Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 7424
Har lest en del at politiet ikke veldig sjeldent bruker en "falsk" narkotikahund kun for å få fram reaksjon fra de politiet tror kan være interessante for dem. Så det er med i beregningen her.

Hvor vanskelig er det egentlig å gjemme unna dop fra politiet under en razzia? Har en flaske med steriliserende alkohol stående. Vil det å pakke inn sakene i en ziplock pose, wipe den clean med alkohol, gjenta prosessen et par ganger med pose og alkohol, putte det i en pose med noe vanlig (kjøtt etc) og oppbevare i fryser? Vil ikke tro politiet sjekker i fryseren og overalt hvis ikke hunden markerer noe sted?

Er det mulig å få en liten razzia-tråd her med litt tips og erfaringer?
De raserer, endevender og sjekker overalt om de vil. Grav det ned ute.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Politiet fant amf i fryseren min.. Lå inni en pakke med pølser!

Så har jeg også sett i de razziaene jeg har vert med på, at de ofte sjekker fryseren.

Grav det ned ute som nevnt her, eller gjem det i skogen et sted.

Jeg har også vert med på at politiet sjekket et skap i en reol, politimannen tok opp en pose med 5-10g amf i hånda..For så å legge den ned igjen å gå videre.

Det kan skje om han ikke er ordentlig konsentrert på det han holder på med, fks om du prater mye til personen for å avlede.
Sist endret av ranman22; 25. mai 2016 kl. 12:13.
Jeg har hørt at mange narkohunder har problemer med å kommunisere til eieren når det gjelder ting som er plassert i høyden, i taklampa elns. Hunden vill selvfølgelig lukte det, men vil ikke være tilstrekkelig trent opp til å fortelle nøyaktig hvor det er gjemt.

Om det er 100% sannhet i det vet jeg ikke helt.
Sist endret av Juicekongen; 25. mai 2016 kl. 14:23.
Det her er veldig situasjonsbetinget. Spørs veldig på hvor lyst politiet har til å ta deg, og det har ekstremt mye å si på hvor flink hunden er. Er det politifolk som virkelig vil ta deg, og de har en topptrent bikkje kan du se deg fornøyd med at de finner mer enn du ante du hadde. Er de ikke så interressert og har ei dårlig bikkje kan du legge det oppå skapet ditt, og det er ikke sikkert de finner det.
I høyden. Spotlights i taket og du har mye tomrom der for eksempel. Vet ikke men regner med bikkjene har vanskeligheter for å markere og regner ikke med politi ksn begynne å demontere tak og vegger ut av det blå osv... ellers er det lurt å ha det ute, et sted "hvem som helst" kunne putta det

Er ikke ofte det blir brukt bikkje etter min erfaring. Når jeg satt i varetekt pga grov narkotikaovertredelse var det kun 3 stk som endevendte huset uten bikkje
Sist endret av Brightbull; 25. mai 2016 kl. 22:15.
Leter de bare på ditt eget rom eller hele huset?
^ Hele huset, merkelig hvis de ga seg etter gutterommet. Det spørs vel litt hva de leter etter og om du bor alene eller med foreldre.
Jeg bor hjemme og de leitet kun på mitt rom.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Jeg har hørt at mange narkohunder har problemer med å kommunisere til eieren når det gjelder ting som er plassert i høyden, i taklampa elns. Hunden vill selvfølgelig lukte det, men vil ikke være tilstrekkelig trent opp til å fortelle nøyaktig hvor det er gjemt.

Om det er 100% sannhet i det vet jeg ikke helt.
Vis hele sitatet...
Selvom hunden ikke markerer nøyaktig så ser føreren det på hunden. Om hunden oppdager det og har "lyst" til å markere vel og merke. De vet godt hva de skal se etter.
Sitat av Grisedigg Vis innlegg
Leter de bare på ditt eget rom eller hele huset?
Vis hele sitatet...
playboyboler8 De raserer, endevender og sjekker overalt om de vil. Grav det ned ute.


Brightbul
Jeg bor hjemme og de leitet kun på mitt rom.


Hvordan en rassia gjennomføres er ganske forskjellig mtp. omfang, mengde, tilgjengelige ressurser etc. Har vært vitne til to vidt forskjellige rassiaer som i bunn og grunn hadde samme grobunn for nevnte situasjon.
I begge tilfeller var det snakk om litt uforsiktighet der de to vedkommende ble tatt med små kvantum gatelangs, som igjen resulterte i de to rassiaene.

Person A stod målløs igjen der flere politifolk inkludert en hund rotet seg systematisk igjennom bolig og tilhørende garasje - fant kun brukerutstyr..

Person B spratt av glede der han urolig akkurat hadde vært vitne til tidenes "rassia". Her møtte politiet mannsterke opp med to personer! Rassiaen var vel gjennomført ila 15 min der kun overfladiske ting ble sjekket.

