Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 983
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere som røyker hva vil dere si er fordelene og ulempene ved å røyke/innta cannabis?

For min del blir det en timeout på kveldstid en gang i blant og sovner fortere. Maten smaker bedre og tankene blir litt annerledes, ofte interessante. Samtidig som jeg tenker at jeg burde trappe ned forbruket.

Det negative er at jeg spiser mer sukker, jevnt over får blir jeg mer nedstemt og tiltaksløs. Angst kjenner jeg også mer på. Jeg tror hvertfall at dette kommer av røykinga
Positive er vel mindre rastløs, raskere søvn og mindre angst.

Negative er økonomiske konsekvenser, ikke råd til ferie, aldri oppsparte midler. Sosialt påvirket det meg negativt også da ingen jeg kjenner røyker å det er ikke i min interesse eller deres å komme synlig påvirket eller lukte hasj/weed når de har barn og kone. Jeg var 20kg tyngre da jeg røyket hasj, røyket sammenhengende nesten 10 år.
Sist endret av bullshit..; 24. juli 2019 kl. 13:35.
Positive er vel at alt føles litt lettere, hjernen får slappe litt av, tankene slutter å spinne rundt i hodet, bedre søvn, kan noen ganger komme med veldig merkelige meninger som på en eller annen måte gir mening, diskusjoner blir dermed veldig spennende, enkelte ting kan bli gøyere.

Negative er vel at jeg noen ganger kan bli veldig stressa, hjertet dunker fortere, jeg blir usosial, stille, klein og vil at det skal gå over. Ellers blir jeg sløvere, surrete og kanskje litt sliten i perioder hvor jeg røyker mere.
Hukommelsetap ftw
Selvmedisinerer med godt resultat.
Bortsett fra det opplever jeg mindre smerter fra div. småskader. Får også økt forbrenning.

Det mest negative har vært sosiale problemer siden jeg må skjule bruket. Har levd med cannabisbruk i årevis uten store problemer med helsevesen og politi, men prisen har vært høy.
Jeg har blitt veldig isolert. Jeg blir sjeldent med på ting for da må jeg ofte kjøre bil og før eller senere må jeg få i meg cannabis på en eller annen måte hvis jeg skal klare å være sosial. Jeg er også så drittlei av alle strategiene jeg har for å innta cannabis i hemlighet og ikke virke påvirket mens "normale" mennesker surrer rundt meg. Livet blir innmari komplisert og henger derfor vanligvis bare med kjæresten og bikkjene.
Det gjør også noe med innstillingen min til andre mennesker at jeg må bryte lover og skjule det for å være i nærheten av å kunne fungere som de.

En annen ulempe er luftveisproblemer som følge av at jeg røykte hasj før. Har blitt veldig bra og er sjeldent plaget men røyking er åpenbart et stort problem med cannabisbruk.

Ellers kan det være plagsomt å være trøtt om morgenen.
Merker lite til negative virkinger selv av cannabis, annet enn lettere hukommelsetap og noe svekket økonomi selvsagt.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I de periodene jeg røyker (2-3 ganger i uka) så blir jeg mer tiltaksløs, lat og får faktisk mer angst og indre uro. Helt åpenbart at det er for mye for meg, så har kuttet ned nå. Vi alle reagerer forskjellig. Jeg sover også mye mer, gjerne 12 timer i strekk hvis jeg har røyket kvelden før.
Positive:
En god timeout på kvelden. Lettere å legge fra seg hverdagslige problemer. Mye interessante tanker og et annet synsvinkel på enkelte ting.
Gaming blir veldig mye bedre. Liker å tro at det påvirker hvor god jeg er også, på en positiv måte.

Negative:
Blir først og fremst lat. Men det skal nevnes at jeg er ganske lat fra før, men ved inntak av cannabis så blir det forsterket. Ting som rydding og trening er bare et ork- frister mye mer å bare sitte og røyke på.
Og det verste for min del; får alltid litt.. hvordan skal jeg ordlegge meg.. litt små panikk/deprimert følelse når jeg vet det er tomt. Men er ikke verre enn at det går over når jeg påminner megselv at det ikke er verdens undergang