Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 8652
I disse dager har det vært en del fjas fra media om Bieber.
Spesielt i dag, hvor billettsalget til hans konsert den 17.04.13 i Norge, ble utsolgt.

Mange klager over Billettservice og mange foreldre får en dårlig dag/uke/liv på grunn av sine søte, små, illsinte, hormonbomber som ikke fikk billett for å se sin sektleder.

Etter å ha flirt litt av sinna mødre i VGs kommentarfelt, kom jeg over denne posten:

Jeg fikk kjøpt 24 billetter. Det gjelder bare å ha litt datakunnskap og kjøre noen automatiske skript fra flere maskiner, da klarer man det ganske lett. Det nytter ikke å sitte og logge seg på manuelt. De som kjører dette i enda større målestokk enn meg har nok fått tak i hundrevis av billetter. Når jeg får billettene i posten skal jeg legge de rett ut på finn.no for det dobbelte. Letttjente penger dette her. Og dere desperate missfornøye dumme tenåringsjenter har fortsatt muligheten til å komme dere på konsert. Det er bare å bla opp penga.
Vis hele sitatet...
Ellers særdeles uberørt av guttungen med lugg og hans tween-sekt, ble jeg provosert av denne eldre mannens innlegg.

Jeg skal ikke nekte for at det hadde vært morsomt å skaffe seg en eller to billetter, for å så videreselge dem til noen kids man kjenner med litt profitt. Men å "lure" seg til 24 billetter og så slenge dette i tryne på dem, syntes jeg var stygt.

Jeg satte meg i deres sko og tenkte om dette var en artist/band som jeg måtte se (øh..La oss si Jimi Hendrix, Elvis, Ramones, The Clash og Rolling Stones hadde en heldagskonsert) ville jeg og raget over at noen gjorde dette, og koset seg med tanken om at han nettopp hadde ødelagt for meg.

Er det greit å benytte sine "datakunnskaper" til slikt?
Og hvordan rettferdiggjør man å svindle et barn på 13 som kanskje har kjørt avisa i et år for å tjene penger til denne konserten?
Livet er ikke alltid rettferdig, vi lever vi en verden hvor enkelte mennesker vil ha mer enn andre slik er det bare.
Sliter med og forstå hvor alle disse barna får penger til billettene i det hele tatt.

Men nei, det er ikke greit, det er rett og slett bare dårlig gjort.
Random jente på Facebook

Fikk faen ikke billett til Justin Bieber konserten.. Noen som selger DC eller GC? Gi beskjed! Betaler 5000 kr for en billett.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke lov å selge billetter til dobbelte på finn?

Svartebørs.

Hvorfor vil jenter se på Justin Bieber?

Fordi han er kjekk, alt er mulig og jentene er kåte.
Hadde han bare kasta de 24 bilettene i dass...
hasjtagg
Lily Bowen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Hadde han bare kasta de 24 bilettene i dass...
Vis hele sitatet...
Men hvorfor er dette kult? Se bort i fra at Bieber er en snørrunge og fansen hans er kloner. Hvorfor får du glede av at de blir lei seg?
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Men hvorfor er dette kult? Se bort i fra at Bieber er en snørrunge og fansen hans er kloner. Hvorfor får du glede av at de blir lei seg?
Vis hele sitatet...
Kom ikke her og si at reaksjonene på f.eks en youtube video der en fyr ødelegger 24 billetter til en JB-konsert ikke hadde vert hysteriskt
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg

Er det greit å benytte sine "datakunnskaper" til slikt?
Vis hele sitatet...
I følge norsk lov, nei.
Om billettene skal videreselges så skal de ikke selges med overskudd.

Rent personlig har jeg ingen meninger om saken, dog forstår jeg begge parter som er involvert; noen vil tjene penger og noen bil se Bieber.
Norsk lov har da ingen regler mot andre ting enn piratkopiering når det gjelder data?
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Hadde han bare kasta de 24 bilettene i dass...
Vis hele sitatet...
Aner vi en liten dose sjalusi her?
Altså, skjønner ikkje helt hvorfor alle hetser han så, han er ung og temmelig flink til og synge i forhold til mange andre artister nå til dags.

Hører dog. ikkje på musikken hans for det er ikkje helt min type musikk..
Han er jo dritkjekk! Verdens fineste! Heldigvis fikk jeg tak i billett <3
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Norsk lov har da ingen regler mot andre ting enn piratkopiering når det gjelder data?
Vis hele sitatet...
Har ingenting med data å gjøre, men svartebørsloven.

Det er ikke lov å selge billetter til en høyere pris enn hva den første gang ble solgt til. Og de fleste annonsesteder jobber for å hindre svartebørssalg og vil slette annonser og utestenge brukere som åpenbart forsøker seg på dette.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Norsk lov har da ingen regler mot andre ting enn piratkopiering når det gjelder data?
Vis hele sitatet...
Jo, det er plenty av norske lover som omhandler data.
Kjenner sønnen til dama som arrangerer hele skiten, og hun hadde vistnok fått over 1000 e-poster fra sure tenåringsjenter som krevde å få billetter
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Aner vi en liten dose sjalusi her?
Altså, skjønner ikkje helt hvorfor alle hetser han så, han er ung og temmelig flink til og synge i forhold til mange andre artister nå til dags.

Hører dog. ikkje på musikken hans for det er ikkje helt min type musikk..
Vis hele sitatet...
Mener ikke at han ikke er flink til å synge, men det er vell en grunn til at 99% av fansen er 14 år gamle jenter?

Er vel noe med at folk følger det som er inn, men ingen vet hva som er inn, de bare får det fra mtv som får musikken sin fra de store musikk selskapene og de er bare intereserte i å tjene mest mulig penger ikke og lage best mulig musikk.
Man trenger et stort selskap til å backe deg om du vil noe sted med musikken. Men når du har et sånt selskap bak deg så kommer de til å styre mye av hvordan musikken din skal være så den "appelerer" til et større publikum. Jeg mener at musikk er best når artisten/ene lager musikken akkurat sånn som de vil at den skal høres ut. så kan folk heller finde artister som lager musikk som appelerer til dem.
Mener ikke dette om absolutt alt, men mye av det.
Sist endret av Kladdebok; 12. juli 2012 kl. 14:26.
Synes helt ærlig dette er hysterisk morsomt. Så klart var ikke den kommentaren særlig kul og det han gjør er ganske umoralsk, men det er JB fans det er snakk om her.
Ble ganske lei av all mobbingen ganske fort. Men når han kommer til oslo (ikke quote meg for å skrive *hun, det var morsomt en gang for 3 år siden), og jeg ikke rekker alt jeg skulle der fordi Bibber tilfeldigvis var innom eller hva det var, da blir jeg forbanna. Ikke morderisk forbanna, men nok til å mislike dusten.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Aner vi en liten dose sjalusi her?
Altså, skjønner ikkje helt hvorfor alle hetser han så, han er ung og temmelig flink til og synge i forhold til mange andre artister nå til dags.

Hører dog. ikkje på musikken hans for det er ikkje helt min type musikk..
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke så mange er sjalu på Bieber, som er det faste argumentet til folk som liker han. Jeg personlig synes han virker som en ok kar, med DRITTMUSIKK! .. og jeg hater at drittmusikken blir et fenomen og at det skaper hysteri. Jeg hater dermed musikken og fansen hans. Ikke han.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Off Topic: Skjønner ikke at norges befolkning( en del av den hvertfall) skal bry seg så mye med dette. Voksne mennesker som kritiserer en tenåring fordi han lager/ framfører musikk som ikke fenger dem, også er han så frekk å tjene penger på det i tillegg. Makan til fyr.

Ler like godt hver gang det diskuteres på VG mellom fansen og haterne, aka ungpiker mot selverklærte voksne mennesker. Hadde det ikke vært for profilbilder og navn så hadde jeg nok jaggu hatt problemer med å skille hvem som tilhører hvilken generasjon. Dere bidrar jo alle sammen til å holde hysteriet i hevd, ser dere ikke det?

