Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvem får din stemme i 2011?
Rødt 77 6,86%
SV 45 4,01%
AP 152 13,55%
SP 24 2,14%
Venstre 170 15,15%
KRF 16 1,43%
Høyre 172 15,33%
FRP 238 21,21%
Andre 54 4,81%
Ingen 174 15,51%
Stemmegivere: 1122. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  381 49205
Valgkampen starter på lørdag, så nå er det vel på tide med en ny meningsmåling.

Fint om dere som stemmer legger inn en kommentar om hvilke saker som er viktigst for dere og evt. inntrykket av valgkampen og partiene bare valgkampen kommer i gang.

Hvem som har den beste skolepolitikken eller hvor mange innvandrer vi skal ta imot kan dere diskutere i en annen tråd.
Sist endret av Mith; 10. august 2011 kl. 11:14.
Som jeg sier i den nye tråden, etter maaaange år som samvittighetsfull stemmegiver blir det Miljøpartiet (MDG) for meg fremover
Bærekraft, digitale rettigheter til gode for folket, dyrs rettigheter og mer lokaldemokrati.
De tradisjonelle partiene har jeg for lengst vendt ryggen.
FRP på meg. Synes forresten det er latterlig hvordan aviser som VG og Dagbladet sverter FRP rett før valget. Legger ut alt mulig dritt om at Breivik var medlem av FRP og FpU, akkurat som at det er så forbaska saklig når det er nesten 10 år siden han var i partiet, før han vendte dem ryggen. Kunne vel ikke forventet mer av VG hvertfall når hele avisa består av sleipe AP`ere som utnytter makta si. Synes forøvrig det var like sleipt av Jens Stoltenberg som kom på P3 og ble intervjuet, mens han egentlig satt og frontet partiet sitt for å høste stemmer. Blir rett og slett kvalm og håper folk skjønner hvor fucka landet er blitt på de årene med AP i spissen.

Det trengs et regjeringsskifte og FRP greier aldri å ødelegge landet mer enn det AP har gjort på disse årene.
Jeg er førstegangs-stemmer og aner ikke hva jeg skal stemme enda :/

er det noe jeg bør vite før jeg stemmer?
Sitat av Kamrud Vis innlegg
Jeg er førstegangs-stemmer og aner ikke hva jeg skal stemme enda :/

er det noe jeg bør vite før jeg stemmer?
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt an på hvilke saker du mener er viktige.
Sitat av Proteus Vis innlegg
Som jeg sier i den nye tråden, etter maaaange år som samvittighetsfull stemmegiver blir det Miljøpartiet (MDG) for meg fremover
Bærekraft, digitale rettigheter til gode for folket, dyrs rettigheter og mer lokaldemokrati.
De tradisjonelle partiene har jeg for lengst vendt ryggen.
Vis hele sitatet...
Bærekraft, digitale rettigheter til gode for folket, dyrs rettigheter.. Du skal ikke sjekke ut Venstre da? Det høres ut som et tradisjonelt parti som ikke burde stå så langt unna deg.
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Bærekraft, digitale rettigheter til gode for folket, dyrs rettigheter.. Du skal ikke sjekke ut Venstre da? Det høres ut som et tradisjonelt parti som ikke burde stå så langt unna deg.
Vis hele sitatet...
Vært innom Venstre også, Kake, men uten å dra en lang polemikk om temaet har jeg vel egentlig landet på at MDG har en større grad av integritet og at de fortjener et løft i større grad enn et veletablert parti. Dessuten opplever jeg at Venstre er litt for utydelige og lydige på en del ting, i fht landbruket, f eks.
Norskehesten
Alden's Avatar
Håper ingen her kommer med sympati stemmer til AP pga av tragedien og at dere ser at sympati og politikk ikke har noe tilfelles.
Sitat av Alden Vis innlegg
Håper ingen her kommer med sympati stemmer til AP pga av tragedien og at dere ser at sympati og politikk ikke har noe tilfelles.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre selv. Det er helt sikkert noen som kommer til å gjøre det.
Er bare kommunevalg, så tenker at jeg skal prøve FrP for en gangs skyld.

