Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2539
Hvor mange aktive medlemmer er det egentlig her på freak per dags dato ?

Jeg leste her ett sted at det var noe over 70 000 medlemmer. Men det er jo ikke alle som er like aktive lenger samtidig som det ikke er mulig å slette sin egen profil, så er det noen mulighet for å finne ut hvor mange aktive brukere som fremdeles henger med?

Eit alternativ for å finne ut av dette er selvsagt å telle, slik at den som starter tråden skriver tallet 1 og nestemann skriver 2 og den som kommer gangen etter der skriver tre, og så videre oppover helt til alle medlemmene har skrevet ett tall. Men dette er en langdryg måte å gjøre det på, samtidig som det sikkert ikke er alle som gidder å være med på noe sånt.

Så finnes det noen metoder for å finne ut hvor mange vi er?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Ikke egentlig, da det sikkert er mange som bare lurker, og sikkert mange med smurfekontoer etc.
Mods kan vel få et anslag ved å registrere hvor mange unike adresser som besøker siden per uke/måned
Det må du nesten spørre administrasjonen om.

Men i footer på http://freak.no/forum/ så finner du at det står
Tråder: 166.107, Innlegg: 2.194.293, Medlemmer: 72.049
Velkommen til vårt nyeste medlem, RavnX
Vis hele sitatet...
Eventuelt loope gjennom "Siste aktivitet" kolonnen de sikker har i databasen og sjekke hvor mange som <måned
Huske at det er MANGEN som har flere brukere, både aktive og innatkive kontoer. JEg personlig har 2 sperra brukere, denne og 1 eller 2 til husker ikke helt. Slik er det med paranoia :;D

Edit: sorry for 3innlegg!! litt nettverksproblemer her i gården.
Sist endret av Laude; 9. mars 2013 kl. 19:55.
Er nok vanskelig å få et korrekt tall på unike brukere. Ser du på totalt antall brukere får du med alle som har flere brukere og ser du på IP så blir det for få siden det garantert er flere som er inne fra samme IP.
Sitat av Laude Vis innlegg
Huske at det er MANGEN som har flere brukere, både aktive og innatkive kontoer. JEg personlig har 2 sperra brukere, denne og 1 eller 2 til husker ikke helt. Slik er det med paranoia :;D

Edit: sorry for 3innlegg!! litt nettverksproblemer her i gården.
Vis hele sitatet...
2 sperra kontoer ?
er det 72.000 så er det det selv om det er samme person
Sitat av Benjy Vis innlegg
er det 72.000 så er det det selv om det er samme person
Vis hele sitatet...
Det kommer jo ann på om du vil ha unike brukere eller totalt antall brukere.
I denne situasjonen spurte han ikke
Sist endret av Benjy; 9. mars 2013 kl. 20:26.
Sitat av Fishface Vis innlegg
Hvor mange aktive medlemmer er det egentlig her på freak per dags dato ?
Vis hele sitatet...
Sitat av Benjy Vis innlegg
I denne situasjonen spurte han ikke
Vis hele sitatet...
A member is a person who belongs to a social group or an entity such as a company or nation. By extension it can refer to any part of a whole.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Sitat av heihallohade Vis innlegg
A member is a person who belongs to a social group or an entity such as a company or nation. By extension it can refer to any part of a whole.
Vis hele sitatet...
For å spikke flis, her står det bare at et medlem er en person som tilhører .... , ikke at flere medlemmer ikke kan være færre personer enn medlemmer.

For å understreke det, har feks Laude 2 sperrede kontoer i tillegg til Laude-kontoen, og vil da telle som 3 medlemmer selv om det sannsynligvis bare er én person som har brukt dem.
Sist endret av Takub; 9. mars 2013 kl. 21:48.
Sitat av Laude Vis innlegg
Huske at det er MANGEN som har flere brukere, både aktive og innatkive kontoer. JEg personlig har 2 sperra brukere, denne og 1 eller 2 til husker ikke helt. Slik er det med paranoia :;D

Edit: sorry for 3innlegg!! litt nettverksproblemer her i gården.
Vis hele sitatet...
Hvorfor du det fra? De fleste oppfører seg ikke som drittunger, og får dermed ikke kontoene sine sperret/bannet.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Hvorfor du det fra? De fleste oppfører seg ikke som drittunger, og får dermed ikke kontoene sine sperret/bannet.
Vis hele sitatet...
Det er nok mange (som meg) som har smurfekontoer for å spørre om spørsmål de helst ikke vil ha bundet opp med hovedbrukeren sin.

