå riktignok kun med demoen, men hoi, så kjekt!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Og siden dagbladet nok en gang kommer med en liten perle kan jeg anbefale Flood the Chamber.
Spillet er gratis og kan lastes ned fra http://gamejolt.com/freeware/games/p...-chamber/1419/

DBs sak: http://www.dagbladet.no/spill/blogg/...oodthechamber/
Det var ekstremt kjekt ^^
Må ærlig si at spillet var helt forkastelig dårlig! Det finnes jo mangfoldige spill, som er helt like, bare mye bedre gjennomført!
Hvilket spill sikter du til? VVVVVV eller Flood the Chamber?
Kom gjerne med eksempler på lignende spill som du mener er bedre gjennomført...
Tøft spill. Takk for tipset!
VVVVVV sikter jeg til. Spillte det et kvarter elns? Hvor var utfordringen? Riktignok spillte jeg bare demoen, men tviler på at fullversjonen kan gi noe mer.. Synes bare at det samme gikk om og om igjen.. Og nei, Mith, jeg gidder ikke se gjennom 1001 spill etter lignende spill...
o shit waddup
Trådstarter
Sitat av Dvergen Vis innlegg
VVVVVV sikter jeg til. Spillte det et kvarter elns? Hvor var utfordringen? Riktignok spillte jeg bare demoen, men tviler på at fullversjonen kan gi noe mer.. Synes bare at det samme gikk om og om igjen.. Og nei, Mith, jeg gidder ikke se gjennom 1001 spill etter lignende spill...
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke synes det er utfordrende så kan du ikke ha kommet særlig langt, men om du ikke likte det så er det jo greit det

For min del er det estetikken og musikken som gjør det, samtidig som at time trials kan være veldig gøy, og det å lære seg en level så man kan løpe igjennom hele uten å dø én gang er veldig tilfredsstillende.
Og du vil heller ikke finne ett like godt spill på noen flashspill-side. Det tok meg rett i underkant av to timer og 6-700 liv å runde vvvvvv og det hadde jeg aldri orket med ett flash spill. I etterkant så har du alle discene du skal finne og timetrails. Det er også veldig kult hvordan de har delt opp romskipet, verden rundt og selve levlene. De forskjellige temaene hver enkelt level tar for seg, musikken, teksturer og fargebruken er genial, selv om kanskje deler av spillet er litt for lett.
Og du ulldott har vært med å mekke dette?
o shit waddup
Trådstarter
Nei, det har jeg ikke. Jeg bare likte spillet veldig godt og trodde det ville falle i smak her på forumet. Hadde nok aldri postet en "anmeldelse" av et spill jeg hadde lagd selv.
Sist endret av ulldott; 8. februar 2010 kl. 14:18.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
er ikke spillet ferdig utviklet enda? har runnet det et par ganger nå, og når jeg blir ferdig, så står det at det mangler den siste lvl eller noe sånt. ( mangler 1 eller 2 av de folka du skal finne igjen ) skulle gjerne hatt slutten, for har en følelse av at det kanskje er enda vanskeligere, noe jeg ville likt

har også søkt ned det andre spillet fra samme fyr som laget vvvvvv, heter "Don't look back". Har ikke spilt gjenom det, men virker lovende : D
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg får vel bumpe litt. Prøvde spillet nå, brukte omtrent en halvtime på de to første levlene, med en dopause mellom.

Genialt konstruert spill. Må kanskje vurdere å skaffe meg fullversjonen. Jævlig fengende chiptunes også.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Kanonbra, fenget iallefall meg. Digg å komme over sånne enmannsprosjekter som faktisk er fantastisk bra i all sin enkelhet.
▼ ... over et år senere ... ▼
For dere som enda ikke har fått tak i dette spillet enda, kan du nå kjøpe dette spillet i en pakke med 5 andre spill og BETALE HVA DU VIL!

Spillene støtter windows + mac + linux og DRM-fritt
Tilbudet varer i 11 dager og 6 timer til.

Hjemmeside: http://www.humblebundle.com/
Promoteringsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=E4c6PWtE9mI
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Siden forrige aktivitet i denne tråden har det blitt lagt til nye utfordrende nivåer i spillet, som du kan få kjøpt her.
$4.99 for timesvis med underholdning, samt svært diggbare lydspor i bakgrunnen gjennom alle nivåene. Gotta love it!
Sist endret av Tawon; 15. juni 2012 kl. 23:10.
VVVVVV er dødskult. Musikken er også fantastisk. Hvis jeg husker rett så er det vel Arachno han kaller seg? Har fortsatt en del .xm filer (fast tracker) på pc'n
Sitat av Diztar Vis innlegg
Hvis jeg husker rett så er det vel Arachno han kaller seg?
Vis hele sitatet...
Souleye. Her kan man kjøpe den offisielle lydspor-CD-en, enten i fysisk form eller i MP3-/FLAC-format.
Sist endret av Tawon; 17. juni 2012 kl. 07:18.
Å jeg var sikker på det var Arachno. Takk for linken. Blir nok et kjøp!
eller bare finne ham på spotify

Albumet heter : PPPPPP og han kaller seg Souleye = http://open.spotify.com/album/6I32F29dUZtcfcUomCMoLr
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Mange eldre arcade spill. Pac man, mario, osv.
Her er en 100% gjennomføring av spillet på under 20 minutter uten savestates eller pauser.

Linky

Spillet er meget utfordrende, og er virkelig å anbefale.
▼ ... flere år senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew