Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1677
Er dte mulig å få kjøpt bærbare fra dell uten noe os medfølgene? Ønsker å legge inn xp'en jeg allerede har.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg tror det er problem å kjøpe pc uten OS nå om dagene, mener å ha hørt at de fleste bare leverer "blanke" pcer til bedrifter.
Hvorfor vil du ikke ha en kopi av Vista?
Kan du ikke bare instalere xp på den selv om det er vista da?
Fordi jeg er vant til xp og synes det funker greit. Dessuten koster vista jævlig mye penger.
Hvis du ringer de skal det være mulig.
Edit: OEM-versjonene som er bundlet med slike laptoper koster mye mindre enn de du kjøper løst.
Sist endret av Goophy; 1. juni 2007 kl. 13:38.
Blir det mye billigere av det?
Det er snakk om noen få hundringser for å få en lovlig versjon av Vista. I'd hit it!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av brunost
Fordi jeg er vant til xp og synes det funker greit. Dessuten koster vista jævlig mye penger.
Vis hele sitatet...
Hvor mye mer koster det med Vista da? Jeg tror jeg ville gått for det, tipper du får det for 500-1000kr
dessuten er det mange gratisprogrammer som ikke funker til vista
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av brunost
dessuten er det mange gratisprogrammer som ikke funker til vista
Vis hele sitatet...
Det der er en bagatell som uansett blir mindre og mindre. XP vil uansett bli utdatert etterhvert og Vista vil ta over markedet. Dette gjør at de fleste programmer vil støtte Vista før året er omme. (vil jeg tro)
har du like lett tilgang til DoS og andre slike ting i vista? Ligner oppsettet mellom os'ene?
Sist endret av brunost; 1. juni 2007 kl. 13:47. Grunn: spørsmålstegn
Har hørt snakk om at det er mulig å levere tilbake lisensen til Microsoft for å få refundert beløpet. Kan være greit å sjekke det da. evt. selge den på qxl
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av brunost
har du like lett tilgang til DoS og andre slike ting i vista. Ligner oppsettet mellom os'ene.
Vis hele sitatet...
DoS? Hva tenker du på da? Har man tilgang til DoS i xp?
Og oppsettet mellom os'ene? Hva tenker du på der?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Man har ikke hatt tilgang til DOS siden Windows ME. Resten is all NT-baby.

Hvis du venter litt kan du antakeligvis få kjøpt en Dell pc med Ubuntu Linux, hvis alt går som planlagt.
DOS har vel ikke eksistert siden gode gamle Win98? Alt etter det er bare nedskalerte versjon som går under navnet Command Promt.
Tenker på hvor lett det er å endre setups... Har lært meg høyreklikkalternativene i xposv bare lurer om de er like lette i vista.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Det er en del som er veldig likt, men det krever en omstillingsprosess. Jeg har brukt Vista i 3mnd eller noe på laptop, før jeg måtte bytte tilbake igår pga noe lisensrot
Jeg ble hvertfall veldig fornøyd med Vista etterhvert.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ser ikke noen vits med å ikke bytte til vista dersom det ikke har en stor økonomisk bedriftsimpakt pga ikke kompatibel programvare (som er grunnen til at mange selskaper ikke oppgraderer fra 2000 f.eks.

Ellers koster vel en slik OEM lisens kun 2-400 kr så det er ikke mye å tape på det.
Sitat av Tias
Hvis du venter litt kan du antakeligvis få kjøpt en Dell pc med Ubuntu Linux, hvis alt går som planlagt.
Vis hele sitatet...
Er bare en laptop som blir levert med Ubuntu, så ikke noe å satse på. (Inspiron E1505)
Nå er det vel også slik at windows betaler Dell for å selge oem lisenser med pcene sine, så det er ikke sikkert at det blir billigere uten windows. Omtrent som å kjøpe en telefon som ikke er bundet til en operatør.
Ellers er det bare å kjøre på, vista funker fint her i huset. Ikke hatt problemer av noe slag.

Hos Dell har jo også muligheten til å velge om du vil ha xp eller vista på pcn.
Sist endret av Mith; 1. juni 2007 kl. 14:11.
Dem kan selve pcer med xp ut dette året, så det skal gå bra.