Edit:
Men må selvfølgelig se hvem som formulerer bullshittet best under kampanjen.
Sist endret av merulz; 10. august 2011 kl. 12:25.
Blir glad når jeg ser at de som stemmer blankt som meg leder!
Neutral Good
Mith's Avatar
Trådstarter
Sitat av merulz Vis innlegg
Er bare kommunevalg, så tenker at jeg skal prøve FrP for en gangs skyld.

Edit:
Men må selvfølgelig se hvem som formulerer bullshittet best under kampanjen.
Vis hele sitatet...
Stemmer du i Hamar så er det antagelig ett fett hva du stemmer. Selv om Busterud gir seg skal det nok noe til å ødelegge By og bygdelistas 42% fra 2007.
Det blir nok Høyre for min del i år. Anser meg som relativt tverrpolitisk, men med litt blågrønn slagside.

OK, det har vært greit å ha Ap og Co i regjering syns jeg, men i 13' bør det være over.
Når det kommer til kommunevalget ønsker jeg ikke lenger flodhesten i Trondheim (ja, snakker faktisk om Rita) som ordfører..
Det drekkes for my kaffe hos Rita.
Derfor ønsker jeg Yngvar Brox velkommen, i en bred borgelig allianse!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Har ikke bestemt meg helt ennå, men i kommunevalget lar jeg gjerne de store enkeltsakene avgjøre. Min stemme vil nok gå til et parti som prioriterer utbygging av sykehjemsplasser i kommunen, støtte til lokale kulturtilbud, bevaring av fristrender og naturområder samt opprusting av nåværende skoler fremfor sammenslåing, og ikke partiene som lokker med fjerning av eiendomsskatt og bompenger. Det blir nok ikke FrP i år heller altså.
Her har vi bare fire partier; Ap, FrP, Høyre og Sp. Jeg kommer derfor ikke til å stemme ved årets kommunevalg. Sp har gjort fint lite for kommunen, Ap har en av bygdas største drittsekker som støttespiller, og jeg støtter på ingen måte Høyre eller FrP.
Venstre, som forrige lokal- og stortingsvalg

De viktigste sakene for min del er miljø, kollektivtransport og en human ruspolitikk
Sist endret av Zahremar; 10. august 2011 kl. 13:32.
det liberale folkepartiet.
Sist endret av vestkantgutt; 10. august 2011 kl. 13:36.
Blankt uten tvil!
Rødt øverst og Høyre og FRP nederst, typisk Mith.

Men ja, jeg stemmer ikke. Har aldri stemt.
Sist endret av Naturgrønn; 10. august 2011 kl. 13:49.
Det viktigste er å få endret kursen i de blå-brune kommunene og da kan det hende at man/jeg bør stemme taktisk for å sikre representanter der de trengs mest. Det står uansett mellom SV eller Rødt.

Når det gjelder Venstre er det fullstendig uaktuelt blant annet fordi Venstre i veldig mange kommuner i praksis er rene støttepartier for Høyre og Frp.

Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Rødt øverst og Høyre og FRP nederst, typisk Mith.
Vis hele sitatet...
Lista er sortert fra venstre til høyre.
Sist endret av DonTomaso; 10. august 2011 kl. 13:53.
Kjempe morro å se venstre få såpass med stemmer
Neutral Good
Mith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Rødt øverst og Høyre og FRP nederst, typisk Mith.
Vis hele sitatet...
Sortert fra rødt til blått, venstre til høyre.
Sist endret av Mith; 10. august 2011 kl. 13:53.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Synd å se FrP få så mange stemmer, men det er jo heldigvis bare kommunevalg. Selv går jeg for AP, fordi jeg syns det er det mest rette av alle de venstreorienterte partiene.
Virkelig? FRP med flest stemmer?
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av NijO Vis innlegg
Virkelig? FRP med flest stemmer?
Vis hele sitatet...
Tror faktisk ikke de fleste vet hva de stemmer. Men hvis du virkelig brenner for lavere pris på alkohol, så la gå.
Jeg stemte FrP ved stortingsvalget i 2009, men denne gangen skal jeg stemme Høyre. Det er på tide å drive venstresiden tilbake der de kom fra.
Med tanke på hvordan Frp har klart å få økonomien i Fredrikstad til å gå fra 100 millioner i pluss til 100 millioner i minus på de fire årene de har hatt makta her, sier det seg selv at jeg vil stemme AP.

