Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3282
Hei, ikke så langt fra der jeg bor ligger en forlatt liten jernbanestasjon. Ved stasjonen ligger det et gammelt tog. Toget står over åpen himmel og har en del rust, jeg mener at det ikke står på skinner. Gikk dessverre ikke nærmere for å se på det. Jeg tipper toget har blitt brukt for godstransport og toget er veldig kort. Så spørsmålet mitt er: Hvor mye er dette toget verdt? Har alltid hatt en drøm om å eie et tog

Toget ser veldig ut som det toget som ble brukt i den norske utgaven av sesam stasjon.
Sist endret av snuskung; 8. mars 2015 kl. 21:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Med utgangspunkt i spesifikasjonene du nevner så tror jeg ca 35. 860,- er en fair pris.

Du skjønner at du ikke får noe svar på det du spør om? Kanskje du kan hjelpe meg. Hvor fort går en bil?
Sist endret av Jurgen1337; 8. mars 2015 kl. 22:12.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Tipper dette er blandt materialet som tilhører et av landets museumsjernbaner, evt også Norsk JernbaneKlubb NJK.
Hvor i landet er dette?
Trådstarter
13 4
Sitat av bakkus Vis innlegg
Tipper dette er blandt materialet som tilhører et av landets museumsjernbaner, evt også Norsk JernbaneKlubb NJK.
Hvor i landet er dette?
Vis hele sitatet...
I nord-trøndelag!
Selv om toget står der forlatt så tror jeg ikke at det bare er å slenge ut noen bilder på Finn.no hvor du skriver "tog til salgs". Det tilhører garantert noe eller noen. Selv om det bare står der og ruster dessverre... Hvor mye det er verdt aner jeg ikke. Sikkert ikke mer enn hva det koster å få det fjernet.
Har du bilder?
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sender du meg litt mer nøyaktig info (Nord-Trøndelag er stort) kan jeg prøve å finne ut hva det er du har sett, og hvem det tilhører.
Bare for å si det slik, et lokomotiv er verdt en god del titusener av kroner bare som skrapmetall...
Hvis det meste delvis fungerer, så kan du antageligvis gange denne summen med 2+...
...skjønner du tegninga?
Kanskje det er hjelp å få her:

http://www.njk.no
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Alt av togmateriell har en masse påskrifter som indikerer type, nummer, produksjonsår, produsent, etc.
Skriv ned dette, så skal det være en smal sak å kunne spørre.