Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 16378
Hei!

Har en iphone 6 plus som er et par år gammel. Den ble totalt knust, så jeg kjøpte ny skjerm med kamera, hjem knapp osv på ebay. Skiftet ut den knuste skjermen, slo på og alt så ut som fungerte utmerket! Men etter 10 minutt reagerte ikke skjermen på berøring. Skrudde den fra hverandre, sjekket kablene og at alt så greit ut, slo den på. Alt ser ut til å fungere nok en gang men reagerer ikke på berøring. Fikk da tilsent ny skjerm for tenkte det var skjermen det var noe galt med men samme historie.. Noen som har peiling hva dette kan være?

Så har jeg over 1000 bilder og diverse dokumenter innpå telefonen som jeg ikke har backup av i icloud så prøvde å koble til pc via itunes men da må man jo bekrefte på iphonen at pc'n skal få tilgang så da er jeg jo like langt så om det ikke lar seg gjøre å reparere iphonen , er det da mulig å sikre seg innholdet på telefonen?

Håper noen kan hjelpe!!

Frustrert Frode
https://youtu.be/iKb2itJlxZ0

Si ifra om det funker er du snill så andre folk som får samme problem slipper å lure
Sist endret av 5FDP; 22. desember 2016 kl. 23:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
9 1
Tusen hjertlig! :-) Har ikke tall på hvor mange youtube videoer jeg har sett, men denne var ny! Skal prøve ut og komme med tilbakemelding i morgen!
Sist endret av frode93; 22. desember 2016 kl. 23:32.
Akkurat det samme hendte med min Iphone 6+, jeg sendte den på service for en uke siden og der er den enda. Dette er faktisk et ganske utbredt problem med akkurat denne modellen sa de i butikken.
Har deverrre ikke hatt akuratt det problemet. Men har skrudd vanvittig mye på iPhone og støtt på mange rare problemer som stort sett har ordna seg med og prøve rare YouTube løsninger. Men prøv først å slå av tlf og trykk inn start knappen og hjem knappen men ikke slipp den med en gang søk på YouTube på hard reset
Sist endret av 5FDP; 22. desember 2016 kl. 23:38.
Trådstarter
9 1
Ja hørt at det er flere som sliter med 6+ men fikk plutselig et håp nå med den youtube videoen! Får ta å forsøke litt i morgen :-)

Hard reset, sletter man ikke alt av bilder osv da? Litt gira på å få lagret alt jeg har på iphonen på pcen men som beskrevet i innlegg #1 så sliter jeg med å godta at pcen skal få tilgang uten touch berøring på iphonen :P
Slå av tlf ha kabelen i PC hold inne hjem knappen mens du stapper inn ladekabelen ikke slipp før du ser iTunes logoen da kommer du i recovery mode. Tror du kan sikkerhets kopiere den da.
Trådstarter
9 1
Takk for svar.
Prøvde dette og kom i recovery mode, men på itunes på pcen fikk jeg kun opp alternativene "oppdater" og "gjennopprett" så da er jeg like langt :s
Vist du trykker på gjenopprett så får du valget om du vil sikkerhets kopiere først
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Vist du trykker på gjenopprett så får du valget om du vil sikkerhets kopiere først
Vis hele sitatet...
Nope. Det er ikke riktig.
Trådstarter
9 1
Nei, fikk heller ikke opp det valget. Så noen andre som har idèer til hvordan jeg kan få det sikkerhetskopiert før jeg prøver å gjenopprette?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
9 1
Sitat av 5FDP Vis innlegg
https://youtu.be/iKb2itJlxZ0

Si ifra om det funker er du snill så andre folk som får samme problem slipper å lure
Vis hele sitatet...
Guess what, det funka 👍 Fungert i 2 uker nå i det minste. Virker jo ikke som noe proff løsning men jaggu ble jeg kvitt problemet (foreløbig)