On Topic: Virket bare unødvendig. Menn som plager småjenter, tøøøøft. Sånn ellers så har ikke han der Bieber fyrn gjort meg noe og musikk kan man slå av, jeg hverken må el vil høre.
> implying
sqrt's Avatar
Dette er da ikke svindel. Han utnytter et marked. Han eksisterer fordi folk er villige til å betale betydelige summer for en begrenset vare de ikke kan tilegne seg andre steder, og han ønsker å profittere på dette. Kunden vet hva ha han får og er villig til å betale en avtalt sum for dette, og etter transaksjonen er gjennomført, får personen (antagelig?) hva han betalte for. Kanskje kunden kunne ha kjøpt varen for utsalgspris dersom denne opportunisten ikke var tilstede, kanskje noen andre hadde kjøpt den - men svindel er det ikke.

Det er ikke alltid verken de som ønsker eller fortjener noe mest som får det, men oftest de som er villige og har muligheten til å betale den høyeste summen for det. Langt ifra perfekt - og vi har enkelte lover for å til en viss grad motvirke dette - men verden er ikke perfekt.

Jeg sier ikke dette verken for å rettferdiggjøre eller forsvare det, da det ikke gjør det verken mer eller mindre lovlig eller shady, men å skrive "svindle et barn på 13" får det til å høres ut som han roper "se der!" og napper billetten ut av hånda på trettenåringen. Noe som da ikke er tilfellet, og setter et litt skeivt bilde som utgangspunkt for diskusjonen.
Synes ikke noe vondt om Bieber,han danser,synger og er glad.
er verre med det gangster-oppgulpet som kringkastes rundt om.
hysteri blandt tenåringsjenter har det nå alltid vært,fra a1 til backstreet boys, det må da være kjekt at de koser seg med noe,greier ikke helt å forstå hva som er problem.
Sist endret av Cosmos; 12. juli 2012 kl. 15:45.
hasjtagg
Lily Bowen's Avatar
Trådstarter
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Synes helt ærlig dette er hysterisk morsomt. Så klart var ikke den kommentaren særlig kul og det han gjør er ganske umoralsk, men det er JB fans det er snakk om her.
Vis hele sitatet...
Men hva pokker har det å si om det er JB fans eller AC/DC fans? Tenk om en sabla script kiddie, som blaster Skrillex ut av de billige øreproppene sine, kjøpte 24 AC/DC-billetter og deretter veivet dem i trynet på fans?
Jeg er ikke ute etter en diskusjon om JB eller fansen hans. Jeg har ikke så mye til overs for noen av dem. Men det er snakk om prinsippet her. Og hvorvidt dette er lovlig.

Sitat av sqrt Vis innlegg
men å skrive "svindle et barn på 13" får det til å høres ut som han roper "se der!" og napper billetten ut av hånda på trettenåringen. Noe som da ikke er tilfellet, og setter et litt skeivt bilde som utgangspunkt for diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Jo men er det ikke nettopp det han gjør ved å tilegne seg billetter på den metoden?
Sist endret av Lily Bowen; 12. juli 2012 kl. 15:54.
Sitat av sqrt Vis innlegg
Dette er da ikke svindel. Han utnytter et marked
Vis hele sitatet...
Har du tenkt på at det er ulovlig å selge billettene til høyere pris enn innkjøpspris?
> implying
sqrt's Avatar
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Jo men er det ikke nettopp det han gjør ved å tilegne seg billetter på den metoden?
Vis hele sitatet...
Nå var eksemplet mitt fryktelig dårlig for å understreke poenget mitt. Jeg skulle fram til at det ikke er noe bedrageri involvert, og kunden vet hva han får og er villig til å betale for det.


Sitat av KultNick Vis innlegg
Har du tenkt på at det er ulovlig å selge billettene til høyere pris enn innkjøpspris?
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt ikke svindel, og som jeg skrev i innlegget du siterte, skulle ikke fram til hvorvidt det var lovlig eller ikke.
Vedkommende kan nok få seg en veldig hard smekk over fingrene om han skulle bli oppdaget. Å selge billetter til heaps more penger er det folk som har gjort før, desverre var det ikke like lønnsomt når det kom ei saftig bot fra Billetservice.

Hele oppstyret rundt JB-konserten er uphypa som faen, da du har to-tre parter som er så jævla irriterte på hverandre. Og det plager meg, for det er bare en jævla artist som skal holde en konsert. Artisten selv har jeg i mindre grad noe imot, men fansen ("beliebers") irriterer meg noe så jævlig at det nesten ikke finens ord for det. Når det står på liv og død om en konsert, og at de nesten dreper en person hvis han kommer med slengbemerkninger mot JB, så begynner jeg å lure på hvilken sykdom de har...