Er visst ikke bare å kutte ut eiendomsskatt uten å tenke seg om, gitt.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Med tanke på hvordan Frp har klart å få økonomien i Fredrikstad til å gå fra 100 millioner i pluss til 100 millioner i minus på de fire årene de har hatt makta her, sier det seg selv at jeg vil stemme AP.

Er visst ikke bare å kutte ut eiendomsskatt uten å tenke seg om, gitt.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i første del av det du skriver, men usikker på hva jeg skal stemme selv. Er ikke utrolig politisk engasjert og må sette meg inn litt mer før jeg bestemmer meg.
Jeg stemmer miljøpartiet de grønne. Kultur, kollektivtrafikk og en bærekraftig byutvikling er det jeg vil ha!
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Det trengs et regjeringsskifte og FRP greier aldri å ødelegge landet mer enn det AP har gjort på disse årene.
Vis hele sitatet...
Nei, vi har gratis helsetjeneste, utdanning og trygdeordnigner, AP har virkelig ødelagt hele landet.

La oss heller få FRP til makten, så kan vi selge alle andelene i statlige selskaper og stå igjen om 20 år uten noen inntekter. Etter det kan vi få inn private i helse og utdanning, siden alt blir billigere når det er aksjonerer som vil ha ut utbytte av driften! (Hadde jo vert teit om overskuddene fra skole og helse gikk tilbake til staten, de deler jo den ut til befolkningen igjen og bruker dem ikke på seg selv som en ekte privat aksjonær hadde gjort)

Kommunen jeg bor i var feks en av norgest mest veldrevne kommune (sitat Erna Solberg) etter 10 år med rødt styre, nå har vi hatt 10 år med FRP-styre, og tror du ikke de med et trylleslag klarte å gjøre oss til en av de kommunene med størst gjeld? Dette gjorde de bla. ved å fjerne eiendomsskatten. Den hadde AP snakket med bedriftseiere om, og de sa at den ikke utgjorde noe merkbare utgiftspost i deres budsjetter, men FRP slo til og fjernet 20mill fra kommunekassen likvel...
Sist endret av Akanth; 10. august 2011 kl. 15:22.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Alden Vis innlegg
Håper ingen her kommer med sympati stemmer til AP pga av tragedien og at dere ser at sympati og politikk ikke har noe tilfelles.
Vis hele sitatet...
AP ble utvilsomt rammet hardest av denne krisen mer enn noe annet parti, angrepet var tross alt rettet mot dem. Ett slikt angrep legger et enormt press på partiet og dets ledelse, og gir folket en god sjanse til å se hva AP er laget av. Måten Statsministeren, parti-medlemmene for øvrig og ledelsen taklet tragedien på har vært eksemplarisk, syntes de fleste såvidt jeg har forstått meningsmålingene.

Dermed er det slik at det vi kaller "sympatistemmer" ikke nødvendigvis er stemmer til AP fordi flere syntes synd på dem, men gjerne stemmer fordi en syntes at måten krisen ble taklet på var av beste sort. Sammenlikn AP med Republikanerne for 10 år siden etter WTC. Jeg tror nok heller at flere har tenkt "Ja! Slike folk vil jeg skal styre landet mitt!" enn pur sympati, og førstnevnte tankegang har alt med politikk å gjøre.

