Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2167
Hei, igår var jeg ute og kjørte mopeden min uten lappen, ble stoppet av politiet p.g.a hadde ikke lys. Di sa jeg kan forvente meg utsettelse av lappen, så spørsmålet mitt er, hvor langt tid utsettelse får jeg? er det fra den dagen jeg fyller 16? og evt må jeg ta opp igjen kjøretimene?. hadde bare teorien igjen.
Vet hvor utrolig dumt dette var...
Det er vel 6 måneder utsettelse hvis du blir tatt uten kort. Du kan ikke øvelseskjøre eller ta teorien før utsettelsen er over, du må også sikkert ta igjen noen kjøretimer.

Ikke kjør uten kort, det er dumt
Du får vel også utsettelse på bil lappen også antar jeg..
Sitat av Zolantor Vis innlegg
Det er vel 6 måneder utsettelse hvis du blir tatt uten kort. Du kan ikke øvelseskjøre eller ta teorien før utsettelsen er over, du må også sikkert ta igjen noen kjøretimer.

Ikke kjør uten kort, det er dumt
Vis hele sitatet...

vet att det var dumt, men ja måtte på butikken
Sitat av zapfap Vis innlegg
vet att det var dumt, men ja måtte på butikken
Vis hele sitatet...
Du skulle gått, sånn som du må nå framover. :P
Sitat av zapfap Vis innlegg
vet att det var dumt, men ja måtte på butikken
Vis hele sitatet...
Vel, da får kose deg med å GÅ til butikken de neste 6 månedene
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Du skulle gått, sånn som du må nå framover. :P
Vis hele sitatet...
hahahha. Snakk om å gni det inn =D
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Du får vel også utsettelse på bil lappen også antar jeg..
Vis hele sitatet...
Nei. titegn
Sitat av Zolantor Vis innlegg
Vel, da får kose deg med å GÅ til butikken de neste 6 månedene
Vis hele sitatet...
Han har jo kjørt til butikken uten lappen før, så hva skal stoppe han denne gangen?
Sitat av moan1244 Vis innlegg
Han har jo kjørt til butikken uten lappen før, så hva skal stoppe han denne gangen?
Vis hele sitatet...
ja jøss, kan jo like greit risikere å få enda 6 mnd utsettelse når man allerede har fått en eller hva?
For ikke nevne den morsomme bota/samfunnsstraff og permanent utsettelse på førerkort man kan pådra seg etterhvert
Du får 6 måneder, og etter som jeg har forstått så begynner nedtellingen fra dagen du fyller 16 og kan ta førerkortet. Tror ikke du trenger å ta opp kjøretimene igjen, hvis du allerede har tatt de. Jeg har selv utsettelse på bil, å jeg slipper å ta opp alle kjøretimene, trenger kun oppkjøring og teoriprøven den dagen jeg kan kjøre opp igjen.
Sitat av Dr4rus Vis innlegg
Du får 6 måneder, og etter som jeg har forstått så begynner nedtellingen fra dagen du fyller 16 og kan ta førerkortet. Tror ikke du trenger å ta opp kjøretimene igjen, hvis du allerede har tatt de. Jeg har selv utsettelse på bil, å jeg slipper å ta opp alle kjøretimene, trenger kun oppkjøring og teoriprøven den dagen jeg kan kjøre opp igjen.
Vis hele sitatet...
Tull og tøys. Hvis du har mista lappen, har du ikke utsettelse. Da heter det noe annet. Sperrefrist, tror jeg det var.
Poenget: Utsettelse er noe man kan få før man får lappen.

Edit: Jeg renger ikke med at det var lyset du blei stoppa for, men det hjemmeladge powerfilteret bestående av en sokk og litt gaffa? Det bråker godt da. Sier ikke at du er en såkalt mekaniker, men hvis du kjører med masse trim som bråker, er det din egen feil at du ble stoppa.
Sist endret av Husemann; 1. oktober 2010 kl. 23:01.
Oi oi beklager så meget, sperrefrist skulle det stå. bedre?

Tror uansett ikke han trenger å ta kjøretimene pånytt igjen, men dette vet jeg ikke helt sikkert. Bare å ringe til kjøreskolen å høre så får du et ordentlig svar der.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Tull og tøys. Hvis du har mista lappen, har du ikke utsettelse. Da heter det noe annet. Sperrefrist, tror jeg det var.
Poenget: Utsettelse er noe man kan få før man får lappen.

Edit: Jeg renger ikke med at det var lyset du blei stoppa for, men det hjemmeladge powerfilteret bestående av en sokk og litt gaffa? Det bråker godt da. Sier ikke at du er en såkalt mekaniker, men hvis du kjører med masse trim som bråker, er det din egen feil at du ble stoppa.
Vis hele sitatet...
Tror nokk det var lyset . Bråker svært lite