Samtidig er det dette som gjør det så ekstremt artigt for folk å terge "beliebers", fordi de reagerer på en sånn måte at begge parter hisser opp hverandre.

Det er greit at fjortisser skal få hyle og være mad about en artist, men når de trasher Oslo slik de gjorde i mai, og når de whiner så ekstremt mye om JB hele tiden så har det gått alt for langt.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Har du tenkt på at det er ulovlig å selge billettene til høyere pris enn innkjøpspris?
Vis hele sitatet...
Jeg ble litt nyskjerrig på dette, for har aldri tenkt over det før, men er det ulovig for meg å kjøpe f.eks en laptop også selge den med profitt? Og hvis ja, hva er lov å selge å hva er ikkje lov å selge med profitt?

Men hvis man ser på finn.no, så ligger det ute en god del billetter. http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...=Justin+Bieber
Billetter er ulovlig å selge til overpris for å forhindre svartebørsaktivitet.

Så de billettene der må selges til påskrevet beløp, eller så har de ikke lov til å selge de.
Jeg fikk kjøpt i går via RIMI online (ikke til meg), og en venninne av meg har fått 5 diamond circle billetter via en bekjent som jobber i billettservice, haha.
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
I disse dager har det vært en del fjas fra media om Bieber.
Spesielt i dag, hvor billettsalget til hans konsert den 17.04.13 i Norge, ble utsolgt.

Mange klager over Billettservice og mange foreldre får en dårlig dag/uke/liv på grunn av sine søte, små, illsinte, hormonbomber som ikke fikk billett for å se sin sektleder.

Etter å ha flirt litt av sinna mødre i VGs kommentarfelt, kom jeg over denne posten:



Ellers særdeles uberørt av guttungen med lugg og hans tween-sekt, ble jeg provosert av denne eldre mannens innlegg.

Jeg skal ikke nekte for at det hadde vært morsomt å skaffe seg en eller to billetter, for å så videreselge dem til noen kids man kjenner med litt profitt. Men å "lure" seg til 24 billetter og så slenge dette i tryne på dem, syntes jeg var stygt.

Jeg satte meg i deres sko og tenkte om dette var en artist/band som jeg måtte se (øh..La oss si Jimi Hendrix, Elvis, Ramones, The Clash og Rolling Stones hadde en heldagskonsert) ville jeg og raget over at noen gjorde dette, og koset seg med tanken om at han nettopp hadde ødelagt for meg.

Er det greit å benytte sine "datakunnskaper" til slikt?
Og hvordan rettferdiggjør man å svindle et barn på 13 som kanskje har kjørt avisa i et år for å tjene penger til denne konserten?
Vis hele sitatet...
Hva vil du egentlig med tråden? Selvsagt er det greit å benytte datakunnskapene sine til slikt. Spiller vel strengt tatt ingen rolle om du eller noen andre reagerer på dette. Dette er helt i orden!
Når alt i dag handler om penger, hvorfor ikke?
Han som skaffet seg de 24 billettene var jo bare lur. Nå kommer han til å tjene godt på en liten tjeneste. Ser også at han ikke trenger å være så eplekjekk.
hasjtagg
Lily Bowen's Avatar
Trådstarter
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Hva vil du egentlig med tråden?
Vis hele sitatet...
Tråden er plassert innenfor "samfunn, etikk og politikk". Temaet jeg ønsker å diskutere, går under samfunn og etikk.
Om det i første omgang er lovlig å snike seg rundt den normale billettkøen.
Deretter hvorvidt dette grenser til moralsk forfall og latterlig grad kynisme.
Det kan også være et spørsmål om hvorfor folk synes dette er morsomt og skulle ønske det ble laget en video av at man ødela disse billettene.


