Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1920
God kveld!

Kom akkurat over freak forum og tenkte at dette måtte være et godt sted å spørre om diverse musikk-produksjons relaterte spørsmål jeg sitter inne med og ikke har blitt veldig klok på etter av å søke rundt. Håper innlegget er lagt i riktig underkategori, ellers er det bare å slette eller flytte det

Det har seg sånn at tre gode venner av meg inkludert meg selv har fått veldig lyst til å prøve å spille inn våre egne låter og da innenfor sjangeren rap. Vi har lenge gått rundt å lekt med tanken og selvgode som vi er tror vi at vi kan gjøre en bedre jobb enn mange av dem andre som er der ute allerede.

Vi liker nesten allslags rap og hører på det meste, men det vi tenker å prøve oss på er noe ala Yoguttene. Dette er fordi vi ønsker å synge på norsk og i noenlunde lik stil som dem.

Det vi trenger hjelp til er rett å slett hvordan vi skal gå frem- eller rett å slett komme igang.

Hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne hjulpet oss med tips om:

1. En god mikrofon samt hodetelefoner og stativ (Helst i lavere prissjikte)
2. Innspilling program- for nybegynnere
3. Hva er den vanligste måten å gå frem på for å komme i kontakt med produsenter av "amatør"-beats og kanskje en som kan mastre sangen for oss
4. Norsk nettside for nettopp dette?

Vi har fra før rotet litt rundt med FL-studio og prøvd oss på å lage egne beats, men klarer ikke å lage noe som helt catcher oss eller som vi vil bruke. Derfor ønsker vi å kjøpe beats så heller prøve oss på vokalene selv.

Som dere kanskje skjønner så har vi veldig liten peiling på dette, men tullet lenge om det og ønsker å prøve oss eller kanskje bedre sagt: god underholdning når vi treffes på kveldene å drikker litt

For de som ikke har hørt om Yoguttene (noe mange sikkert ikke har): https://www.youtube.com/watch?v=7K-PR39YNTg

Håper ikke innlegget ble altfor rotete og takk for alle svar på forhånd!
Har ikke så god peiling på mikrofoner, da jeg ikke har så mange og i hovedsak spiller inn lyd gjennom forsterkere og slikt rett inn i PCen. Men jeg kan på det varmeste anbefale Reaper som innspillingsprogramvare. Det er gratis med mindre du vil betale for det. Det eneste er at om du ikke betaler får du opp et vindu hver gang du starter programmet du ikke kan lukke på fem sekunder der det står at de helst vil at du skal betale, men de "ødelegger" ikke programmet om du ikke gjør det.
Lykke til!