Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 10145
Hei.
Jeg bor med exen min.
Nå vil hun ha med seg den nye typen på et ti-dagersbesøk i leiligheten vår.
Helt uaktuelt at det skjer.
Hva slags rettigheter har jeg her?
Begge to sitt navn står på leiekontrakten.
Sist endret av BlyThn; 13. januar 2016 kl. 01:29.
Du holder enten kjeft og lar det skje, eller så får du flytte ut. Dette forutsatt at du har forklart for exen at du ikke vil det. Å blande inn lovverket blir bare teit.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det er 10 dager, og jeg regner med det er ganske snart. Noen kontrakter har en grense for hvor mange dagers overnattingsbesøk noen kan ha sammenhengende (en jeg hadde lød på 12), men jeg tviler på at den beste løsningen er å dra fram det der. Særlig om du har kort tid på deg til å kontakte utleier eller hvem det skulle være.

Om du kan: reis bort i den perioden. Sikkert godt å komme seg unna huset og menneskene du har omgitt deg med fram til nå. Om ikke annet: Dra på et eget besøk hos bekjente.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Du bor jo der selv, og burde i rimelighetens navn få være med å bestemme hvem som skal få komme på besøk. Er det et nødtilfelle? engangs? Skal det skje ofte? Dere må bli enige nesten, hvorfor er det så ille for deg? Har du et godt argument bortsett fra at du syntes det er flaut.

Ti dager går fort da, du kan ta det som en test av toleranse.
Bare be de lavær å bone så høylytt når du er hjemme.
evt. prøv noe trompet\tuba øving når det blir for ille.
Sist endret av Bothrops; 13. januar 2016 kl. 02:09.
Eller skaff deg ei kjerring og be hu på besøk, for da driter du i eksen
Trådstarter
45 8
Det blir bare så surrealistisk hele greien.
Å reise vekk er uaktuelt siden jeg er i full jobb.
Plutselig skal det sitte en fyr i min morgenkåpe som jeg skal si god morgen til.
Og tro meg, jeg har protestert.
Jeg vil heller dra frem et lovverk og være teit enn å gå full retard på de.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av BlyThn Vis innlegg
Jeg vil heller dra frem et lovverk og være teit enn å gå full retard på de.
Vis hele sitatet...
Det virker som du er på vei til å gjøre alle tre.
Beste løsningen ville vært å slappe av. Dette scenarioet er jo en risiko når du bor sammen med exen
EX, husk. Du er ikke no cuckhold for hun er ikke dama di. Ikke gjør det mer wierd enn det trenger å være. Det er fort gjort at ei fjær blir til ti haner og ei høne.

btw jeg har aldri vært i nærheten av en sånn situasjon så ta det for det det er. bull
Sist endret av Bothrops; 13. januar 2016 kl. 02:21.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hva ville vært «å gå full retard» på dem?

Jeg regner med dere ikke har noe i kontrakten deres du kan vise til, så dermed: hvilke lover forestiller deg at du kan støtte deg på? Det har ikke vært ulovlig å være utro siden 1927, så da har jeg mine tvil. Du får saumfare husleieloven.

Er dere voksne nok til å bo sammen er dere voksne nok til å sette opp en tidsplan som gjør at dere har så lite som mulig kontakt i løpet av den tiden.
Trådstarter
45 8
Cuckwhat?
Jeg googlet det men forsto ikke meningen.
Ok, så det beste rådet så langt er at jeg skal slappe av.
Langt ifra lett men jeg skal prøve.

Full retard, da tenker jeg å få et lite sammenbrudd mens han er her.
At jeg ikke klarer å holde på masken.
Sist endret av BlyThn; 13. januar 2016 kl. 02:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
For å gå helt Dr Phil her, så er det vel kanskje en dårlig ide å dele leielighet med exen hvis du ikke klarer å holde masken når du ser at hun har "gått videre". Høres ikke sunt ut spør du meg. Hva sier de a? Kanskje de er enige i at det kommer til å bli wierd, og vil gjøre det så smertefritt som mulig.
Men vi kjenner jo ingen av disse folka..
Dårlige råd er bedre enn ingen -Dr Phil
Sist endret av Bothrops; 13. januar 2016 kl. 02:41.
Inviter masse venner på besøk (hele tiden), overnatting, vors, nach, fest, jenter, kapre tv en hele tiden, lag digg mat når de spiser grandis, spill høy musikk, kjeft på de når visst de ikke rydder, ha visning på leiligheten haha, mulighetene er uendelige visst du er litt sleip og ekkel
Sist endret av GUCCI WOLF; 13. januar 2016 kl. 02:46.
Hehe, likte siste løsning :-) Inviter venner mm, finn en eller annen som haregel bursdag, gjerne en uke i strekk.
Hvorfor bor du sammen med eksen din? Regner med og håper det er et midlertidig opplegg til en av dere finner noe annet? Hvis dette er tilfelle syns jeg det er dårlig stil av henne å invitere ny kjæreste over til å bo der. Såfremt hun ikke har aspergers må hun jo forstå at dette vil være ubehagelig for deg. Jeg ville blitt sint om jeg var i din situasjon.
[quote=BlyThn;3285415
Plutselig skal det sitte en fyr i min morgenkåpe som jeg skal si god morgen til.
[/QUOTE]