Sitat av zhpongl Vis innlegg
Selvsagt er det greit å benytte datakunnskapene sine til slikt. Spiller vel strengt tatt ingen rolle om du eller noen andre reagerer på dette. Dette er helt i orden! Når alt i dag handler om penger, hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Det er kanskje noe som er selvsagt i din verden. Men for min del synes jeg dette er svært stygt og skremmende. Og heller mot en samfunnsutvikling jeg synes er destruktiv og kvalm.
> implying
sqrt's Avatar
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Hva vil du egentlig med tråden? Selvsagt er det greit å benytte datakunnskapene sine til slikt.
Vis hele sitatet...
Han ville sikkert se en diskusjon rundt hvorvidt det faktisk er greit eller ikke å kjøpe opp et stort antall billetter med eneste intensjon om å selge de videre for en stor profitt, i dette tilfellet til en gruppe som i stor grad består av tenåringsjenter (-gutter? Vet ærlig talt fint lite om hvem som faktisk er målgruppen til Bieber, eller hvem fanbasen hans består av).

Spiller vel strengt tatt ingen rolle om du eller noen andre reagerer på dette. Dette er helt i orden!
Vis hele sitatet...
Norsk lovverk er uenig med deg.
Sist endret av sqrt; 12. juli 2012 kl. 18:52.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jepp, er fanbasen hans jeg har et problem med - ikke fyren selv.
Når det er sagt, blir jeg rik en gang så skal jeg kjøpe alle billetene til en justin bieber konsert så brenne dem opp - derav kommer ingen.
Vis hele sitatet...


Tror det hadde vært noen smårips da som hadde blitt lei seg, hvis det hadde skjedd. Men for min del, så hadde det ikke gjort noe :P

Hadde de fleste artister den dag idag kunne synge live, så hadde det heller ikke vært noe problem.
Det er mange som sier det at justin bieber, kan ikke synge live.

De har som regel bare singback.
Egyptisk Tempelkatt
Syns hele hysteriet er latterlig og at hormonbombene går av alt for lett..
Nå er jeg av typen som ignorerer fyren så godt som men jeg har en lillesøster på 16 som gjerne ville dratt på konsert med han, uten verken overflod av penger eller å være bortskjemt (noe vi ikke er..)
er det nærmere umulig for henne å få sett typen live. Hadde det vært hvilken som helst annen artist er jeg ganske sikker på at hun hadde fått sett han/hun..

Heldigvis er hun ikke av den hysteriske typen så hun holder fred, men vet hun har lyst å dra. Så om noen freaks har en billett lovte jeg hun å spørre etter en, selvom sjansen er minimal og det ikke er så bra for freak-ryktet mitt, Hehe
Sist endret av AdonInformation; 12. juli 2012 kl. 19:18.
Sitat av hesm Vis innlegg
Jeg tror ikke så mange er sjalu på Bieber, som er det faste argumentet til folk som liker han. Jeg personlig synes han virker som en ok kar, med DRITTMUSIKK! .. og jeg hater at drittmusikken blir et fenomen og at det skaper hysteri. Jeg hater dermed musikken og fansen hans. Ikke han.
Vis hele sitatet...
Hva er det du forestiller deg/ønsker at 13 år gamle jenter hører på da? fordi om man ikke liker musikken personlig,så er det ikke noen grunn til å hate en fangruppe,med mindre du er en smålig grinebiter som ikke tåler litt fjortiseri.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Hva er det du forestiller deg/ønsker at 13 år gamle jenter hører på da? fordi om man ikke liker musikken personlig,så er det ikke noen grunn til å hate en fangruppe,med mindre du er en smålig grinebiter som ikke tåler litt fjortiseri.
Vis hele sitatet...
Dude? Så du engang videoene/artikkelene fra da han var her i Oslo, og ellers rundt om i verden - sett kommentarfelt der noen sier noe negativt om bieber?
hasjtagg
Lily Bowen's Avatar
Trådstarter
Chicks som digger kjekke, syngende mannfolk er ikke noe nytt folkens. Hva som defineres som "mannfolk", "sang" og "musikk" endres over tid. Hold dere til topic.

