Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 5241
Hei freaks!
Jeg tar buss til og fra skolen og jobb nesten hver dag, men jeg har den stygge uvanen at jeg sovner på bussen og:
1.ser helt idiot ut for alle andre
2,ser ut som jeg er rusa
3. ikke kommer meg av.

Så har noen av dere et tips eller fem om hvordan jeg ikke skal sovne?
Sitat av tromsøfreaken Vis innlegg
Hei freaks!
Jeg tar buss til og fra skolen og jobb nesten hver dag, men jeg har den stygge uvanen at jeg sovner på bussen og:
1.ser helt idiot ut for alle andre
2,ser ut som jeg er rusa
3. ikke kommer meg av.

Så har noen av dere et tips eller fem om hvordan jeg ikke skal sovne?
Vis hele sitatet...
Kaffe? titegn
har dessverre bare tips til å sovne. men du kan jo prøve vekkerklokke når du skal av?
Vurdert å sove på natten istedet?
Få nok søvn om natta så du er opplagt om dagen.
1. Dra lua over anskitet
2 -------"-------
3 Få nabomannen til å vekke deg når du skal av
Sitt deg ved siden av noen og be dem om å vekke deg skulle du sovne.
1 bytt sete vært 10 min
2 ha på alarm 5 min før stoppe stede
3 kaffe og musikk
4 sitt ut mot gangen ikke ha noe vindu og lene deg til for og så sovne.
Gjør noe, les, spill, snakk med noen.

Ellers kan du jo stå i bussen, burde ikke sovne da
Sist endret av Knudsen; 14. november 2011 kl. 21:36.
Kjøp koffeinpiller og popp de før du tar bussen
Velg en ståplass?
Ørepropper og høy musikk?
jeg har en time med buss hjem fra jobb å i dag endte jeg med å måtta at taxi hjem fordi jeg hadde missa stoppestedet og havna tilbake på jobb ijenn.
skal prøve å ta med meg en kaffe engang, om ikke for å drikke men for og holde noe varmt over balla, så hvis jeg sovner skolder jeg nøttene mine. gjlr jeg nok bare en gang det
Jeg tar ofte buss i tre timer hjem fra hybelen, og merker veldig fort etter at jeg har satt meg på at "Faen, merker at øynene blir tunge", så jeg slenger på et godt, lydisolert headset (AKG K518) og pumper på med noe metall, drum n' bass eller dubstep, og ser ut vinduet. Jeg spiller også gjerne spill på mobilen eller sender meldinger til folk. Alt dette tilsammen påvirker meg til å holde meg våken
Sliter selv med dette selv om jeg ikke ser på det som et problem. Det er verre at jeg sovner i timen hver dag. Det jeg gjør er å legge meg tidligere. Ligger faktisk i senga nå for å ta meg inn litt (skal opp klokka 6). Prøv det du også, gå og legg deg!
jeg kan legge meg kl 6 (rett etter barne tv selfølgelig ) men fortsatt etter en lang dag på skole å jobb har jeg ikke sjans å holde meg våken
Kjør bil da. Om du likevel sovner da, vel, da sliter du.
jeg er 16, uansett om jeg kjører bil da så sliter jeg (enten river modern hodet av meg eller så blir jeg stoppa)
Kjører moped på sommeren å det er nesten det ensete som får meg far å sove
Headsett>Alarm på mobil/mp3 spiller etc>win?
ja den ideen var ikke så ille.
husker når jeg gikk på skole i oslo og jeg bodde i drammen, så måtte jeg pendle med tog hverdag, og jeg sovnet alltid med høy musikk på ørene men jeg våknet alltid i tunnelen mellom narsjonal og oslo s, Jeg har aldri helt skjønt hvorfor? selv om jeg hadde døgnet så våknet jeg alltid opp der, så jeg rakk alltid og komme meg av toget, og jeg sover dypt, kan nesten kalle det for " koma " når jeg sover, for jeg våkner sjeldent av alarmer,folk osv som skal kunne vekke meg. men til TS du kan jo prøve og synge med sangene eller smelte med sangen om du skjønner? at du og sangen går i ett, jeg gjør alltid det når jeg tar buss,tog osv. er faktisk eneste grunnen for at jeg gidder og ta buss,tog, for og høre på musikk og nyte den som en rus. Ps. jeg bruker ikke noen form for rusmidler uten om livet
Du burde ihvertfall ikke bry deg om at andre synes det ser teit ut, men hvis det allikevel plager deg sett deg langt bak eller er lignende sted som fører til at færre ser på deg. No når vinteren kommer så kan du jo også bruke lue noe som tar enda mer fokus vekk fra trynet ditt. Selv pleide jeg å sove med trynet klistra i vinduet med luen som fungerte som en slags pute. Sov meg gjennom 1 time med buss hver dag gjennom hele u.s og vg til jeg fikk bil.
1. Alarm.
2. Bærbar pc med film/serie
En laptop å spille på eller eventuelt mobil
Ta med en pute. Det er utrolig digg å sove med en pute på bussen.
Hadde denne vanen selv da jeg gikk på videregående, 1 time til og fra til skolen med buss. Sov hver vei. Etterhvert så endte det opp med at kroppen hadde vent seg til å våkne 5 minutter før stoppestedet jeg skulle av, noe som var jævlig greit