Hvorfor i allverden skal du godta at han benytter seg av dine ting? En ting er å ha han som gjest i deres leilighet, men han skal vel ikke bruke klærne dine? Sengen din? Det er jo på disse tingene du har noe du skulle sagt.

Ellers er det bare å oppføre seg som du vil. Inviter heller andre gjester så det slipper å kun være dere 3.

Jeg går ut ifra at dere har 2 soverom siden hun skal ha med seg type hjem, så det burde være greit for dere å holde avstand.
Hev deg over det og vær overnaturlig hyggelig mot fyren.. bli skikkelig kompis og små prat masse shit om x kjæresten din..
Jeg ville gått for å oppføre seg som et voksent, modent og verdig menneske. Jeg forstår følelsen din. Jeg har vært i akkurat samme posisjon. Jeg brukte det kjente "no fucks given that day" trikset.

Dama vet jo tydeligvis hvor ille du føler angående situasjonen. Hvis du da ikke gir hun noen form for reaksjon så vil hun ganske sikkert bli positivt overasket.

Endre din adferd for å endre hennes.
Herregud! Er du klar over hvilke muligheter du har? Dette er jo på grensen til en surrealistisk drøm!

Lag deg noen enkle regler for de 10 dagene:

1. Du er alltid naken. Det første du gjør når du kommer hjem, er å kle deg naken.
2. Overse all form for kommunikasjon. Ikke svar, ikke se på de andre. Skal du se på TV, setter du deg ned i sofaen og gjør det.
3. Aldri rydd opp etter deg. Er du ferdig å spise, går du derfra.
4. Krydder som allerede nevnt: musikk, låse baderommet, ikke trekk ned når du er ferdig på do osv.

Helt alvorlig, her har du mulighet til å gjøre noe du aldri kommer til å glemme.

Eller ta det på den voksne måten: Finn deg et annet sted asap.
Sitat av BlyThn Vis innlegg
Det blir bare så surrealistisk hele greien.
Å reise vekk er uaktuelt siden jeg er i full jobb.
Plutselig skal det sitte en fyr i min morgenkåpe som jeg skal si god morgen til.
Og tro meg, jeg har protestert.
Jeg vil heller dra frem et lovverk og være teit enn å gå full retard på de.
Vis hele sitatet...
Surrealistisk? Forventet du at det å bo sammen med eksen ville være en dans på roser?
At hun skulle tre på seg kyskhetsbeltet samt sette følelser og kjærlighetslivet sitt på hold for din del?
Min mening er at dette ville vært surrealistisk.

Jeg har full forståelse for at dette er vanskelig for deg, men mitt råd er at dere burde flytte fra hverandre - og at dere burde gjort det da dere avsluttet forholdet.
Kan du klargjøre litt hvorfor dere fremdeles bor sammen?
Jeg ville aldri kommet på at en slik situasjon kunne oppstå,men jeg er vel muligens for gammeldags.
For mange år siden opplevde jeg en ganske surrealistisk situasjon. Min mann, han er død nå, kom hjem en kveld sammen med en elskerinne. Jeg hadde ingen steder å gå, så da ble vi to sittende å prate litt smådritt om han til langt på natt. Kunne aldri holdt ut i ti dager.
Klem fra Betty
yoyoyo? 10 dagersbesøk lukter jo bare litt avstandsforhold, enten er hu på tur ut døra anyway. eller så stikker fyren når ny dama bor med exen! jeg hadde iaf sagt "snakkes "
Stemmer for å gjøre livet deres så surt som overhodet mulig. Du har uendelige muligheter. Snakk gjerne om sex livet med exen til den nye kjæresten osv. Er du flink og skamløst kommer han til å dra samme dag han kommer.
For et opplegg. En ting er at dere fortsatt bor sammen, mens dere har gått videre, men når situasjonen er som den er så er så virker jo han nye typen relativt uredd når han velger å bo hos dere i 10 dager. Jeg antar at din eks har fortalt at du fortsatt bor der. Bare for å si det, hadde jeg vært han nye typen ville aldri jeg gått med på det fordi jeg ville følt ubehag for hele situasjonen og ikke minst ubehag ovenfor hvor kleint det ville blitt med deg.
Sitat av stnistad Vis innlegg
Hva med en 10-dagers freakfest hos TS?
Vis hele sitatet...
Haha, da legger nok dama på sprang før 5 freakere engang er innenfor dørstokken

