Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3042
Jeg er blitt mistenkt i en svært alvorlig voldssak, og lurer på om jeg kan velge hvem advokat jeg vil på nav sin regning?
Takk på forhånd.
Hvis noen vil vite hendelsesforløpet så si ifra.
PurFaen.
Du har krav på fri rettshjelp i voldssaker, da ringer du bare rundt til advokater du kunne tenke deg og spør om de er villig til å ta saker som går under fri rettshjelp, hvis de sier ja så hjelper de deg antageligvis videre med hvordan det skal ordnes.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
takk for svar, er det noen som har tips om en god advokat? jeg er uskyldig i denne saken(klasket han i bakhodet med flat hånd, og dro han av kompisen min) men blir muligens siktet for å ha kuttet opp hodet og panne med kniv..

legger senere ut et bilde av skaden så dere skjønner omfanget av saken..dette er helt jævlig, kom nettopp ut av fengsel,så skjer dette.
blir jeg uskyldig dømt, snakker vi ihvertfall et år..
Sist endret av PurFaen; 9. november 2016 kl. 08:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ang god advokat så hjelper det litt om vi vet hvilket område du bor i.

Men de fleste advokatkontor spesialiserer seg på forskjellige felt så du må hvertfal velge noen med slike saker som spesialitet.
Du kan jo også søke litt rundt etter slike saker i media hvor den mistenkte har blitt frikjent og se etter navn på forsvareren.
Sitat av PurFaen Vis innlegg
takk for svar, er det noen som har tips om en god advokat? jeg er uskyldig i denne saken(klasket han i bakhodet med flat hånd, og dro han av kompisen min) men blir muligens siktet for å ha kuttet opp hodet og panne med kniv..

legger senere ut et bilde av skaden så dere skjønner omfanget av saken..dette er helt jævlig, kom nettopp ut av fengsel,så skjer dette.
blir jeg uskyldig dømt, snakker vi ihvertfall et år..
Vis hele sitatet...
Nå er det vel ikke du som er den som avgjør spørsmålet om skyld.

Hvis du er smart, sier du ikke mer og kontakter en advokat.
Jeg forstod ikke spørsmålet ditt helt.
Lurer du på om NAV dekker advokat for deg, eller at NAV dekker advokat og du lurer på om du får velge hvilken advokat?

Dersom du ikke får dekket advokat gjennom NAV, så har du kanskje en advokathjelp i en av forsikringene dine, eller gjennom fagforening. Da betaler du kun egenandel.