Men mitt beste tips er å sette deg ved siden av en du vet skal av før deg, om du sovner så kommer han til å vekke deg når han skal av, kanskje litt ugreit mot han som sitter ved siden av deg, men etter noen par minutter med søvn på bussen er man mirakuløst nok lys våken igjen. (sånn var det ihvertfall for meg :P)
Ta tiden på hvor lang tid bussturen tar, sett på alarm slik at du våkner 5-10 min før du pleier å gå av.
Kjør moped hele året
Still inn en alarm etter når du kommer innenfor et vist område (GPS), finnes i IOS5 blandt annet, sikkert noe lignende android apps også.
Dubstep! Klarer virkelig ikke å sovne om morgningen når jeg hører på det! Liker ikke kaffe, så jeg drikker evt, en kopp te med sukker i om morgningen vist jeg virkelig er trøtt...
- Hør på musikk med in earbuds hakket for høyt til at det er behagelig.
- Smækk deg selv i ansiktet (funker best i tom buss mht tilskuere)
- Gjør det til en aktivitet å se på hvert enkelt meneske i bussen og form en fiktiv livshistorie du føler passer for dem. Funker for meg. Om bussen er tom setter jeg på alarm og sovner, gjør ikke noe om bussen er tom allikavæl.
Alarm med ørepropper er vel en god ide.
Sitat av boohaze Vis innlegg
En laptop å spille på eller eventuelt mobil
Vis hele sitatet...
det gjorde jeg hele åttende og niende trinn, icy tower og gta san andreas er livreddere dog ikke like fristende nå lenger da SA blir litt kjedelig når jeg drar IV på fullt hjemme nå dundrer jeg høy rock med ett godt headset tørr ikke sovne med det, enten blir det stjålet, eller så ødelegger jeg det i søvne det vil vi ikke med ett 1200-kroners headset
Sovner alltid selv på bussen hjem fra skolen, men tror kroppen min vet når jeg skal våkne og da bare våkner jeg. Våkna på samme plassen i 2 uker nå, når jeg tar bussen hjem så våkner jeg alltid på en bestemt plass... rart
Hvis man kjører buss mye, så er det like greit å sove. Ta igjen litt tapt søvn. Hva er poenget, man sitter jo bare der alikevel?

Bruk vekkerklokke på mobilen, høyeste volum, og ha den i brystlomme elns om du har det. Ha ørepropper i uten musikk, sånn at du får alarmen rett i øret.
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Kjør moped hele året
Vis hele sitatet...
prøv det i -30 på dårlig brøytede bygdeveier du spesielt med en moderne 2-takter, har ikke prøvd ennå men ser for meg att den blir kjip å starte
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
SKRILLEX

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
prøv det i -30 på dårlig brøytede bygdeveier du spesielt med en moderne 2-takter, har ikke prøvd ennå men ser for meg att den blir kjip å starte
Vis hele sitatet...
kjører litt på vinteren, MED en totakter som har innsprøyting, den ER vanskelig å starte i blandt
Hvis du har iPhone kan du prøve å bruke den nye Reminders-funksjonen som lar deg sette alarmer for når du forlater eller kommer til hvisse GPS-lokasjoner. Sett en alarm som er et lite stykke før stoppestedet ditt, så kan du nyte søvnen din på bussen.
Når du kjenner du blir trøtt biter du deg selv i tunga eller klyper deg selv for å fokusere på det istedet.
Sitat av tromsøfreaken Vis innlegg
kjører litt på vinteren, MED en totakter som har innsprøyting, den ER vanskelig å starte i blandt
Vis hele sitatet...
oh goodie, gleder meg allerede til vinteren
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Last ned powernap app, sett på den nappen som er best. sov i vei.
du burde kanskje begynne å føne håret før du drar ut? bløtt hår gjør deg som regel trøttere
Sist endret av Kyrios; 14. november 2011 kl. 23:59.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
oh goodie, gleder meg allerede til vinteren
Vis hele sitatet...
her er det vinter for fullt, godt med snø og piggdekk til mopeden er kjøpt inn
Har god gammal 2takt med forgasser i gården Har ikke hatt startproblemer med den enda :P
Pusteteknikker funker fint til en viss grad. Prøv å skap aggresjon i kroppen og tenk på noe som gjør deg forbanna. Pust i takt med sinnet som øker mer og mer.
Sitat av connubialis Vis innlegg
Pusteteknikker funker fint til en viss grad. Prøv å skap aggresjon i kroppen og tenk på noe som gjør deg forbanna. Pust i takt med sinnet som øker mer og mer.
Vis hele sitatet...
Så kommer man dritsur på skolen og er jævlig mot alt og alle...
Til alle som lurer på hvorfor de våkner rett før stoppestedet sitt forde om dem sover :

*Underbevissthet*
Har du iPhone? Da kan dette være løsningen: http://www.dinside.no/845331/sleep-b...r-du-er-fremme

Finnes sikkert til android og.
puzzle-spill på mobilen er et godt tips. eller se om det er noen andre som alltid tar samme buss samme strekning som deg, og prat med dem hver dag