Det er nok ikke så mye du kan gjøre TS, annet enn å snakke med dama... hva hjelper det egentlig å lage kvalme om hun har bestemt seg uansett?
Sist endret av Oshugon; 13. januar 2016 kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av BlyThn Vis innlegg
Hei.
Jeg bor med exen min.
Nå vil hun ha med seg den nye typen på et ti-dagersbesøk i leiligheten vår.
Helt uaktuelt at det skjer.
Hva slags rettigheter har jeg her?
Begge to sitt navn står på leiekontrakten.
Vis hele sitatet...
Først syns jeg kjæresten din er teit som i det hele tatt skal ta med en ny kjæreste til sin ex i ti dager. Enkelte jenter er eksperter på psykisk terror, noe som det virker som hun prøver å utsette deg for. Vær så snill og ikke bit på dette agnet. Hun ønsker så sårt at du biter på dette, og det er noe du er i ferd med å gjøre. Du taper så utrolig mye på det i lengden. Jeg vet det er jævlig vanskelig, men prøv å vær den fornuftige i forholdet og finn deg et annet sted å sove de ti neste dagene uten noen sure bemerkninger til noen av de og deretter skaffer deg et eget sted å bo.

Nå høres jeg kanskje fordomsfull ut, men slik får være når jeg vet minimalt om exen din, men den dama høres ut som en syk dame som ingen har godt å være i nærheten av. Føler med deg, det er en vanskelig situasjon, men prøv å være den fornuftige personen så skal det gå bra til slutt
Sist endret av Mr.NicePrice; 13. januar 2016 kl. 15:59.
Få eksen og typen til å spandere hotell på deg den perioden.
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
Hev deg over det og vær overnaturlig hyggelig mot fyren.. bli skikkelig kompis og små prat masse shit om x kjæresten din..
Vis hele sitatet...
Hvis du følger det jeg har gjort om til fet skrift, så hever du deg over det. Hvis du kjører igang med det etter, så legger du deg på samme nivå eller under...
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Hvis du kjører igang med det etter, så legger du deg på samme nivå eller under...
Vis hele sitatet...
Noen ganger kan det være helt okei å senke nivået en smule.
Støtter forslaget til Susa. Forklar pent og pyntelig at det er uaktuelt for deg å betale for oppholdet på hotell selv, da det klart er til hennes fordel at du ikke befinner deg i leiligheten mens nytypen er der. Om hun nekter å betale ville jeg laget fullstendig helvete. Ikke at jeg noensinne ville funnet meg i å bo med ex´en min (i hvertfall ikke når hun åpenbart ikke respekterer deg), men det er en annen diskusjon.
Kan du ikke bare prate med typen hennes?
Om hun kanskje er bitter og ute etter å lage et helvete for deg, så har
du vel ingen historie med han? Folk flest ville ikke valgt å bo 2 uker i leiligheta
til en fyr som har sagt klart i fra at han egentlig ikke vil ha dem der...
Sitat av BlyThn Vis innlegg
Hei.
Jeg bor med exen min.
Nå vil hun ha med seg den nye typen på et ti-dagersbesøk i leiligheten vår.
Helt uaktuelt at det skjer.
Hva slags rettigheter har jeg her?
Begge to sitt navn står på leiekontrakten.
Vis hele sitatet...
"Jeg bor med exen". Problemet er allerede der. Det samme har skjedd meg og den eneste løsningen ble dessverre bare å finne et annet sted å bo. Prate med exen? Prate med den nye typen? Glem det. Flytt fra svinet. Enkelte er bare helt tilbakestående på sånne områder.
Hva som er en fornuftig tilnærming til dette kommer helt an på hva slags relasjon du og xdama di har. Hvor lenge er det siden dere slo opp? Hvordan ble det slutt? Hvorfor bor dere fortsatt sammen? Uten å vite noe om dette er det umulig å si om hennes planer er urimelige, eller om du er urimelig som ønsker å forhindre dem.
Hvorfor bor du med xdamen, selvsagt vil jeg spekulere her! Det virke du har kontroll behov, du klare ikke å gi slipp den xdama. Nå prøver hun desperat å få deg ut av leiligheten, eller vinne slik hun kan fortsette å bo i leiligheten, vell jeg hadde sagt hadebra.
La hun få leiligheten, det er leie og ikke eie så hovedsaklig taper ingen, så fremst dette ikke er en leilighet fra drømmen ! 3000,- i leie og sentralt i Oslo.

