Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1418
Heisann!

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny PC, en bærbar PC liksom

Og har en i kikkerten:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...ductTabcontent

EN ting jeg lurte på hva "analogt modem" er. Og "Firewire". Er ikke akkurat sånn kjent med alle ting innen en PC ;p

Mener du at den er "dårlig", kunne du/dere hjelpe meg med å finne en? Helst rundt 5000-6500 kr
Og helst ikke nettbutikk xD

Takker for svar!
Sist endret av ElensarX; 13. mai 2008 kl. 00:03.
PCen du linket til ser ut til å være billig til den prisen.
Men, det hadde kanskje hvert en idè å skrive hva du skal bruke PCen til?
Firewire er hakket over USB. Du bruker dette til å koble til diverese ting til pc'n, hardisker osv.

Wikipedia:
FireWire ligner mye på USB, og har omtrent de samme bruksområdene. USB 2.0 og FireWire har ca samme overføringshastighet, hhv 480 og 400 Mbit/s. FireWire 800 dobler dette.
Vis hele sitatet...
ElensarX's Avatar
Trådstarter
Muntlig eksamen snart Kunne trengt til det xD Og andre lekser. Orker ikke å sitte foran stasjonære hele tiden xD
Analog modem, er sånn gammeldags 56k modem som lager sånn "bing srrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ding ding dong piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip bom bom bom" når en kobler til nettet. Noe så å si ingen bruker atm.
Firewire er forøvrig "det samme" som USB. Det er en måte å overføre filer fra f.eks pc -> harddisk.
Firewire er ikke det samme, men som du skjønner så er det også en overføringsmetode for filer.

Men for å si om den er bra/dårlig, er det greit å vite hva du vil bruke maskinen til.. skal du bruke den til å skrive i word å surfe på freakforum, eller er du "hardcore gamer"?

edit: damn, to slow
Sist endret av møkk; 13. mai 2008 kl. 00:07.
ElensarX's Avatar
Trådstarter
Takk for svar!

Men tenkte også å bruke PC-en til å spille spill som CS, se på filmer, høre på musikk osv.

Men finner ikke den Pc-en som passer til de tingene "/

Derfor, vil den være bra nok eller bør jeg lete mer?
Sist endret av ElensarX; 13. mai 2008 kl. 00:12. Grunn: xD
PCen kommer nok til å takle enkle spill, som t.d. WoW, CS, BF o.l.
Men som du kanskje kjønner, så vil ikke spill som f.x. Crysis funke for fem øre.

Dog, noe spillmaskin får man ikke for 5-6.000 uansett, whatsoever.
ElensarX's Avatar
Trådstarter
Tenker ikke på storespill

Maplestory, CS osv
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg vil iallefall anbefale deg å styre unna Packard Bell etter gang på gang sett disse maskinene gå adundas.
Om du har noen som helst for for budsjett, og vil ha litt ytelse, glem mac. Mac er stort sett bra kvalitetsmessig og er utrolig enkelt å bruke, men er samtidig grovt overpriset og umulig å gjøre noe med dersom du først får problemer.

Om du vil ha grei grafikkytelse, kjøp noe med dedikert grafikk - integrert grafikk holder ikke, uansett hva det skal brukes til. Du skal dog ikke trenge å gi stort mer enn 7k for en grei laptop.

Når det kommer til merker har jeg lite erfaring, men min HP-laptop har jeg ihvertfall mest positive erfaringer med.
Gå for en Lenovo, dog mye dyrer i pris en den du linket til fra elkjøp. Hvorfor vil du ikke ha fra en nettbutikk? pleier storsett å være billigere. Ser på profilen din at du bor i Oslo, ta en titt innom netshoposlo da vel!

Nyttig linker

www.netshoposlo.no



Bestill fra nettbutikken dems, ta med deg ordrenummer etc og hent den i butikken Netshop Oslo AS Stanseveien 27 0976 Oslo, ligger langs Østre akervei. Ta av ved avkjøringen til Grorud og kjør inn i industriveien, skal være store skilt som viser hvor butikken ligger både fra Hovedveien og Industriveien.

Netshop kjører også ukeskampanjer ser dem har mange gode tilbud på laptoper: http://netshoposlo.no/aspx/nyhetsmail.aspx

Lenovo sin norske hjemmeside


http://www.pc.ibm.com/europe/x300/en...o&re=home_a_no

Lykke til med valget av Laptop, selv sitter jeg på en Dell Vostro 1500, som igrunn er god nok til å kjører både Css og Crysis på en gang, men merklig nok får jeg Blue Screen hvis jeg starter Word.