Elvis.
http://scottymoore.net/images/amarillo/crowd3.jpg
http://desmond.imageshack.us/Himg706/scaled.php?server=706&filename=53091772.jpg&res=landing

Beatles. (og Elvis)
http://scrapetv.com/News/News%20Pages/Entertainment/images-7/beatles-fans.jpg
http://imagecache2.allposters.com/images/adc/10120890B.jpg
Sist endret av Lily Bowen; 12. juli 2012 kl. 20:03.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jepp, er fanbasen hans jeg har et problem med - ikke fyren selv.
Når det er sagt, blir jeg rik en gang så skal jeg kjøpe alle billetene til en justin bieber konsert så brenne dem opp - derav kommer ingen.
Vis hele sitatet...
Også får du gogutten heeelt for deg selv, det du egentlig mente.

Svært så mange som har problemer med hormonstyrte småjenter, er dere såret over at de gir han så mye oppmerksomhet, og så lite til dere? Det dere ikke greier 'forstå' velger dere å hate, jau, sikkert logisk det i visse kretser. Egentlig burde dere jo være glade da for det faktum at dere har noen og hate, som i tillegg er årets store snakkis så kan du og dine voksne venner diskutere saklig dette belieber problemet vår nasjon, og ikke minst verden går i møte nå.

Jeg ønsker dere hvertfall masse lykke til, og masse bortkastet energi. Godspeed on your way, brave belieber fighters.

Sitat av Cosmos Vis innlegg
ja det gjorde jeg,synes forøvrig at det ikke er noe verre en hylende mannfolk på en metallica konsert.
Vis hele sitatet...

Det er faktisk mye sannhet i det, jeg er i slutten av 20 årene å hadde ikke stemme igjen etter Metallica konserten i Arenaen for noen få år siden. Bare godt å slippe seg løs noen ganger.
Happy Buddha
Har et lite spørsmål angående det med kjøp og salg.

Hvis vi tar utgangspunkt i Lov om forbud mot prispåslag ved videresalg av billetter til kultur- og idrettsarrangementer. Og ser på §2:
Kjøperen kan kreve tilbake fra selgeren den del av en betalt billettpris som overstiger de beløp som følger av § 1.

Betyr det at en kan kjøpe en bilett dyrt og senere kreve tilbake det beløpet som overstiger det originale beløpet til arrangøren?
Sitat av hesm Vis innlegg
Nei, jeg er ingen grinebiter. Jeg uttaler meg om det når temaet blir tatt opp, og bryr meg ellers fint lite om han eller fansen. Jeg bor i Oslo sentrum, og ja.. mens Bieber var her, så fant jeg ut at disse barna liker jeg lite. Jeg hater de ikke fordi de hører på dårlig musikk, men måten de oppfører seg.
Vis hele sitatet...
hva var problemet da? at de sprang litt rundt og iiiiket når den artisten de liker best var i byn?
høres ut som en gammel grinebiter for meg,spesielt når du sier at disse barna liker du lite.
hva så om de hører på dårlig musikk? det er ikke alle som har utdvidet horisonten sin til ditt ekstreme plan av ørebalsamering,om det er bieber eller bach som smeller best i øregangen,så er musikk noe som engasjerer og vekker til livet gode feels^^

men jeg kan skjønne mentaliteten,det er lett å la seg irritere over litt uskyldige ting,jeg lar fks blodtrykket bli litt for høyt over artige.no som gammel 4channer,fordi det virker litt tåpelig,så er det egentlig ikke så mye å la seg plage av.
Både the beatles og bieber har begge veldige karismatiske sjeler, det er det ingen tvil om. Men the beatles bidro til blant annet kommunismens fall i sovjet, mens bieber, tja, han skrev litt om de arabiske revolusjonene i 2011 og fikk endel respons rundt det, men ellers har han ikke gjort så mye annet enn å vært gavmild til diverse organisasjoner. Det blir litt vanskelig å sammenligne bieber og the beatles, de skapte begge mye blæst hos ungdommen ja, men dog en forskjellig "blæst".
Sitat av Vent Vis innlegg
Både the beatles og bieber har begge veldige karismatiske sjeler, det er det ingen tvil om. Men the beatles bidro til blant annet kommunismens fall i sovjet, mens bieber, tja, han skrev litt om de arabiske revolusjonene i 2011 og fikk endel respons rundt det, men ellers har han ikke gjort så mye annet enn å vært gavmild til diverse organisasjoner. Det blir litt vanskelig å sammenligne bieber og the beatles, de skapte begge mye blæst hos ungdommen ja, men dog en forskjellig "blæst".
Vis hele sitatet...
vil tørre å påstå at det var en smule sterkere krefter inne i bildet enn the beatles som førte til kommunismens fall.

