Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3326
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Jeg har forsøkt å lese meg litt opp på nettet, men finner dog lite av relevant og interessant informasjon. Jeg henvender meg derfor hit. Mitt utgangspunkt er at informasjonen skal være utilgjengelig for uvedkommende og gjerne at jeg må dekryptere telefonen når jeg slår den på. Dette for å gjøre den mindre lukurativ for tyveri - og litt politi.

Jeg tar også imot andre tips for å sikre telefonen med glede og takknemlighet

Det må også sies at jeg ikke er særlig glad i nettskyer og diverse
Sist endret av Underklass; 4. februar 2017 kl. 19:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den er vel kryptert som standard? I det minste hvis du har en litt nyere iPhone.

https://ssd.eff.org/en/module/how-encrypt-your-iphone
Er vel lite lukrativ siden den er kryptert. Min jeg faktisk skriver ifra nå har ligget hos uvedkommende litt for lenge uten at de var inne på den. Fikk trusler da… "Hvis du ikke oppgir koden har vi den inne til vi åpner den"
Iphone er kryptert som standard ja. Skjermlåskoden er krypteringsnøkkelen. Ha 6 sifret kode samt at den formaterer seg selv på 10 gale forsøk så er den rimelig safe
Jeg har lagt en stor del av min fritid til å sikre mine egne enheter på denne måten. Jeg har også valgt telefon med tanke på kryptering, da dette er det viktigste jeg har i mitt liv.

Kan dele min erfaring. En iPhone 5 eller eldre er jeg 120% sikker på at er kryptert godt nok til at politiet ikke kommer seg inn. Det innebærer også at du har god fysisk sikkerhet, som for eksempel å ALDRI aktivere opplåsing av telefon med fingeravtrykk. Jeg har aldri hatt det aktivert, og kommer aldri til å aktivere det.

Og så har jeg mer enn 4 sifre i koden, den skiftes regelmessig.

Du sier at du ikke er så glad i nettskyer og lignende, for et sammentreff, det er ikke jeg heller. Derfor har jeg investert i en NAS som kan krypteres med minimum AES. Jeg har også satt det opp slik at man må koble seg på en OpenVPN-server for å kunne få tilgang til NAS-et.

Hvis strømmen på NAS-et kobles ut, så låses alt sammen. Jeg må hver gang den starter opp gå inn og dekryptere med et passord kun jeg vet.

Hvis du har flere spørsmål, er jeg mer enn villig til å svare på dem.
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Iphone er kryptert som standard ja. Skjermlåskoden er krypteringsnøkkelen. Ha 6 sifret kode samt at den formaterer seg selv på 10 gale forsøk så er den rimelig safe
Vis hele sitatet...
VAr det ikke det de unngikk når de i USA skulle inn på iphonen til det paret?

Apple nektet, men de fant en vei uansett. Dvs en måte å prøve mer enn 10 ganger selv om den sperren var på.
Sist endret av Hoarse; 8. februar 2017 kl. 18:58.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
VAr det ikke det de unngikk når de i USA skulle inn på iphonen til det paret?

Apple nektet, men de fant en vei uansett. Dvs en måte å prøve mer enn 10 ganger selv om den sperren var på.
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig, men nå må du veie opp risikoen for at FBI beslaglegger telefonen din og betaler ut et beløp med 5-6 nuller til de som hjelper de i saken med å få opp telefonen din.
Det er sant, men det beviser jo at alle krypteringer går under til slutt.
Omveien er vel å lage flere speilkopier av telefonen.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Det er sant, men det beviser jo at alle krypteringer går under til slutt.
Vis hele sitatet...
Alle syns jeg da var en litt vel drøy påstand. Ikke på langt nær alle krypteringer kan brytes. Har man et sikkert passord er det rimelig trygt.
Eller bli funnet en omvei*, da.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Det er sant, men det beviser jo at alle krypteringer går under til slutt.
Vis hele sitatet...
Nei, for det er snakk om angrep på implementasjonane.

Det er ingen ved sine fulle fem som vil angripe moderne krypto direkte.