Mitt store spørsmål er hvorfor du gir oss lite informasjon og ikke oppdatere tråden? Og hvorfor bor dere to fortsatt sammen??? Rart at en av dere ikke har flyttet ut.
Sist endret av justastonedhuman; 14. januar 2016 kl. 05:56.
Du har ikke noe lovverk å støtte deg på. Så er det sagt.
Du vil heller ikke kunne støtte deg på begrensninger i kontrakten angående overnattingsgjester, da denne begrensningen i seg selv er ugyldig.

Så svaret er enkelt og greit; du må snakke med x-en din. Legg frem ditt syn på saken på en skikkelig måte, og hør hva som er grunnen til at hun vil ha typen sin boende så lenge.
Om hun står på sitt får du bare gjøre det beste ut av situasjonen. Det eneste du oppnår ved å lage kvalme er dårlig stemning. Dere bor tross alt sammen, og skal tydeligvis fortsette med det en stund.
Du gir oss ikke muligheten til å komme med en ordentlig løsning TS, litt informasjon rundt situasjonen hadde vært til stor hjelp.
Bo sammen med eks dama er i seg selv ganske spesielt, men går ut i fra at du har en grunn, om det er en god eller dårlig grunn
skal jeg ikke spekulere i da jeg ikke har noe særlig informasjon.

Om det er eks dama som skal være jævlig mot deg, så er det en god sjanse til å vise henne at du er over henne ved å
oppføre deg vanlig og behandle typen som en vanlig gjest. Om du har psyken til noe sånt vet jeg ikke,
men om det er hun som er ute etter å ”ta deg” så vil dette ha en alt annen enn positiv virkning for henne.
Du må bare innse at hun ikke er verdt en dritt for deg, om dette er tilfelle da.
Om du ikke innser dette så må du bare komme deg ut. Sitte med hode oppi rumpa tjener du ingenting på dessverre...

Om det er du som er ”drittsekken”, da må du slippe taket, oppføre deg som en mann og komme deg videre i livet.
Mange ”dritt mennesker” der ute, du vil ikke kaste bort livet ditt på å være enn av dem...

Håper du kommer med mer informasjon, interessant å se hva det faktisk går i under taket ditt,
det beste er jo om ordene jeg rablet ned ikke har noe som helst rot i din virkelighet,
at du bare ventilerte følelsene dine og alt bare kom frem noe overdrevent...

Lykke til
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Hvis du følger det jeg har gjort om til fet skrift, så hever du deg over det. Hvis du kjører igang med det etter, så legger du deg på samme nivå eller under...
Vis hele sitatet...
Vel, noen ganger må man synke ned på andres nivå for av de skal forstå.
Trådstarter
45 8
Takk for mange gode svar, jeg gir dere en oppdatering på hvordan det gikk når dette prosjektet er overstått.

Ingen som er drittsekker i dette dramaet, btw..vi to er bestevenner..og xer..det er komplisert.
Sist endret av BlyThn; 14. januar 2016 kl. 23:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bestevenner ja, det gjør jo situasjonen ganske annerledes, er det lov å spørre om hvor lenge dere har vært fra hverandre?
Uansett, man skal jo stille opp for hverandre når man har den slags vennskap,
en ny kjæreste er jo uunngåelig og du scorer mange ”vennskaps poeng” om du stiller opp for henne her...

Lykke til, håper du gjør det rette, hva nå enn det er
Sitat av BlyThn Vis innlegg
Takk for mange gode svar, jeg gir dere en oppdatering på hvordan det gikk når dette prosjektet er overstått.

Ingen som er drittsekker i dette dramaet, btw..vi to er bestevenner..og xer..det er komplisert.
Vis hele sitatet...
siden dere er bestevenner er det også masse unyttige svar her...
bestevenner skal være seg selv og være ærlige med hverandre, og ved uenigheter lager man kompromisser. dette ordner dere lett