liker man en gruppe/artist særs godt,så får det blodet til å bruse og man engasjerer seg,om det er bieber eller en annen sjanger.
Sist endret av Cosmos; 12. juli 2012 kl. 20:54.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
ja det gjorde jeg,synes forøvrig at det ikke er noe verre en hylende mannfolk på en metallica konsert.
Vis hele sitatet...
Under konserten var det flere unge som ramponerte bilder for mange hundre tusen ved å sto og hoppe på dem. I min øyne er det hakket verre enn å hyle på en Metallica-konsert.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
vil tørre å påstå at det var en smule sterkere krefter inne i bildet enn the beatles som førte til kommunismens fall.

liker man en gruppe/artist særs godt,så får det blodet til å bruse og man engasjerer seg,om det er bieber eller en annen sjanger.
Vis hele sitatet...
Jo, det håper jeg alle klarte å tenke seg til, var ikke det jeg mente. Se denne her, ganske interessant How The Beatles Rocked the Kremlin

Poenget mitt var beskjeden i musikken, og oppstyret rundt den er forskjellig hos the beatles og bieber. The beatles har hatt i større grad mer gjennomslagskraften til noe nyttig (som feks verdenspolitikk) enn det bieber har hatt, selv om begge to har påvirket hver sin generasjon.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Nå er det nå en vesentlig aldersforskjell på den gjennomsnittlige belieber og en Metallica fan så vil nesten forvente at den 'eldre garde' da skal kunne oppføre seg litt bedre. Fordi de burde vite bedre enn enn 14 åring.

Litt off topic: Husker jeg satt på nach ved en lokal HA klubb for flere år siden og begynte å diskutere med dama jeg dro dit med og bartenderen, da de begge mente at The Beatles, nei de betydde ingenting i den store sammenheng. De mente rett og slett at de ikke hadde oppnådd noe. Jeg endte bare med å skalle hodet i bardisken. En av de latterligste diskussene jeg noensinne har hatt.

BTW: Bartendern var i 50 åra og dama var i begynnelsen av tenåra og begge mente de var veldig intelligente mennesker.Folk som må fortelle andre at de er, kjempe-intelligente lizzom, har allerede tapt i min bok.

Begynnelsen av 20 åra FFS.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Under konserten var det flere unge som ramponerte bilder for mange hundre tusen ved å sto og hoppe på dem. I min øyne er det hakket verre enn å hyle på en Metallica-konsert.
Vis hele sitatet...
Må gjerne komme med noen kilder når man skriver slikt,uten at hensikten er å være kvalm.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Må gjerne komme med noen kilder når man skriver slikt,uten at hensikten er å være kvalm.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10050857

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10054080
Sitat av Cosmos Vis innlegg
hva var problemet da? at de sprang litt rundt og iiiiket når den artisten de liker best var i byn?
høres ut som en gammel grinebiter for meg,spesielt når du sier at disse barna liker du lite.
hva så om de hører på dårlig musikk? det er ikke alle som har utdvidet horisonten sin til ditt ekstreme plan av ørebalsamering,om det er bieber eller bach som smeller best i øregangen,så er musikk noe som engasjerer og vekker til livet gode feels^^

men jeg kan skjønne mentaliteten,det er lett å la seg irritere over litt uskyldige ting,jeg lar fks blodtrykket bli litt for høyt over artige.no som gammel 4channer,fordi det virker litt tåpelig,så er det egentlig ikke så mye å la seg plage av.
Vis hele sitatet...
Det gikk da litt utover trafikken Mr. Cosmos.. ettersom de både stod og løp i veien i de mest trafikerte kollektivfeltene. Gammel grinebiter i en alder av 20, javel... Det får så være, men ja, jeg liker disse jentene lite. Fint for deg hvis du liker alle i verden Hvis det er noen trøst så var det like uforståelig for meg at folk sperret gatene for å se Michael Jackson i vinduet på et hotell før i tida... og før du nevner det, jo. jeg vet hvordan det er å være en lidenskapelig fan av en artist.