(Mtp. at freak feks. er ett av de beste nettstedene å spørre rusrelaterte spørsmål, og at flere personer kanskje sammenbinder det vanlige nicket ditt og Freaknicket ditt. Blir litt ille om broren din eller kompisen din finner ut at du har en tråd på freak med teksten "tok 15 piller jeg fant på gata i oslo sammen med 2 liter øl, nå ser jeg elefanter i tutuskjørt danse foran øynene mine og muttern er hjemme om en time, hva gjør jeg?")
Sist endret av Freddy_fred5; 9. mars 2013 kl. 23:19.
Jeg vil fortsatt tørre å påstå at de fleste ikke går rundt å roper "LOL JEG HETER SINKEN PÅ ÆNÆFFÆFEF", og at to kontoer derfor ikke er nødvendig. Jeg vil også påstå at det er veldig mange på nFF som ikke trenger dobbelkonto av den grunn at de ikke driver med noe ulovlig/noe de skammer seg over/noe de ikke vil at folk som kan nicket deres skal vite.

Og anngående eksempelet ditt, så svarer jeg det samme som i sted:"De fleste oppfører seg ikke som drittunger"
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Jeg vil fortsatt tørre å påstå at de fleste ikke går rundt å roper "LOL JEG HETER SINKEN PÅ ÆNÆFFÆFEF", og at to kontoer derfor ikke er nødvendig. Jeg vil også påstå at det er veldig mange på nFF som ikke trenger dobbelkonto av den grunn at de ikke driver med noe ulovlig/noe de skammer seg over/noe de ikke vil at folk som kan nicket deres skal vite.

Og anngående eksempelet ditt, så svarer jeg det samme som i sted:"De fleste oppfører seg ikke som drittunger"
Vis hele sitatet...
Eksempelet var ganske overdrevet, men satser på at du forstår poenget.

Det krever ikke så mange med smurfs for å ta en chunk ut av det totale brukertallet.
Nei, men såpass mange av de er registrert og har "ombestemt" seg at de ikke har hatt bruk for dobbelkontoer at det ikke er så mange igjen som kan ha dobbelkontoer, og når en stor prosent av disse også kun har en prosent er det ikke veldig mange kontoer.

Kilder på det at det er mange som ombestemmer seg kommer fra egne erfaringer(og littegrann stalking)
Jo det er nok mange som har flere kontoer. Har selv fått sperret konto, og jeg er aldri frekk her på forumet men feks dagsform på moderator kan spille inn. Så har jeg en gammel konto som er kanskje 5-6 år tilbake som jeg ikke får liv i pga at jeg mistet eposten knyttet til den kontoen og når en da glemmer log-in data så trenger en ny bruker. Så jeg har altså 3 identer på nff. En annen i tråden hadde 5 identer og en annen med 3. Det sier jo litt i en tråd med kun 19 poster. Tipper reelle tall på ca halvparten. Aktive brukere med log in siste halvår er nok langt mindre enn det igjen.
Sist endret av random67489; 10. mars 2013 kl. 02:37.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Hvorfor du det fra? De fleste oppfører seg ikke som drittunger, og får dermed ikke kontoene sine sperret/bannet.
Vis hele sitatet...

Den første var fordi jeg spurte om sider hvor jeg kunne kjøpe piller online. Ga litt fan i regelene i rusa tilstand.
Den andre var fordi jeg klaget på utestengelse å h*n ble såpass sur at han bare ga meg perm utestengelse. Alle kan ha en dårlig dag. Så klager ikke på mod nå bare sånn at det er sagt!

Edit: å at du antyder til at jeg er en drittunge settes heller ikke pris på! Du kjenner ikke til meg, min historie eller hva jeg har gjort eller ikke. Tenk deg om før du snakker. "drittunger ass"
Sist endret av Laude; 11. mars 2013 kl. 03:43.