Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1871
Dette er egentlig et todelt spørsmål, jeg er på utkikk etter en enkel guide for å kompilere statiske applikasjoner, men helst i et annet program enn Visual Studio. Grunnen til at jeg helst skulle hatt et annet program enn Visual Studio er at Visual Studio Community tar 13GB plass, noe som er veldig mye med tanke på at jeg kun skal kompilere noen småting i C++. Grunnen til at jeg leter etter en enkel guide er fordi når jeg prøver å google etter dette, så får jeg opp helt latterlig mye informasjon som jeg ikke vet hvordan jeg skal filtrere.

Tingen er at jeg kan veldig lite C++, og jeg har egentlig ingen planer om å lære meg det heller, men jeg har noen scripts jeg gjerne skulle ha kompilert. Jeg har kompilert disse statisk tidligere med en eldre versjon av Visual Studio, men jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det

Jeg glemte å nevne at dette er console-applikasjoner Er det forresten include filene som må linkes? Dersom du f.eks. har disse includene:

Kode

#include "windows.h"
#include <iostream>
#include <vector>
#include <string>
#include <algorithm>
Er det slik at man må lage et static library for hver av de? Sorry for dumme spørsmål, jeg forstår bare ikke hvorfor det er så vanskelig å finne en guide på dette, så jeg lurer på om det rett og slett er slik at måten man gjør det på varierer basert på hvilke include man har?
Sist endret av simchris; 10. januar 2017 kl. 22:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
GCC (G++) er hva du leiter etter, finnes i Windows versjon under navnet MinGW. For statiske «standalone» kjørbare filer så bruker du følgende argumenter.

Kode

-static -static-libgcc -static-libstdc++