Så utifra mine egne erfaringer samt løpehistorier her på fora og generelt er det vanskelig å si eksakt hva som skjer under en rassia hos deg! Men en ting som er sikkert er at man ikke skal undervurdere politiet

Btw; Hvordan sitere flere setninger i en og samme post som flere elsker å gjøre? Gjerne hjelp meg litt på veien! PM da!
Sist endret av $pliffeN; 27. mai 2016 kl. 15:50.
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Har lest en del at politiet ikke veldig sjeldent bruker en "falsk" narkotikahund kun for å få fram reaksjon fra de politiet tror kan være interessante for dem. Så det er med i beregningen her.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle de bruke en "falsk" hund når de har nok av vanlige nark-hunder tilgjengelig?
Hvorfor tror du de har nok nark hunder tilgjengelig? Tenker du kun på storbyer når du tror de har det?

Er du politi selv, eller bare ute etter å kverulere?
Sist endret av BrewGrow; 29. mai 2016 kl. 02:58.
Hva trudde dua
Tulipanrev's Avatar
4 3
Gi det til en kompis du stoler på, hvis du er i en situasjon der hvor politiet har fått fiska opp navnet ditt og det er en liten sjanse for at de kommer innom på kaffebesøk.
Hva om man legger ut lovlige stoffer, f.eks. piller du har resept på på mange forskjellige steder, slik at funnene blir uendelige for politiet, men at du kan vise til resepten for alle funn? Kanskje de skjønner at det blir en for stor oppgave?
Sitat av Tulipanrev Vis innlegg
Gi det til en kompis du stoler på, hvis du er i en situasjon der hvor politiet har fått fiska opp navnet ditt og det er en liten sjanse for at de kommer innom på kaffebesøk.
Vis hele sitatet...
Hadde aldri gått med på noe sånt, selv hvor god kompis personen som spurte meg hadde vært. Om man vet at politiet er på vei i skrivende stund, kunne jeg latt noe sånt gå for en gangs skyld.

For det første virker det som ren utnytting av en situasjon vedkommende bør kunne håndtere selv uten å blande inn andre personer, og for det andre kan den andre personen selv få razzia (uventet) og få alle konsekvensene i egne hender. Konsekvenser en annen viss person egentlig skulle hatt.

Da kan man like så godt grave ned stashet i hagen.

Når det gjelder resten av svarene, stemmer mesteparten. Jeg har selv vært med og trent slike hunder, da narko-hunder spesifikt. Å pakke stoffet inn i noe annet for å skjerme lukten hjelper lite. Hundene har evnen til å skille lukftene fra hverandre. Når en hund lukter på spaghetti, lukter den gjerne både tomatsausen, kjøttboller, alle e-stoffene og det som er.
Distrahering av hunden og å plassere stoffet i høyden er nok det beste. Lukt av andre dyr og lyder kan distrahere hunden, selv når den er på jobb. Ved å gjemme stoffet i høyden, kan (som sagt tidligere) dette gjøre det vanskelig for hunden å markere.

Sitat av Brightbull Vis innlegg
I høyden. Spotlights i taket og du har mye tomrom der for eksempel.
Vis hele sitatet...
Å gjemme det i høyden er nok lurt ja, men jeg ville vært forsiktig med spotlights. Med mindre du ikke bruker de, vil varme fra spotlights øke lukten av stoff (noe som er uønsket). Jeg vil også tro at et kjøligere rom er å foretrekke av denne grunnen.

Ventilasjon og lufting kan også ha en del negative effekter. Bevegelse av luft i rommet kan føre til at partiklene sprer seg mye, noe som øker sjansen for sporing.

Sitat av Pope Vis innlegg
Hva om man legger ut lovlige stoffer, f.eks. piller du har resept på på mange forskjellige steder, slik at funnene blir uendelige for politiet, men at du kan vise til resepten for alle funn? Kanskje de skjønner at det blir en for stor oppgave?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det vil hjelpe deg så mye. De river nok bare med seg det som er interessant og lager en oppsummering til slutt. De begynner nok ikke å løpe til deg og spørre om resept hver gang de finner noe nytt.
Sist endret av Lacertosus; 29. mai 2016 kl. 19:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
enkelt og greit så kan du ikke gjemme stoff fra hund. Men du kan distrahere hunden. en som jeg satt inne med hadde tatt en håndduk på en tispe med løpetid,(du vet hvor) så tok han den hånduken og smurte i felles arealet og inne på flere celler. politi hunden fant ingenting. dette har jeg fortalt til en annen kompis. jeg ble sjøl stoppet i finnland med min hund som hadde løpetid, jeg hadde 5g fart i døra på førersiden, det ble ikke funnet