Jeg skal forøvrig ikke stemme AP.
Jeg vet bare at jeg ikke kommer til å stemme brunt (FrP)
Vi får se hvem som har minst tåpelig pengesløsing på tapetet denne gangen..

FrP er visst ikke på valglista i min kommune i år. Det hadde ikke vært noe alternativ for meg uansett, men det blir spennende å se hva de tilhengerne velger nå.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
...

Det trengs et regjeringsskifte og FRP greier aldri å ødelegge landet mer enn det AP har gjort på disse årene.
Vis hele sitatet...
Veldig godt argument for å stemme FRP!
6,38 % stemmer Rødt! Utrolig.
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Jeg stemmer miljøpartiet de grønne. Kultur, kollektivtrafikk og en bærekraftig byutvikling er det jeg vil ha!
Vis hele sitatet...
De Grønne? Makan til useriøse folk har jeg aldrig vært borti. Tapt i idealist-drømmer så og si hele gjengen!
Noen maser om at FRP har sendt kommuner i gjeld ved å fjerne formueskatt; Et overskudd basert på formueskatt er et overskudd basert på tyveri, og FRP har gjort det riktige. En forretningsmann med hundre millioner i formue vil ikke bruke de pengene på seg selv, han vil investere dem, noe som kan sørge for f.eks. flere arbeidsplasser, høyere lønn til ansatte etc. Dersom pengene skulle gått til formueskatt hadde staten sannsynligvis gitt pengene til en afrikansk diktator, sykepenger til mange mennesker som fint kunne jobbet, en trygdesnyltende bareier i Thailand eller en bonde som har "mistet 2000 (!) sauer til rovdyr".
Kapitalisme er den eneste bærekraftige økonomiske politikken, og AP kjører Norge rett ned.
Sist endret av vestkantgutt; 10. august 2011 kl. 16:50.
Førstegangen jeg og kan stemme, men det gidder jeg ihvertfall ikke.

Er det samme hvem jeg stemmer på, siden ingen utretter noe mer enn de andre...
Sitat av vestkantgutt Vis innlegg
6,38 % stemmer Rødt! Utrolig.
Vis hele sitatet...
Ja, det er utrolig flott i forhold til et eventuelt valg, men forferdelig dårlig i forhold til Populistpartiet. DLF er ikke med her, nei? Enda godt.
Det blir FRP, de tør å si hva de mener og jeg liker ikke politikken til de rød-grønne. Go Høyre/FRP-Regjering!
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Ja, det er utrolig flott i forhold til et eventuelt valg, men forferdelig dårlig i forhold til Populistpartiet. DLF er ikke med her, nei? Enda godt.
Vis hele sitatet...
Kan du nevne 1 positiv ting med Rødt? Og da mener jeg ikke at halve landet skal få trygd.

Les i en historiebok så ser du hvordan kommuniststater har klart seg, og hvordan innbyggerne har hatt det.
Sist endret av vestkantgutt; 10. august 2011 kl. 17:00.
Sitat av vestkantgutt Vis innlegg
Kan du nevne 1 positiv ting med Rødt? Og da mener jeg ikke at halve landet skal få trygd.
Vis hele sitatet...
Kan du nevne et sted i Rødts partiprogram hvor trygd til halve landet er nevnt?

Jeg kommer til å stemme Rødt eller Miljøpartiet De Grønne.
Kollektivtrafikk
Barnehageplass
Moms

Ting som anngår meg og folk jeg er glad i med andre ord.
Sitat av vestkantgutt Vis innlegg
Les i en historiebok så ser du hvordan kommuniststater har klart seg, og hvordan innbyggerne har hatt det.
Vis hele sitatet...
Det der er den mest usakelige kritikken mot sosialisme, dog den mest utbredte. DU kan jo lese en samtidsbok om hvordan x antall mennesker har det under kapitalismen i dag.
Sitat av EoT Vis innlegg
Det der er den mest usakelige kritikken mot sosialisme, dog den mest utbredte. DU kan jo lese en samtidsbok om hvordan x antall mennesker har det under kapitalismen i dag.
Vis hele sitatet...
Hvis du har en bok å anbefale, så leser jeg den gjerne. Når det kommer til kritikk mot sosialisme så kritiserer jeg gjerne det og men har ikke gjort det i denne tråden. Jeg har kritisert kommunisme, og Rødt er ikke et sosialistparti på linje med AP og SV, men et kommunistparti.
kjedelig streiting
Sitat av EoT Vis innlegg
Det der er den mest usakelige kritikken mot sosialisme, dog den mest utbredte.
Vis hele sitatet...
Usaklig kritikk? Se hvordan det har gått med så og si alle kommunistiske stater da..
Sitat av vestkantgutt Vis innlegg
Jeg har kritisert kommunisme, og Rødt er ikke et sosialistparti på linje med AP og SV, men et kommunistparti.
Vis hele sitatet...
No shit? Tror nok de som stemmer Rødt er fult klar over deres marxistiske standpunkt.

Sitat av vestkantgutt Vis innlegg
Kan du nevne 1 positiv ting med Rødt? Og da mener jeg ikke at halve landet skal få trygd.

Les i en historiebok så ser du hvordan kommuniststater har klart seg, og hvordan innbyggerne har hatt det.
Vis hele sitatet...
Altså, herregud. Kan forstå hvorfor nicket ditt inneholder "gutt" og ikke "mann", for du kan da umulig ha lest noe annet enn nettopp disse historiebøkene du refererer til.
Og btw, når vi snakker om trygd: Frp har flest trygdede velgere - TV2.no <- jævelig kleint?

1 positiv ting med Rødt? Kan gi deg fler; Hent soldatene hjem. Fornybar framtid. Mot Høyresidas privatiseringsidealer. Sterk stat. Ja, alt det du sikkert gir faen i .

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Usaklig kritikk? Se hvordan det har gått med så og si alle kommunistiske stater da..
Vis hele sitatet...
Se hvordan det går med USA? http://www.usdebtclock.org/ <- realtime, "tillåme"
Sist endret av Maol33t; 10. august 2011 kl. 17:36.
Siden dette er kommunevalg og jeg stemmer i Oslo blir det Høyre på meg. Fabian Stang er en flott ordfører for Oslo og jeg må si meg relativt fornøyd på tross av at de samarbeider med FRP. Oslo øst har fått et realt løft i den perioden de har styrt, og Stang klarer det kunststykket å representere de fleste i denne delte byen.

I stortingsvalg derimot vil jeg aldri stemme Høyre så lenge de vil danne regjering med FRP..

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...a-3453031.html Fabian stang
1: Jeg stemmer ikke FRP, og har tilogmed skrevet hva jeg vil stemme, så skjønner ikke hvorfor du drar frem at FRP har flest trygdede velgere. Jeg har heller ikke sagt noe annet.

2: Hent soldatene hjem sier du. Det er ingen av de soldatene som er tvunget til å dra. Alle er der frivillig. Frihet til å VELGE er noe kommunistene ikke setter så høyt.

3: Fornybar fremtid. Jeg er forsåvidt enig i dette, men tror ikke staten er de rette til å gjøre det.

4: Mot høyresidas privatiseringsidealer. Kan si det så kort som at vi står på hver vår enda av skalaen.

5: Sterk stat. Ja er den en ting jeg virkelig gir faen i og absolutt ikke ønsker, så er det "sterk stat". Ordene "sterk stat" får meg til å tenke på Hitler og Stalin.

Ellers er jeg enig med Rødt i noen saker, spesiellt med tanke på forbedring av kollektivtrafikk som igjen vil senke C02 utslipp.

Jeg kan bare ikke forstå det kommunistiske synet på hva som er "bra".